Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tip: mobiel internet in Frankrijk  (gelezen 37780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #30 Gepost op: juli 16, 2014, 07:57:54 pm »

Vervolgens komt de halve camping daar van het internet gebruik maken met als resultaat dat het lang duurd voordat je verbinding hebt en als je die dan hebt is het erg traag.
Valt hier mee hoor. D'r wordt hier geskyped en ge-gamed dat het een aard heeft (want geen 'animation' voor de jeugd :> ) en de verbinding blijft oké. :J
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #31 Gepost op: juli 16, 2014, 11:52:36 pm »

Valt hier mee hoor. D'r wordt hier geskyped en ge-gamed dat het een aard heeft (want geen 'animation' voor de jeugd :> ) en de verbinding blijft oké. :J

Nou gelukkig zijn er uitzonderingen. Als er een goede gratis verbinding is top. Dan zou ik die zelf natuurlijk ook gebruiken. Echter de laatste jaren heb ik een andere ervaring. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat dit representatief is. Maar als je er wel voor moet betalen, betaal ik liever voor één account waarbij ik al onze wiifii aparaten aansluit. De kosten voor zo'n travelrouter heb ik er bij mijn eerste vakantie er al ruim uit met twee kinderen met ieder een iPot en een vrouw (en ikzelf) met ieder een iPat en iPhone.
En nee wij zijn niet de gehele dag online. Het maakt met de travelrouter niet uit hoeveel apparaten je aansluit. Toen wij hem nog niet hadden bleef het beperkt tot 1 iPad  8)
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #32 Gepost op: juli 17, 2014, 08:01:37 am »

Is zo'n travelrouter lastig in te stellen?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #33 Gepost op: juli 17, 2014, 03:45:55 pm »

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #34 Gepost op: juli 17, 2014, 03:48:20 pm »

Dank je, ik had al een en ander opgezocht en heb er meteen een besteld. Zal morgen bij me op de mat liggen als het goed is.  :nl :>
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #35 Gepost op: juli 23, 2014, 09:53:29 am »

Heb inmiddels vast kunnen stellen dat jeugd die zich op een camping bevindt zonder mobiel internet al snel ontwenningsverschijnselen krijgt:
Gelogd

Grsnld

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 94
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #36 Gepost op: juli 23, 2014, 02:22:07 pm »

Alleen de jeugd??  :#
Volgens mij maak jij er ook regelmatig gebruik van, zo op dit forum te zien  :H
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #37 Gepost op: juli 23, 2014, 02:41:31 pm »

Alleen de jeugd??  :#
Volgens mij maak jij er ook regelmatig gebruik van, zo op dit forum te zien  :H
Jawel, maak ik heb wifi en krijg juist daardoor geen last van ontwenningsverschijnselen. I:
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2014, 02:43:26 pm door Frankie »
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #38 Gepost op: augustus 08, 2014, 11:13:35 pm »

Ik moet zeggen dat de tip uit de openingspost een "beetje" is tegen gevallen. Mijn Lebara sim met 5 euro tegoed geactiveerd toen we in Frankrijk aankwamen. Echter op de camping was de dekking 0,0 maar toch was na 1 week geen gebruik mijn (data) bundel op. Ook al gaf mijn telefoon aan dat ik sinds de installatie van de sim nog maar 77 MB had gebruikt.
Heel raar was dat er af en toch nog wel wat (e-mail) ontvangen werd.

Geen idee waar dit aan lag..
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #39 Gepost op: augustus 09, 2014, 08:20:28 am »

Ik moet zeggen dat de tip uit de openingspost een "beetje" is tegen gevallen. Mijn Lebara sim met 5 euro tegoed geactiveerd toen we in Frankrijk aankwamen. Echter op de camping was de dekking 0,0 maar toch was na 1 week geen gebruik mijn (data) bundel op. Ook al gaf mijn telefoon aan dat ik sinds de installatie van de sim nog maar 77 MB had gebruikt.
Heel raar was dat er af en toch nog wel wat (e-mail) ontvangen werd.

Geen idee waar dit aan lag..
Ik heb de Lebara sim ook gebruikt, bij ons was de dekking in ieder geval wel goed. Internet had alleen 's morgens maar een goede verbinding. Ik merkte wel dat de dekking heel erg verschilde tijdens het rijden. Door de vele heuvels en bergen viel de verbinding vaak weg.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #40 Gepost op: augustus 09, 2014, 09:26:36 am »

Ik heb gebruik gemaakt van een wifi-router. Of eigenlijk heb ik gebruik willen maken, want het werkte voor geen meter ! Ik kreeg geen verbinding met het netwerk van de camping en het inloggen op de inlogpagina van de camping werkte ook niet. Helaas was dit niet de tip voor mij. Ik heb de router wel besteld, maar zal hem evengoed houden omdat hij zoveel meer kan dan alleen een netwerk delen.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #41 Gepost op: augustus 09, 2014, 09:56:14 am »

Ik heb zelfs gebruik kunnen maken van een open Wifi verbinding van een medekampeerder. Die had op zijn laptop kennelijk een draagbare wifi hotspot voor de kids. Na twee keer connecten was-ie opeens uit de lucht en is er daarna niet meer in gekomen. :H
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #42 Gepost op: augustus 09, 2014, 01:11:56 pm »

Ik heb gebruik gemaakt van een wifi-router. Of eigenlijk heb ik gebruik willen maken, want het werkte voor geen meter ! Ik kreeg geen verbinding met het netwerk van de camping en het inloggen op de inlogpagina van de camping werkte ook niet. Helaas was dit niet de tip voor mij. Ik heb de router wel besteld, maar zal hem evengoed houden omdat hij zoveel meer kan dan alleen een netwerk delen.

Groeten,
Mischa

Jammer dat het je niet gelukt is. Met de router die ik vorig jaar gebruikte had ik ook at problemen.
Ondertussen met deze gaat het goed.
In de router kies je het type verbinding waarvoor je hem wild gaan gebruiken.
Stel een eigen netwerknaam (SSID) in met een wachtwoord.
Vervolgens laat je de router scannen naar bestaande netwerken en verbind dan met die van je camping.
Op de internetbrouser van je laptop of ipad kom je vanzelf op de pagina waar je voor de campingwiifii je naam en wachtwoord moet opgeven welke je dus gekocht hebt. Daarna kan elk apparaat op je eigen wiifii router verbinding maken. Op dit moment wisselen we af maar hebben met 6 apparaten verbinding.

Het enige jammere is dat deze camping het dagelijkse gebruik gelimiteed heeft tot 240 mb per dag.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #43 Gepost op: augustus 09, 2014, 01:16:36 pm »

Nou ja, het zal een combinatie zijn van de manier van aanbieden van wifi van de camping en de (iets te beperkte) manier waarmee ik met de router kan inloggen. Als ik meteen moet inloggen met een loginnaam en wachtwoord zoals ik dat op mijn netwerk thuis doe gaat het geweldig.

Gr. Mischa
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #44 Gepost op: augustus 09, 2014, 06:10:42 pm »

Nou ja, het zal een combinatie zijn van de manier van aanbieden van wifi van de camping en de (iets te beperkte) manier waarmee ik met de router kan inloggen. Als ik meteen moet inloggen met een loginnaam en wachtwoord zoals ik dat op mijn netwerk thuis doe gaat het geweldig.

Gr. Mischa

Thuis voer je je loginnaam en wachtwoord in in het menu van de router. Dit omdat je wiifii verbinding beveiligd is.
Op een camping is de wiifii verbinding zelf niet beveiligd (geen slotje bij de netwerk naam) alleen het internet wat over de niet beveiligde verbinding gaat wel. Je komt dan ongevraagd op een pagina waar je je loginnaam en wachtwoord moet ingeven (of je krijgt de URL van de camping). Pas als je op hun site de gegevens invoerd is het internet vrij toegankelijk.
Omdat je via je router inlogd op de wiifii van de camping, ziet de camping apparatuur dit als één apparaat. Namelijk je travelrouter. Alles wat daar achter zit gaat over de zelfde verbinding.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal