Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?  (gelezen 6198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Merel1976

  • Gast
Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Gepost op: juli 29, 2015, 09:19:00 pm »

Met veel plezier gebruiken we onze Aart Kok Kavango. Op het waterpas zetten na, is het op- en afbreken een eitje.
We waren erg aan het puzzelen met vooral de uitdraaisteunen, terwijl ik nu lees dat vooral niet te doen, maar dit met de banden (evt met wigjes) en neuswiel te doen.
In de gebruiksaanwijzing staat dat het neuswiel omhoog gedraaid moet worden, terwijl ik dus ook lees deze te laten staan voor het waterpas stellen.

Wat is jullie ervaring met de AK en wat werkt bij jullie het beste?

Alvast dank:-)
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2015, 10:37:11 pm »

Ik heb dan wel geen AK vouwwagen, maar heb voor mezelf een handleiding gemaakt over hoe het beste de bakwagen van een Jametic te zetten en te stellen.
Misschien kan je er wat mee?

Zie http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15014.msg199288#msg199288

Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2015, 01:00:20 am »

Wat is jullie ervaring met de AK en wat werkt bij jullie het beste?
Op het forum is al veel geschreven over waterpas zetten. Voor Aart Kok wagens geldt dat waterpas zetten een kwestie is van in de breedte horizontaal stellen met een keg (zie daarvoor het filmpje van forumlid 'bensi' en zijn CombiCamp dat je vindt als je in het forum zoekt op 'waterpas').
In de lengte horizontaal zetten moet met behulp van het neuswiel. En vervolgens stabiliseer je het geheel met de uitdraaipoten op de (meegeleverde) plankjes.
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2015, 10:15:18 pm door Frankie »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2015, 08:39:40 pm »

Heb je hier al eens gekeken: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16244.0

De topic gaat dan wel niet specifiek over de Aart Kok, maar het principe blijft hetzelfde.

Wij hebben zelf trouwens ook een Kavango en ik gebruik het neuswiel wél gewoon om de wagen in de lengte waterpas te zetten. In de breedte gebruik ik, sinds de start van de topic óók keggen, en na wat oefenen is het echt een eitje  :J.

NA het waterpas zetten, draai ik pas de steunpoten uit en zodanig dat ze de grond raken en een tikkie na. Dus een klein beetje spanning op de poten en niet meer. De wagen staat dan prima stabiel.

Wij komen trouwens naar het najaarsklapweekend, dus als je vragen hebt ben je welkom hoor!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #4 Gepost op: juli 30, 2015, 10:10:33 pm »

Wij, met en aart kok kariba, doen het op precies dezelfde manier. In de breedte met keggen, in de lengte het neuswiel en de poten voor de stabiliteit.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2015, 10:52:10 pm »

Sinds de video die hier geplaatst is, zetten wij onze Kavango ook met een keg in de breedte waterpas en vervolgens met het neuswiel in de lengte waterpas. Deze methode werkt ook voor ons erg goed.


@Kenjo, wanneer en waar is dat najaarsklapweekend?
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #6 Gepost op: juli 31, 2015, 08:49:25 am »

het najaarsklapweekend is 18-20 september http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=16382.0
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Merel1976

  • Gast
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2015, 06:02:06 pm »

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. De eerdere posts had ik inderdaad al gelezen en bekeken, wat al erg informatief was! Mijn verwarring kwam doordat in de AK instructie specifiek staat dat het neuswiel omhoog gezet moet worden bij het opzetten, vandaar....
Gelogd

Merel1976

  • Gast
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2015, 06:03:58 pm »

Hier vanuit de instructie... De ervaring leert dat waterpas stellen met de steunen dus NIET werkt.... En daarbij volgens mij ook niet echt de bedoeling is.
Gelogd

Merel1976

  • Gast
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2015, 06:07:27 pm »

Tot slot: volgende week gaan we weer en proberen we 'jullie' manier uit, verheug me er nu al op, dit klinkt vele malen logischer! Dank WW
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2015, 06:30:55 pm »

De handleiding van Aart Kok klopt echt niet. Ik deed het ook altijd op hun manier, dus met behulp van de uitdraaisteunen waterpas zetten maar heeft bij mij geresulteerd in een vernaggelde uitdraaisteun.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2015, 06:30:56 pm »

Hier vanuit de instructie... De ervaring leert dat waterpas stellen met de steunen dus NIET werkt.... En daarbij volgens mij ook niet echt de bedoeling is.
O wacht... Nu begrijp ik het. Er staat inderdaad dat je *na* het uit draaien van de poten (en dus na het waterpas stellen) het neuswiel weer omhoog moet zetten. Dat kan. En als je  heel diep nadenkt zouden er wel eens redenen voor aan te geven kunnen zijn, maar die moet je naar mijn idee dan wel heel erg ver zoeken.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2015, 06:52:06 pm »

O wacht... Nu begrijp ik het. Er staat inderdaad dat je *na* het uit draaien van de poten (en dus na het waterpas stellen) het neuswiel weer omhoog moet zetten. Dat kan. En als je  heel diep nadenkt zouden er wel eens redenen voor aan te geven kunnen zijn, maar die moet je naar mijn idee dan wel heel erg ver zoeken.
Inderdaad! Na jouw opmerking las ik hem opnieuw en dat staat er inderdaad. Geen idee waarom ze dat zeggen en ik doe het ook nooit. En wat Cadillacfreak al zegt "met de 4 uitdraaisteunen kunt u de wagen waterpas stellen" is absoluut NOT-DONE!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 01, 2015, 02:24:20 am »

De handleiding van Aart Kok klopt echt niet. Ik deed het ook altijd op hun manier, dus met behulp van de uitdraaisteunen waterpas zetten maar heeft bij mij geresulteerd in een vernaggelde uitdraaisteun.
Maar volgens mij geeft Aart Kok in de handleiding ook helemaal niet aan dat je je wagen waterpas moet zetten met de uitdraaisteunen. Ze geven juist aan dat je waterpas moet stellen met de keg en het neuswiel en dan met de steunen moet stabiliseren.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok Kavango waterpas, neuswiel omhoog?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2015, 08:39:32 am »

Kijk even naar de bijlage die Merel1976 plaatste.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal