Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon  (gelezen 8165 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #15 Gepost op: augustus 23, 2016, 08:22:04 pm »

Het grondzeil vertoond best wel een aantal slijtplekken, deze veroorzaken de lekkage (zie foto) Morgen wat materialen bestellen bij HK om het zelf te repareren.
Het korte buisje schuift wat moeilijk over de dikke buis, dit veroorzaakt de meeste beschadiging van de buis. Zal dit wat insmeren met vaseline. Heb je voor
mij het 'goede' merk powergrips?
Piper, iets duurder, maar ook goed. Stet adviseerde mij die ook. Het is ook geen plastic, maar steviger materiaal. Die goedkopere druk je zo in. Ik testte er eentje in de winkel op een stok. Gewicht er op en gleed zo in elkaar. Niet prettig als het stevig waait rond je luifel en je stok schuift in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Astronomisch

  • Gast
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2016, 08:01:29 am »

Als glijmiddel voor de stokken paar drupjes siliconen spray gebruiken. Beschadigen doen ze hoe dan ook. Net als in onze Astro. Succes en mooie aanwinst!


"Not all those who wander are lost"
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2016, 09:30:12 am »

Als glijmiddel voor de stokken paar drupjes siliconen spray gebruiken. Beschadigen doen ze hoe dan ook. Net als in onze Astro. Succes en mooie aanwinst!


"Not all those who wander are lost"
Ze beschadigen inderdaad, maar de Pipers geven ook een stuk gemak. Schuiven en vast klemmen gaat een stuk makkelijker dan met die draaiboutjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Grubelehutte

  • Gast
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #18 Gepost op: september 04, 2016, 02:15:59 pm »

Het grondzeil vertoond best wel een aantal slijtplekken, deze veroorzaken de lekkage (zie foto) Morgen wat materialen bestellen bij HK om het zelf te repareren.
Het korte buisje schuift wat moeilijk over de dikke buis, dit veroorzaakt de meeste beschadiging van de buis. Zal dit wat insmeren met vaseline. Heb je voor
mij het 'goede' merk powergrips?

Inmiddels van Holtkamper per post een stukje bizonyl gehad om de slijtage plekken te repareren. Met Bizon zacht PVC lijm de slijtplekken voorzien van een extra rondje bizonyl. Wat mij verder opviel is dat ter hoogte van de binnenkant van het spatbord er ook slijtplekjes in het bizonyl zaten. Dit wordt veroorzaakt door het type tranenplaat met de opstaande randjes. Tijdens het rijden bolt het zeil en schuurt langs het tranenplaat.  Aan 1 zijde gelijk maar een extra lapje erop geplakt (zie foto). Ik ben benieuwd of andere HK bezitters dit ook herkennen?

Verder van de week de trailer bij een aanhangwagenbedrijf een controle beurt laten geven. Hier hebben ze de banden eraf gehaald en de remmen gecontroleerd. Zowel de banden als de rem blokken waren nog in prima staat. Tevens zijn alle 3 de vetnippels in de Alko koppeling voorzien van nieuw vet. Wel bleek dat er 1 van de twee banden verkeerd om op de velg waren gemonteerd. Hierdoor loopt het water niet goed uit de band. Deze is gelijk omgedraaid. Wat mij verder opviel is dat 2 banden (reserve wiel en links) van 2010 zijn en 1 van 2011. Ik ga er volgend jaar nog mee op vakantie en beslis daarna of we ze vervangen.
Gisteren heb ik de onderkant nogmaals geïnspecteerd en schoongemaakt. Wat mij opviel is dat waar de 4 bevestigingspunten van de wagenbak op het Alko chassis zitter er grote klodders kit aan hingen (zie foto), terwijl de Masterclass keuken wel netjes was afgewerkt. Ik heb het maar verwijderd daar dit geen functie heeft.

Ik ben me nu op het forum aan het verdiepen in de extra lampjes en stopkontakten die vouwwagen bezitters hebben aangelegd in de keuken en binnentent. In onze vorige tent zat zo'n handige ritsje waardoor je makkelijk een stekker blok naar binnen kon brengen voor opladen van alle apparaten in de binnentent. Dit mis ik eigenlijk wel bij de Cocoon.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #19 Gepost op: september 04, 2016, 03:31:40 pm »

Ik ben me nu op het forum aan het verdiepen in de extra lampjes en stopkontakten die vouwwagen bezitters hebben aangelegd in de keuken en binnentent. In onze vorige tent zat zo'n handige ritsje waardoor je makkelijk een stekker blok naar binnen kon brengen voor opladen van alle apparaten in de binnentent. Dit mis ik eigenlijk wel bij de Cocoon.
Er zitten toch meer dan genoeg ritsen in de Cocoon in het kuipzeil. Op alle hoeken van de tent kun je wel een stekkerblok naar binnen leggen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

toond2

  • Gast
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #20 Gepost op: september 08, 2016, 04:34:42 pm »

Wij brengen het stekkerblok naar binnen langs de rits thv het bed. Dan draaien we de draad een paar keer rond de schuine stang. Dan hangt de stekkerdoos handig naast de vakkenschort.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #21 Gepost op: september 08, 2016, 06:49:49 pm »

Hier hetzelfde!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Grubelehutte

  • Gast
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #22 Gepost op: september 08, 2016, 08:57:08 pm »

Dank voor de tips betreft de locaties om een stekkerblok naar binnen te krijgen.

Wil zelf graag het aanhaak tafeltje bij de leuken maken. Heeft iemand ervaring met waar je het triplex met HPL toplaag 8mm aangeschaft kan worden?
Het liefst natuurlijk met zelfde kleur/motief.
 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #23 Gepost op: september 09, 2016, 09:25:09 am »

Wil zelf graag het aanhaak tafeltje bij de leuken maken. Heeft iemand ervaring met waar je het triplex met HPL toplaag 8mm aangeschaft kan worden?
Het liefst natuurlijk met zelfde kleur/motief.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Helaas. Goed zoeken en anders HK vragen.  Maar waarom niet gewoon een eenvoudig stuk multiplex en een aantal lagen verf er op. Zo had ik ook de disseltafel gemaakt. Een bijpassende kleur boeide me niet zo en is alleen maar heeeel duur. Maar wel voor 25 euro een zeer handige en goed gebruikte disseltafel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #24 Gepost op: september 09, 2016, 09:55:45 am »

Wil zelf graag het aanhaak tafeltje bij de leuken maken. Heeft iemand ervaring met waar je het triplex met HPL toplaag 8mm aangeschaft kan worden?
Het liefst natuurlijk met zelfde kleur/motief.

Weet niet welke kleur het is, maar bij Hornbach hebben ze 6mm HPL wit. Als je dit zelf op triplex plakt (verwacht dat HK dat ook zelf doet) heb je hetzelfde eindresultaat.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper nieuwe eigenaars en forum leden, lekkage grondzeil Cocoon
« Reactie #25 Gepost op: september 09, 2016, 10:30:58 am »

Weet niet welke kleur het is, maar bij Hornbach hebben ze 6mm HPL wit. Als je dit zelf op triplex plakt (verwacht dat HK dat ook zelf doet) heb je hetzelfde eindresultaat.
Is dat van HK ook 6 mm dik?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal