Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Wel of geen keuken in de VW  (gelezen 13890 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #45 Gepost op: november 15, 2017, 07:22:19 pm »

Door zelf te bouwen kan je als je een beetje handig bent en veel energie en tijd erin wilt stoppen de keuken volledig naar je zin maken. Ik heb dit voorjaar in de eerste maanden na oplevering van onze vouwwagen een eigen keuken, wagenbakinrichting en elektrische installatie gemaakt.
De basis is een railsysteem waarop alle onderdelen staan. Hiermee is zonder zwaar til of schuifwerk alles thuis voor de deur, onderweg tijdens het reizen en ook op de camping goed bereikbaar.
De keuken beschikt over een grote koelbox, grote 3 pits gaskookplaat en een ladeblok waarin alle servies, pannen en bestek overzichtelijk en goed toegankelijk opgeborgen zijn. Werk en aflegruimte is gecreëerd door 2 uit het keukenblok uitschuifbare planken en op het het uit de wagenbak uitschuifbare ladenblok.
De luifelstokken, level wiggen en spullen die voor het opzetten nodig kunnen zijn, zijn direct toegankelijk opgeborgen in de midden console met stokkentunnel en opbergkisten.
Andere spullen zoals onder andere eten en drinken zitten in goed afsluitbare opbergboxen achter het ladeblok die door het railssysteem ook goed bereikbaar zijn.
Een plug & play 12V en 230V elektrische installatie geïntegreerd. Vele 12V en 230V wandcontactdozen zijn op strategische plaatsen aanwezig. De koelbox, vonkontsteking en de verlichting aansluiting van de keuken die op de rails staat is via een robust industrieel kabelgeleidingssysteem permanent aangesloten.
Er zijn voor vochtbestendinge en voor zover haalbaar lichtgewicht materialen gekozen zoals aluminium frame delen en berken betonplex.
En omdat topicstarter aangeeft dat foto's helpen om een idee te vormen en leuk zijn om te zien aangehecht een aantal foto's van onze eigenbouw oplossing.

Wauw, knap zeg! Ziet er echt heel mooi en praktisch uit!
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Polyidus

  • Gast
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #46 Gepost op: november 15, 2017, 10:48:44 pm »

Knap gedaan JanJD!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #47 Gepost op: november 15, 2017, 11:45:39 pm »

Heel mooi en handig als je dat kan. Ik kan dat helaas niet. Dan maar even sparen en een keuken kopen.
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #48 Gepost op: december 03, 2017, 11:11:33 pm »

Wij hebben bewust gekozen voor een vouwwagen zonder keuken. In de vorige vouwwagen gebruikten wij hem niet. En ik probeer juist te zorgen dat spullen die we niet nodig hebben ook gewoon niet mee te nemen. Ik reis het liefst zo minimaal mogelijk. Mijn liefje staat iets anders in het leven, maar ook hij kon zich vinden in het besluit om geen keuken aan te schaffen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #49 Gepost op: december 04, 2017, 04:22:17 pm »

Bij ons exact hetzelfde. Een AK Livingstone mét keuken was dermate duurder, daar kan ik minstens 4 jaar van op vakantie. Die overweging was heel makkelijk. Tafel met gastoestel was er toch al.
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #50 Gepost op: december 04, 2017, 06:00:29 pm »

Bij ons zat hij er gewoon bij (2e hands). :J
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #51 Gepost op: december 04, 2017, 07:04:03 pm »

Bij onze camplet zit de keuken met een scharnier aan de achterkant. Op zich koken we er niet op, maar wel binnen een paar tellen de keuken inventaris beschikbaar en een afwasbak welke we zo mee kunnen nemen naar de afwasplek. De waterkoker ligt onderweg in de wasbak en kan mooi bovenop de keuken staan. Ook zit er een rekje onder de keuken voor spulletjes.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #52 Gepost op: december 04, 2017, 09:15:02 pm »

Wat een prachtige keuken! Knap gemaakt! Gefeliciteerd ermee!
Gelogd

Erwin ter Riet

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Camplet en Holtkamper
  • klapperdeklap
    • huurjevouwwagen
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #53 Gepost op: december 18, 2017, 04:45:20 pm »

Bij onze camplet zit de keuken met een scharnier aan de achterkant. Op zich koken we er niet op, maar wel binnen een paar tellen de keuken inventaris beschikbaar en een afwasbak welke we zo mee kunnen nemen naar de afwasplek. De waterkoker ligt onderweg in de wasbak en kan mooi bovenop de keuken staan. Ook zit er een rekje onder de keuken voor spulletjes.

Wij hebben 2 Camp-Lets..Een GT en een Apollo Lux.  Voor beide heb ik de keuken een beetje aangepast zodat ze weer een beetje meekunnen met de huidige tijd. (en omdat we beide vouwwagens verhuren)
De eerste foto is van de GT. Heel basic maar het materiaal met gelakt multiplex bedekt omdat het niet meer netjes was en ook niet meer heel mooi te maken was. 
De tweede foto is van de Apollo Lux. Het originele wasbakje ontbrak bij aankoop, en was ook nergens meer te krijgen. Stad en land afgezocht. Uiteindelijk gegaan voor een stadaard teiltje dat eenvoudig weg te nemen was zodat je daaronder nog wat spulletjes kunt opbergen voor tijdens de reis.  Tevens zit daar het accublok voor de kraan.  Die werkt op 12v en we hebben een tankje gevonden dat precies tussen de keuken en de wagenbak past de keuken "openstaat".
« Laatst bewerkt op: december 18, 2017, 04:49:24 pm door Erwin ter Riet »
Gelogd
Erwin

verhuurt vouwwagens...

ymkoek@gmail.com

  • Gast
Re: Wel of geen keuken in de VW
« Reactie #54 Gepost op: juni 06, 2021, 12:43:12 pm »

We hadden een vaste keuken op de jamet maar die was zwaar en pijnlijk om te tillen. Bij deze vw zat geen keuken en ik mis het eigenlijk niet. We hebben t zo opgelost en en ook de grote ruimte innemende skottel is ingeruild voor een kleiner exemplaar. Foto is meer voor het idee zijn een weekend weg dus iets minder strak ingeruimd etc. Kast staat stabiel genoeg wel hebben we nog kast binnen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal