Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #60 Gepost op: juli 24, 2014, 10:15:41 pm »

Zooo...de verlichting zit er ook weer in. Nog 4 nachtjes.. :nl :>
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #61 Gepost op: juli 24, 2014, 11:31:03 pm »

Zooo...de verlichting zit er ook weer in. Nog 4 nachtjes.. :nl :>
Passen zo de bakjes nog wel onder de onderste plank?
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #62 Gepost op: juli 24, 2014, 11:38:33 pm »

Passen zo de bakjes nog wel onder de onderste plank?

Ja, bij deze keuken wel. Een kyte heeft daar ook bakjes hangen maar de Master Class keuken van de Cocoon niet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #63 Gepost op: juli 26, 2014, 07:07:57 pm »

Let wel op! Bij de ene tolpoort piept hij 10 meter voor de slagboom en bij de andere rijd je er bijna tegenaan voordat ie piept en opengaat. Das soms best spannend. Doet ie het of doet ie het niet.
Yep, ook al ontdekt.
Inmiddels al 2x nat ingeklapt. Het wil nog niet echt lukken met het weer in France. Heb nog een eigenaardigheidje ontdekt van de Cocoon. Als doek nat wordt, dan krimpt het. Maar wij merken dat de wagen enigszins schuin wordt getrokken. De linker steunpoot komt namelijk iets van de grond waardoor het bed wat schuin komt. Als het doek droog is, staat de poot weer op de grond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #64 Gepost op: juli 26, 2014, 07:10:13 pm »

Passen zo de bakjes nog wel onder de onderste plank?
Let op, het kleine bakje kan blijven zitten tijdens transport. Maar wij hebben ontdekt dat het bakje kan verschuiven en kan het deksel van de basekitchen blokkeren dat deze niet open wil. wij zetten dus het bakje los op het keukenblad tijdens het rijden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #65 Gepost op: juli 26, 2014, 07:12:17 pm »

Wij laten sowieso geen bakjes zitten.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #66 Gepost op: juli 26, 2014, 07:40:04 pm »


Yep, ook al ontdekt.
Inmiddels al 2x nat ingeklapt. Het wil nog niet echt lukken met het weer in France. Heb nog een eigenaardigheidje ontdekt van de Cocoon. Als doek nat wordt, dan krimpt het. Maar wij merken dat de wagen enigszins schuin wordt getrokken. De linker steunpoot komt namelijk iets van de grond waardoor het bed wat schuin komt. Als het doek droog is, staat de poot weer op de grond.

Wij hebben tot nu toe prachtig weer in Frankrijk, gisterochtend een heftige onweersbui gehad, deze kwam goed uit. Het doek is weer prachtig wit van onze Kyte.
Gelogd
Groeten,

Erik

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #67 Gepost op: juli 27, 2014, 07:28:14 pm »

vandaag ook mooi weer. Omdat we onder bomen staan, het overdak geprobeerd. Alleen beetje jammer dat de verkoper niet helemaal eerlijk is geweest. Ik had gevraagd of deze een schuine punt had voor de luifel. Antwoord was bevestigend, maar helaas. Ook via het forum kan het fout gaan. Verder wat het overdak wel ongebruikt zoals was aangegeven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hj

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #68 Gepost op: juli 27, 2014, 09:50:33 pm »

Misschien was het de onwetendheid? Hij was immers niet gebruikt....
Vind het wel meteen een aanval dat iemand niet eerlijk is geweest...

Nog een fijne vakantie!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #69 Gepost op: juli 27, 2014, 10:12:19 pm »

Inderdaad jammer, was aangegeven dat hij nog nooit gebruikt was. Bijgekocht bij een cocoon met sunrise luifel, die dus een punt heeft. Maar zowel ik als mijn ouders hebben aangegeven dat we dat niet zeker wisten, en dat je dat het beste even bij Holtkamper kon navragen omdat het overdak nog in de wagen lag, net zoals bij vragen over de bevestiging, wat zij ook niet wisten omdat hij nog nooit gebruikt was...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #70 Gepost op: juli 29, 2014, 11:51:17 am »

Het is jammer, maar kan inderdaad best zijn dat de verkoper het niet heeft geweten. Ik verwijt hen het ook niet. Maar ik heb er wel naar gevraagd en de verkoper heeft het overdak ook uitgevouwen gehad voor het werd verzonden is  mij gemaild. Op dat moment had de verkoper kunnen zien dat er geen punt aan zat en had het mij alsnog kunnen melden, zodat ik alsnog de keuze had gehad om de koop over te laten gaan. Bij HK had ik dit niet kunnen navragen omdat die niet wisten welk overdak bij de mensen lag. Ik heb bij HK wel gevraagd naar de luifels in hun outlet en die waren zonder de punt. Overigens kan het overdak wel normaal worden bevestigd omdat de luifel van de Cocoon 2 standen heeft. Alleen de punt is dan onbedekt Het overdak werkt overigens ook prima als de zon schijnt, houdt het koeler in de tent. Bij regen heb ik het snel verwijderd omdat ik het niet goed had bevestigd en er dus waterzakken ontstonden. dat moet de volgende keer dus anders.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #71 Gepost op: augustus 09, 2014, 08:27:56 am »

Inmiddels 3 weken tot volle tevredenheid gekampeerd met de Cocoon. Zet een stuk gemakkelijker op dan de Jametic. En geen gesjor meer met een zware keuken, al is dat voor mij geen probleem. Wel moeten er toch nog wel 10 haringen worden ingeslagen voor de XL en met name de luifel. En nog wat teveel rommel op de Cocoon, wat ook extra werk kost. Maar volgend jaar zit er een disselbak achterop voor o.a. de opblaaskano's en bijbehorende spullen. Die lagen nu in de XL hoek en moeten bij klappen de tent uit en later op de wagen gelegd. Maar wat een ruimte onder het dekzeil. Helaas blijkt het "droommatras" voor mijn vrouw toch geen droommatras, die heeft enorm last van haar rug gekregen. Ik slaap er prima op. Nu ze weer thuis in eigen bed ligt gaat het al weer stukken beter. Van Jari al de tip gekregen voor een IKEA matras. Maar hoe zal dat voor mij uitpakken? Het zelfgemaakte vakkenschort hebben we niet gebruikt. In de praktijk blijken de 4 vakken in het wagenschort ( voor ons) voldoende. Het Xenox vliegengordijn werkt prima. Simpel op maat te maken en te bevestigen. De pubers sliepen de laatste nacht op een camping in de XL hoek. Achter een groot plaid wat ik bevestigde aan een aluminium garderobestang. Die klemde ik vast met van die "Jamet" klemmen om de buis. Plaid gebruiken we ook over de ingeklapte wagen om spullen op te laden onder het dekzeil. En wat een ruimte in de Basekitchen. Ik had eerst bedenkingen over het van bovenaf er bij moeten, maar valt in de praktijk reuze mee. De spullen komen vanzelf op de goede plaats na een weekje kamperen. dankzij de bananendozen in de keuken zijn de spullen makkelijk te groeperen en te stapelen zonder dat het door de keuken rolt/valt. Het Action "bestek" bakje werkt prima. Je schuift het naar voren in de rail, pakt je spullen en schuift het weer naar achteren zodat je bij de spullen er onder kan. we zouden nog wel zo'n klein afsluitbaar bakje willen die HK er bij levert. Handig voor kleine spulletjes. IK heb gezien dat Jysk dit merk bakjes ook verkoopt, vast en zeker goedkoper dan HK. De koelbox hebben we uitsluitend op gas gebruikt omdat we geen elektriciteit nemen op de camping. Koelt prima op de laagste stand en redt het zo ongeveer 16 dagen inclusief iedere dag koken op 5 kg gas. De zelf gemaakte disseltafel is gewoonweg superhandig, wat een idee van HK. Alle kanten op te draaien en in hoogte verstelbaar. Ik kreeg het idee om het overdak als extra luifel te gebruiken, maar vanwege de kleine plaats niet kunnen proberen. De volgende dag zag ik bij de buurman van Jari dat die dit ook had uitgevoerd, wat een ruimte. Moet er alleen een paar gaten voor stokken bij in maken, want het overdak met de punt heeft meer mogelijkheden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #72 Gepost op: augustus 09, 2014, 07:48:50 pm »

Er bestaan verplaatsbare gaten. Een soort clip de je op iedere gewenste plek kunt bevestigen. Hoef je geen gaten in het doek te maken. Verkrijgbaar bij de campingwinkels.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #73 Gepost op: augustus 09, 2014, 08:19:15 pm »

Er bestaan verplaatsbare gaten. Een soort clip de je op iedere gewenste plek kunt bevestigen. Hoef je geen gaten in het doek te maken. Verkrijgbaar bij de campingwinkels.
Zal ik eens naar vragen, bedankt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #74 Gepost op: augustus 09, 2014, 08:39:43 pm »

Deze clips gebruik ik al een paar jaar om de tarp vast te klemmen met de luifel.
Worden verkocht als grondzeilclips.
Tweedelige plastic clips, waartussen het doek geklemd wordt. Ene deel heeft een oog, voor afspanning.
Simpel en doeltreffend. O.a. verkocht door Bocamp.

Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal