Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Alpes-de-Haute-Provence: Moustiers Ste. Marie: Camping Le Moulin **  (gelezen 3436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roadmaster ideal

  • Gast
F: Alpes-de-Haute-Provence: Moustiers Ste. Marie: Camping Le Moulin **
« Gepost op: maart 28, 2015, 11:42:20 am »

Algemeen
Deze camping ligt in de Alpes-de-Haute-Provence, op 1100km van Utrecht, en
- 300 m van het stuwmeer lac de sainte Croix.
- 4 km van Moustiers Sainte Marie (leuk toeristisch stadje bekend van zijn faience)
- 3 km van de gorges du verdon (grootste kloof van Europa met een lengte van 25 km en rotswanden tot wel 700 meter hoog).

Het is een camping met ongeveer 150 plaatsen. De omgeving is bekend van de uitgestrekte lavendel velden, het meer en de indrukwekkende gorges du verdon. Veel mensen komen naar dit deze omgeving vanwege het gunstige klimaat, de ruige omgeving en het meer. Hierdoor kun je hier zwemmen, surfen, zeilen, kanoën, en canyoningen. Tevens is er veel mogelijkheid om te klimmen tegen de steile wanden van de gorges du Verdon. Een uitstapje naar de middellandse zee behoort ook tot de mogelijkheden. (+- 1.5 uur rijden)

De plekken
De camping ligt geheel in een bos bestaand uit dennenbomen, populieren en eiken. De plekken zijn vrij ruim en allen voorzien van schaduw. Er zijn geen privacy hagen. Er zijn ook sta caravans te huur, deze staan helemaal achter door op de camping.

Sanitair
Het sanitair is prima in orde. In warmte verstelbare douches. Voldoende afwasbakken met warm water en bakken voor kleding te wassen (koud water).

Faciliteiten
Jeu de boules baan. openbare bbq's. Tafeltennis en een klein speeltuintje.
Vers brood kan bij de receptie besteld worden, waar ook een klein winkeltje is.


Omgeving
De omgeving is geweldig. Er heerst een lekker klimaat en er is voor ieder wat wils.
- Het meer
- De kloof
- uitgestrekte lavendel velden
- Leuke dorpjes langs het meer

Absolute aanrader is het imbud pad. Tijdens deze wandeling start je bovenaan de kloof en daal je binnen 20 minuten af naar de rivier onderin de kloof. Vervolgens vervolgd de wandeling langs de rivier door de kloof. Schitterende ervaring.

Conclusie
Een goede eenvoudige camping in een mooie omgeving.

Ligging: 10
Omgeving: 10
Sanitair: 8
Netheid camping: 8
Vriendelijkheid personeel: 8
Animatie: -
Eten en drinken: brood kan besteld worden en elke dag staat er een wagen met fruit, groente of pizza ed.
Zwembad: geen, een meer op 5 minuten lopen
Prijs /kwaliteit: 9

http://www.camping-le-moulin.com
« Laatst bewerkt op: april 09, 2015, 12:42:42 am door roadmaster ideal »
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: F: Alpes-de-Haute-Provence: Moustiers Ste. Marie: Camping Le Moulin **
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2015, 05:56:18 pm »

Wat een prachtige camping.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: F: Alpes-de-Haute-Provence: Moustiers Ste. Marie: Camping Le Moulin **
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2015, 07:30:53 pm »

Camping ken ik niet, maar de omgeving en de kloof wel. We zijn er vorig jaar nog een dag naar toe geweest na 21 jaar. Ik hoop er dit jaar weer even naar toe te gaan. Even met de waterfiets de kloof in varen/fietsen, is erg leuk. Huur dan de waterfiets wat langer om er verder in te gaan. Een uur is te kort. :)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Alpes-de-Haute-Provence: Moustiers Ste. Marie: Camping Le Moulin **
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2015, 01:08:48 am »

Ook deze camping heb ik op de overzichtskaart gezet: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14739.0

Dank je wel voor de recensie  :J De omgeving ziet er inderdaad fantastisch uit, de camping lijkt mij wat krap-op-elkaar als ik naar de foto's op de website kijk. Maar zeker een camping om eens langs te wippen
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: F: Alpes-de-Haute-Provence: Moustiers Ste. Marie: Camping Le Moulin **
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2015, 09:15:15 am »

Mooie camping, houd ik zeker in gedachten als we weer naar Frankrijk gaan!
Gelogd

roadmaster ideal

  • Gast
Re: F: Alpes-de-Haute-Provence: Moustiers Ste. Marie: Camping Le Moulin **
« Reactie #5 Gepost op: maart 29, 2015, 04:19:41 pm »

Camping ken ik niet, maar de omgeving en de kloof wel. We zijn er vorig jaar nog een dag naar toe geweest na 21 jaar. Ik hoop er dit jaar weer even naar toe te gaan. Even met de waterfiets de kloof in varen/fietsen, is erg leuk. Huur dan de waterfiets wat langer om er verder in te gaan. Een uur is te kort. :)

Klopt, je kunt de kloof in per kano, waterfiets of elektrisch aangedreven bootje. Wij hadden een kano gehuurd voor een uur, dat was achteraf gezien inderdaad wat krap vanwege de harde wind in de kloof die we op de terugweg moesten trotseren. Het is overigens verboden de kloof in te gaan met inflatables, waarschijnlijk vanwege deze wind.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal