Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Pppfftt, die zware deksel.  (gelezen 12148 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Pppfftt, die zware deksel.
« Reactie #30 Gepost op: juli 26, 2017, 10:19:50 am »

Die 180 graden kan wel, maar heeft maar beperkt nut. Dit komt vooral doordat de kracht van een gasveer in het verlengde van hemzelf ligt en door het draaien zal deze dus van sterkte wisselen.
Om het meeste nut te krijgen, moet dus zijn draaipunt zoveel mogelijk naar beneden recht onder het scharnierpunt van het deksel. Of daar de ruimte voor is bij de Family S weet ik niet, naar er is vast wel iets te verzinnen.
Meneer Marnix, kun je en foto delen van dat deel van de vouwwagen? Ik heb wel zin in een Duvel
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Pppfftt, die zware deksel.
« Reactie #31 Gepost op: juli 26, 2017, 11:38:59 am »

Meneer Marnix, kun je en foto delen van dat deel van de vouwwagen? Ik heb wel zin in een Duvel

Wij hebben onze Roadmaster verkocht en hebben nu een Cabanon dus ik kan zelf nu geen foto's maken.

Bij de Roadmaster is er echt geen extra ruimte beschikbaar voor een extra veer. Enige optie die ik zou kunnen bedenken is dat er via de buitenkant een extra veer gemonteerd zou kunnen worden. Of dat de stijfheid of constructie ten goede komt denk ik niet trouwens.

Het is echt een loeizware deksel en pittig om open en dicht te klappen en ik denk voor vele anderen ook. Omdat het model al zeker 20 jaar zo bestaat en ik ook nooit iets heb gehoord of gezien van een oplossing hiervoor, denk ik dat het wellicht niet mogelijk is.

Wat betreft die Duvel, ik heb er altijd wel wat koud staan. Momenteel in de Ardeche, je bent van harte welkom Drikusniet! Dan gooi ik ook nog een lekker stukje vlees op de barbecue  :P
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Pppfftt, die zware deksel.
« Reactie #32 Gepost op: juli 26, 2017, 02:10:08 pm »

Eind volgende week rijd ik in de buurt, dus wie weet...😁
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Pppfftt, die zware deksel.
« Reactie #33 Gepost op: juli 26, 2017, 10:46:26 pm »

We zijn er nog tot zes augustus  bier
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal