Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Zin en onzin betreffende de binnentent.  (gelezen 2247 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stringelax

  • Gast
Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Gepost op: juli 26, 2017, 02:32:31 pm »

Afgelopen week de vouwwagen maar eens uitgeprobeerd bij ons in de buurt. Mijn dochter heeft hierin een week geslapen. De bedoeling was om alles uit te proberen aangezien zij hem in augustus mee gaat nemen. Alles was perfect, hier en daar wat aanpassingen gedaan (nieuwe elastieken, veerpinnen enz.). Maar wij hebben onze bedenkingen bij de binnentent. Ziet er mooi afgewerkt uit maar om het geheel strak te krijgen moet je de "kast" en zijkant van de keuken vastzetten met haringen. Maar daaronder hadden wij het zijl en "vloerbedekking" liggen. Dus het geheel maar los laten hangen.
Bij het afbreken waarbij dus eerst de binnentent wordt verwijderd viel ons ineens de ruimte op die hierdoor vrijkwam. Zonder binnentent kun je naast de keuken een campingkast kwijt met daaronder een koelkastje. En haaks daarop (voor de linker  onderste slaapcabine) een ander opbergkastje. In feite wordt er zo een hoekkeuken gevormd waarbij de rest van de tent vrij blijft.
Zijn er meer gebruikers die de binnentent niet (meer) gebruiken?




Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2017, 03:17:03 pm »

Je topictitel lijkt aan te geven dat je ook openstaat voor de voordelen van de binnentent. Hier volgen er een paar.

Wij hadden in onze Louisiana de kast in gebruikt. Doordat we ook zooi op de bodem van de kast hadden liggen, stond die strak zonder haringen. De ruimte daarnaast gebruikten we om het toilet kwijt te kunnen. Ook scheelt een dubbel dak iets met temperatuurschommelingen: het isoleert enigszins.

Onze ervaring was dat er nog ruimte genoeg was voor het andere kastje, nl. direct naast de deur.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Stringelax

  • Gast
Re: Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2017, 03:24:00 pm »

Ook de voordelen zou ik inderdaad graag horen. @CEO wat jij beschrijft is inderdaad de standaard indeling iets zwaars onder in de kast is een oplossing maar dan nog is de zijkant van de keuken aan de linkerkant nog los. Een WC gaan we niet gebruiken in de tent en de hangkast hadden we nu ook niet in gebruik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.754
Re: Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2017, 10:05:28 pm »

De isolerende werking moet je niet onderschatten. In de wagenbak zit er waarschijnlijk standaard 1 tussen de slaapcabines. 'S morgens zal je het verschil het beste voelen als je 's nachts de deur tussen de bak en voortent dicht houd.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Gelogd

m.vandam11

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana met verlengstuk 1996
  • vake buj te bange
Re: Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2017, 06:18:32 am »

wij gebruiken de binnenvoortent ook niet, vooral vanwege de hangkast. wij hebben ook een campingkastje  naast de keuken staan om je werkblad van de keuken wat te vergroten.
Als je de binnentent gebruikt vind ik het vooral in de ochtend werken als je vol zon op de tent hebt , duurt dan wat langer voor het warm is.
Gelogd

AvW

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2017, 02:37:09 pm »

Wij hebben een hangkastje (met lades) van Ikea in de 'hangkast' hangen en in de wc-ruimte een staand plankenkast. Links naast de keuken de koelbox/koelkast.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2017, 02:38:56 pm door AvW »
Gelogd

Super de luxe

  • Gast
Re: Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Reactie #6 Gepost op: juli 28, 2017, 01:30:42 pm »

Die kastjes zagen wij gisteren bij Ikea ook staan, en die leek ons ook gemakkelijk.
Wij hebben de Texas, en dus geen extra uitsparing voor een kast. Wij gebruiken de binnenrent ook iedere x. Het scheelt veel vinden wij, en hij is zo gemonteerd. (Moet nog wel de stieken vervangen)
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Zin en onzin betreffende de binnentent.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2017, 08:01:41 am »

Wij gebruiken de binnentent altijd. Het klimaat binnen in de voortent wordt er echt een stuk beter van.  Met de zon erop Veel koeler en savonds langer warm. De kast echter gebruiken we niet altijd.  We hebben een camping kast voor proviand die er precies in past. Daar bovenop stond dan de water koker en koffiezetter. Zodat het mooi buiten bereik van de Kids was. Nu de kinderen echter iets groter zijn heb ik de hoge kast ook wel met een spin naar het plafond getrokken zodat je iets meer vrijheid hebt in het benutten van de ruimte. Is vrij simpel aangezien aan beide kanten van deze kast een plafondstang zit. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden

Verstuurd vanaf mijn SM-J320FN met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal