Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: de Watt controller  (gelezen 16440 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

roland

  • Gast
Re:de Watt controller
« Reactie #15 Gepost op: oktober 22, 2009, 05:11:31 pm »

laat je toch niets wijsmaken ...

het effectief geleverde vermogen is NOG STEEDS het product van stroom en spanning: I x U=P
om een verwarmingsweerstand zijn volle rendement te laten genereren heeft hij dus ook zijn volle vermogen nodig ... en dan zijn we terug naar waar we begonnen zijn!! Tuurlijk zal dat verwarmingselement wel opwarmen ... maar frietjes bakken in een frituurpan met een nominaal vermogen van 2300 Watt (nominale stroom = 10 A) en slechts 3 Amp?re ter beschikking hebben .... tja ... tenzij je frietjes wil bakken in een lauw-halfwarm frituurvet!! maar kom dan niet klagen dat je ze niet mooi gebakken krijgt!!
Mocht dit ECHT kunnen, dan zetten we thuis onze volledige installatie op 3 A .... alles OK en lekker voordelig!!
Maw dit is een totaal misleidend product: is alle reclamepraatjes wordt de nadruk gelegd op het feit dat de zekering (3, 4 of 6 A) het uithoudt, maar wordt met GEEN WOORD gerept over het afgeleverde vermogen. De praatjes bevatten dus geen leugen ... alleen vertellen ze in de verste verte niet het totale plaatje!! Gelukkig zijn er (kleinere) toestellen op de markt die voor campinggebruik zeker aan te bevelen zijn: (ik gebruik) koffiezet 800 W, frituurpan 850 W, radiator 800 W (hoogste stand 1500 W heb ik afgekoppeld) enz ...
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:de Watt controller
« Reactie #16 Gepost op: oktober 23, 2009, 12:29:02 am »

Precies, simpele waterkoker en een simpel koffiezettertje zijn al voor weinig te koop.
Wil je perse Senseo dan koop je de Campeo en heb je een speciaal aangepast apparaat voor het doel.

klopt, alhoewel we het al jaren redden met een 800 watt waterkoker (met snoer) we zelfs een minifriteuze hebben van 600 watt(wel de frikandellen breken maar deze kunnen ook in de koekenpan) en we de verlichting via een mooie ledlamp van de action (nog geen 9 euro) regelen die ook nog eens op 12v via de auto oplaadbaar is of via stopcontact en opgeladen dik 7 uur fel brand.

Vind het en apparaat wat totaal overbodig is maar ongetwijfeld weer volksstammen mensen zal aantrekken met hun bangmakerij en mooie verhalen........... en dan te bedenken dat we aan het kamperen zijn wat bij mijn ouders inhield ooit. koffie opkoken en dan door zo'n filtertje gieten, savonds lekker de gaslamp of olielantaren aan en al het voedsel werd bereid op zo'n 2 pits primusstelletje .................mooi was die tijd :)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:de Watt controller
« Reactie #17 Gepost op: oktober 23, 2009, 03:18:33 pm »

We zijn het er dus eigenlijk allemaal over eens dat het geldklopperij is en dat je het eigenlijk niet nodig hebt :)
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:de Watt controller
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2009, 08:51:45 pm »

ik vind wel meer zogenaamde innovatie's geldklopperij, maar gekgenoeg zijn er nog steeds horde's mensen voor te porren zolang je het maar goed aanprijst.Dan kan je zelfs ijs verkopen aan een Eskimo ::)

Ooit heb ik met marketing geleerd dat dit ook wel eens onder de Selffulfilling prophecy valt http://nl.wikipedia.org/wiki/Selffulfilling_prophecy  :#
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:de Watt controller
« Reactie #19 Gepost op: oktober 24, 2009, 11:22:19 am »

mooi, dat weten we ook weer  :#
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:de Watt controller
« Reactie #20 Gepost op: oktober 25, 2009, 02:29:04 am »

ach ze probeerde ooit mijn baas die fervent bergbeklimmer was en aan diverse expeditie's meedeed een titanium bestekset te verkopen (vork/mes/lepel) voor over de 100 euro omdat het sterk was en niks woog, zijn reactie erop was dat een goed outdoorzakmes(wat je zowiezo bij je hebt) en een simpele stalen lepel gewoon voldeed.............. hierop had meneer de verkoper van de outdoor stand die zelfs nog niet eens de zevenheuvelenweg in nijmegen bedwongen had effe niks te zeggen, helemaal nog toen een andere collega (die zelfs een aantal keren de mount everest beklommen heeft) daar nog een stapje op in ging met diverse argumentatie's uit eigen ervaring :# :#. heerlijk zulke momenten, en wat is er toch veel onzin dan te koop merk je dan :)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:de Watt controller
« Reactie #21 Gepost op: oktober 25, 2009, 01:33:51 pm »

ach ze probeerde ooit mijn baas die fervent bergbeklimmer was en aan diverse expeditie's meedeed een titanium bestekset te verkopen (vork/mes/lepel) voor over de 100 euro omdat het sterk was en niks woog, zijn reactie erop was dat een goed outdoorzakmes(wat je zowiezo bij je hebt) en een simpele stalen lepel gewoon voldeed.............. hierop had meneer de verkoper van de outdoor stand die zelfs nog niet eens de zevenheuvelenweg in nijmegen bedwongen had effe niks te zeggen, helemaal nog toen een andere collega (die zelfs een aantal keren de mount everest beklommen heeft) daar nog een stapje op in ging met diverse argumentatie's uit eigen ervaring :# :#. heerlijk zulke momenten, en wat is er toch veel onzin dan te koop merk je dan :)

Dat zijn altijd leuke momenten ;-)
* meeder is altijd redelijk geamuseerd als hij meer weet dan een verkoper van een produkt... :) (heb al een hoop lol gehad bij de Mediamarkt en aanverwante winkels...)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:de Watt controller
« Reactie #22 Gepost op: oktober 25, 2009, 01:48:05 pm »

laten we terug gaan naar de wattcontroller, volgens mij is daar ook alles over gezegd ;)

voor de verhalen over
Dat zijn altijd leuke momenten ;-)
* meeder is altijd redelijk geamuseerd als hij meer weet dan een verkoper van een produkt... :) (heb al een hoop lol gehad bij de Mediamarkt en aanverwante winkels...)
graag een topic in het café
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2009, 12:37:52 am door muis »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal