Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Montage disselbak op Holtkamper  (gelezen 20716 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

astro

  • Gast
Montage disselbak op Holtkamper
« Gepost op: maart 08, 2013, 10:06:15 pm »

Binnenkort is het zover en gaan we onze Astro ophalen in Emmen bij Holtkamper.
We hebben er geen keuken bij gekocht, maar ik wil een disselbak op de dissel monteren, ik denk aan de Alutec D240. Ik vraag me alleen af hoe ik deze het beste kan monteren: moet ik gaten horen in het chassis en in de bak, of zijn er speciale bevestigingsmaterialen voor en is de bak wellicht al voorgeboord? Hoor graag jullie ervaringen hiermee of tips!
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2013, 10:22:50 pm »

De voorkeur gaat er naar uit om geen onnodige gaten in het chassis te boren (om verzwakking te voorkomen) en U-beugels zijn er uitermate geschikt voor om om het chassis heen te klemmen.
Succes met je nieuwe aanwinst en het disselbak project  :J
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2013, 09:59:17 am »

Je moet idd geen gaten boren in het chassis. Ik neem aan dat er bij zo'n bak bevestiging materiaal bij zit en anders bij te bestellen. Het gaat net als bij een dakkoffer, hier heb je ook van die U beugels bevestigen.
Gelogd
Groeten,

Erik

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2013, 10:22:10 am »

HK monteert ze gewoon... met gaten in het chassis, er zit bij mij  in ieder geval geen beugeltje onder. Boutje erdoor met een ring aan beide kanten..
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2013, 10:31:02 am »

Ik heb een alu bak op mijn Combi Camp gemonteerd, en omdat ik een vierkante dissel heb ben ik naar een metaalbedrijf gegaan en heb er een frame laten maken. Dit heb ik gedeeltelijk aan het frame vast kunnen bouten, en een gedeelte met bouten geklemd om de disselboom. De bak heb ik met behulp van bouten vast gezet op het frame. Voor foto's kijk op de Combi Camp club site. onder de kop aanpassingen.
Henk
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2013, 10:44:09 am »

Ik ben altijd wat terughoudender in dit soort dingen, zie ook

 http://www.caravanmovershop.nl/nl/nieuws/boor-nooit-in-een-chassis-zonder-toestemming.php

Gelogd
Groeten,

Erik

Henk CC

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2013, 11:13:16 am »

Ik heb ook niet in het frame geboord, maar bestaande gaten gebruikt. Want inderdaad er mag niet geboord of gelast worden aan een frame.
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2013, 03:36:16 pm »

Is al een hoop over geschreven over dit onderwerp. Zie bijv http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=8571.msg98619#msg98619. Stukje naar onderen scrollen staat een duidelijke foto
Gelogd

astro

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #8 Gepost op: maart 13, 2013, 10:43:47 pm »

Bedankt voor alle reacties.

Vandaag onze astro gehaald (in de sneeuw!!)
Volgens HK kan er zonder problemen 4 gaatjes van max. 8 mm. In de bovenkant van de dissel geboord worden. Vond de alutec echter niet erg stevig, en ook de verkoper was niet erg enthousiast. HK heeft nu wel zelf een even grote, maar sterkere, box gemaakt, maar die is 675 euro. Vind ik een beetje duur.
Kijk dus nog even verder. Zag bij De Wit een mooie grote box van Cabanon, misschien is dat een optie.

Vond de instructie overigens wel erg technisch, routinematige en snelle uitleg van opzetten en inklappen, totaal geen inlevend vermogen in ons als kopers die er lang naar hebben uitgezien om de wagen op te halen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #9 Gepost op: maart 15, 2013, 01:20:54 am »

Dat van die 4 gaatjes zal wel kloppen, als je een originele HK keuken hebt, zitten die er ook voor de beugeltjes om het keukenframe mee vast te zetten.

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Gelogd

tenttrailer

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2013, 05:30:21 pm »

Beste Astro, het is al even geleden dat je jouw topic gestart bent, maar ik wil toch nog even reageren. Ook wij hebben een Alutec D240 op onze Cocoon laten zetten door Holtkamper en ook wij vonden de box wat wiebelig (mn de deksel). Aangezien deze box als spat waterdicht verkocht wordt, heeft mijn man met dunne (multiplex geloof ik) platen de box versterkt. De platen eerst een heleboel keer in de botenlak gezet. Toen tevens een extra plank met handvaten voor de box gemaakt. Wij doen nu onderin de schoenen en andere rommeltjes, dan de plank erop en je hebt weer een vlakke laadvloer, dan nog de rest van onze spullen. Heel handig. Hij is nu ook mooi waterdicht en stevig en bovenal praktisch (het is toch een vrij diepe box). Misschien heb je hier nog iets aan.  :J
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #11 Gepost op: april 27, 2013, 07:32:49 pm »

Deze beschrijving schreeuwt om foto's...  :J
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mars

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #12 Gepost op: april 28, 2013, 08:16:34 pm »

Het wiebelige van de deksel heb ik vandaag opgelost.
Een gebeitste alu traanplaat laten maken van 570 x 770 mm (binnenwerks), die rondom 15 mm omgezet is.
Heb de 4 zwarte hoeken uitgemeten (met kartonnen malletjes) op de traanplaat en uitgezaagd. Daarna folie v/d deksel verwijderd (deze zat er nog op) en kit aangebracht op de oude deksel ivm demping tussen beide alu platen.
Daarna rondom op de omgezette rand gepopt met rond 4 x 8 mm.
Tevens de oude popnagel uitgeboord, waar de banden v/d deksel mee vast zitten en deze aan 1 kant weer gemaakt op de nieuwe deksel.
Twee banden vond ik lastig, eentje voldoet uitstekend.
Het resultaat is erg mooi geworden en past goed bij het uiterlijk.

Eerder had ik de gecoate stalen plaat al onderin de disselbak geplaatst voor een betere kogeldruk. Alles nu in balans. :J
Gelogd

tenttrailer

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #13 Gepost op: mei 02, 2013, 08:07:13 pm »

Ik heb helaas geen foto's van onze Alutec box met de gelakte platen. Misschien gaan we binnenkort nog een paar dagen kamperen en dan zal ik wat foto's maken. Even geduld dus nog!  :zw
Gelogd

Martijn:-)

  • Gast
Re: Montage disselbak op Holtkamper
« Reactie #14 Gepost op: mei 01, 2015, 01:57:39 pm »

Hier nog een paar foto's van de montage van een Alutec D140 (maatje kleiner ivm te weinig diepte op de dissel voor een D240). Is volledig verwijderbaar, geen gaten geboord in dissel. Kosten: 220 Euro voor kist, ongeveer 30 Euro materiaal.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal