Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Renault Clio (Estate) als trekkar !?  (gelezen 15038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #15 Gepost op: februari 19, 2018, 07:58:24 pm »

Deze specificaties zijn van de dci 90pk, de diesel dus.... De benzine versie heeft max. 140Nm koppel.
Dan moeten er flink toeren worden gemaakt weet ik uit ervaring. In een lage versnelling met hoge toeren de heuvel op. Lukt wel, maar rijdt niet zo plezierig. Daarom later een diesel gekocht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #16 Gepost op: februari 19, 2018, 10:11:39 pm »

Naast het feit dat ik geen Renault fan ben (behalve bij de Formule 1) denk ik dat de vorige posts duidelijk genoeg zijn. De grote vraag blijft echter altijd of je voor 3 á 4 weken vakantie een zware auto moet aanschaffen als je de rest van de 48-49 weken geen zware jongen nodig hebt. Dan maar wat extra benzine om de kar naar boven te slepen zou ik zeggen, qua wegenbelasting heb je dat zó terug verdient
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #17 Gepost op: februari 20, 2018, 05:00:52 pm »

Naast het feit dat ik geen Renault fan ben (behalve bij de Formule 1) denk ik dat de vorige posts duidelijk genoeg zijn. De grote vraag blijft echter altijd of je voor 3 á 4 weken vakantie een zware auto moet aanschaffen als je de rest van de 48-49 weken geen zware jongen nodig hebt. Dan maar wat extra benzine om de kar naar boven te slepen zou ik zeggen, qua wegenbelasting heb je dat zó terug verdient
Heb het al eerder opgemerkt. Maar je hebt niet beslist een zware auto nodig. Alleen een auto met een wat potenter motor er in. Die beter in staat is het trekwerk te doen. Kleinere auto's hebben ook uitvoeringen met een wat krachtiger motor. En gebruikt zijn kleine auto's in aanschaf niet of nauwelijks goedkoper dan een wat grotere. Maar het is ieder zijn eigen keuze.
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2018, 06:45:12 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #18 Gepost op: februari 25, 2018, 08:09:33 pm »

uiteindelijk gekozen voor de Renault Captur Intense...

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #19 Gepost op: februari 25, 2018, 08:46:33 pm »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #20 Gepost op: februari 25, 2018, 09:44:45 pm »

dank, nu is het wachten...
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #21 Gepost op: februari 25, 2018, 10:01:46 pm »

Mooi hoor! Welke motor heb je nu gekozen, de 90pk of toch maar ietsje meer? 
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #22 Gepost op: februari 25, 2018, 10:16:51 pm »

ik ga voor de Private Lease via mijn werkgever, dat is hoofdzakelijk 90PK wat ze aanbieden (Athlon)
qua afschrijving en andere (on)kosten zoals afschrijving, belasting, verzekering, reparatie & onderhoud zijn de maandkosten vergelijkbaar...

voor woon werk kom ik niet boven de 80km/h uit met een enkele afstand van een 24km, per jaar zo'n 21.000 - 22.000km
meer PK's is dus alleen voor de vakantie wenselijk wanneer de klapkar erachter hangt...
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2018, 10:21:29 pm door Hemertje »
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #23 Gepost op: februari 25, 2018, 10:18:54 pm »

Wij hebben deze week een testrit gemaakt met een Clio grandtour (om onze 2e auto, een Mégane cabrio 1.9diesel, eventueel om te zetten omdat die erg duur is in wegentaks). Ik had de keuze tussen de oude motor, de 1.2 16v (65 ok of 75, dacht ik) benzine of de nieuwere, de 0.9 Tce 90 pk. Ik moet zeggen dat die tce motor in de Clio best vlot reed. Niet zoals een zware diesel (weinig koppel in lage toeren),maar aangenaler en vlotter dan ik verwacht had. De testwagen had al 40000 km en had trouwens gemiddeld 6,2l/100 km verbruikt, 1 op 16 voor de Nederlanders ;)
Klonk en voelde wel wat onrustig (3 cylinder) en je moet redelijk wat toeren maken om 'vooruit' te gaan (ben het helemaal niet gewend om met een benzine te rijden, heb al altijd diesels gehad), maar ik vond hem toch zeker aangenaam rijden. (De 1.2 zou volgens de garagist echt niet aangenaam zijn).
Echter, omdat je zo veel toeren moet maken, kan ik me voorstellen dat deze motor, moest je er nog een vouwwagen achter hangen ook, niet zo relax rijdt, en al zeker niet zuinig. Ik geloof dat er ook nog een Tce 120 pk is (0.9 of 1.2, dat weet ik niet van buiten), die is waarschijnlijk toch nog net iets aangenamer om een aanhanger de berg over te trekken.

Om een aanhanger te trekken lijkt het me wat weinig, al heb ik er geen ervaring mee. Om gewoon mee te rijden lijkt de 0.9 me een fijne motor, tenminste als je niet te vaak de autosnelweg op moet. Dan zou ik een versie zwaarder nemen. Ik ben even nl in gereden met de testwagen (mag je 130) en hij deed allemaal wat hij moet, maar boven de 100 vond ik de fut er wat uit, behalve als je veel toeren maakte.

Ik vond hem als 2e auto (geen snelweggebruik) zeker goed genoeg en zal er WSS een kopen, maar nu nog niet. Ik betaal liever nog wat jaren extra wegentaks in ruil voor het extra koppel/cabrio rijden, maar als die versleten is ('t is al een oudje aan het worden (12) dus het kan elk moment zijn, maar het kan ook nog jaren duren), zal ik met 90 procent zekerheid een Clio grandtour Tce 90 nemen op naar het werk te rijden. Zeker aangename auto dus. Ook erg mooi vanbinnen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Gelogd

Vwleusden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea GL
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #24 Gepost op: februari 26, 2018, 07:37:14 pm »

Met de huidige generatie met variabele turbo's hebben relatief kleine motoren een hoop vermogen.

Cilinderinhoud zegt niets meer, koppel is belangrijk en wanneer het maximale koppel beschikbaar is.

Rijd zelf met een 1.0 turbo in een Octavia, vorig jaar zonder enkel probleem met Teun achter de Skoda naar Zuid-Frankrijk gereden.
Hiervoor een 1.2TCe in een Mégane station, ook prima te doen. Zelfs met de Mégane op pad geweest met een caravan, iets vaker schakelen heuvel op maar verder, prima.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #25 Gepost op: februari 26, 2018, 08:34:17 pm »

Gefeliciteerd met de aankoop van de prachtige Captur. Wat was de reden om voor de Captur te kiezen ipv Clio Estate?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #26 Gepost op: februari 26, 2018, 10:03:24 pm »

ik ga voor de Private Lease via mijn werkgever, dat is hoofdzakelijk 90PK wat ze aanbieden (Athlon)
qua afschrijving en andere (on)kosten zoals afschrijving, belasting, verzekering, reparatie & onderhoud zijn de maandkosten vergelijkbaar...


Daar kun je een hele dag  / avond in een kroeg over discussiëren. Het is maar net met welke cijfers er wordt gerekend. Beetje dezelfde discussie als met omslagpunt diesel / benzine. Volgens mijn buurman ligt dat al bij 15000 km.

Ik heb voor de grap eens wat uitgerekend. Als ik nu van onze nieuwe Meriva de totale kosten per maand / jaar uitreken (inclusief brandstof) en bij Athlon voor de Crossland (de opvolger) een prijs opvraag. Dan is en blijft dat gewoon niet interessant. En ja, ik heb vaker berekeningen gedaan ivm aanbiedingen voor private lease. Voor ons lijkt het mooier dat het is.

Desondanks. Leuke bak uitgekozen hoor :-)
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #27 Gepost op: februari 27, 2018, 09:46:32 pm »

Gefeliciteerd met de aankoop van de prachtige Captur. Wat was de reden om voor de Captur te kiezen ipv Clio Estate?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Dank je!
Maar we gaan niet aankopen, we gaan private lease doen
Vorig jaar voor mijn vrouw al gedaan en nu stap ik zelf ook over omdat het goed bevalt

We hebben voor de Captur gekozen omdat we hem toch wel stukken mooier en meer auto vinden dan de Clio, de zit is hoger met makkelijkere in-, en uitstap en er zat net wat meer comfort in tov de Clio
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #28 Gepost op: februari 27, 2018, 09:59:27 pm »

Daar kun je een hele dag  / avond in een kroeg over discussiëren. Het is maar net met welke cijfers er wordt gerekend. Beetje dezelfde discussie als met omslagpunt diesel / benzine. Volgens mijn buurman ligt dat al bij 15000 km.

Ik heb voor de grap eens wat uitgerekend. Als ik nu van onze nieuwe Meriva de totale kosten per maand / jaar uitreken (inclusief brandstof) en bij Athlon voor de Crossland (de opvolger) een prijs opvraag. Dan is en blijft dat gewoon niet interessant. En ja, ik heb vaker berekeningen gedaan ivm aanbiedingen voor private lease. Voor ons lijkt het mooier dat het is.

Desondanks. Leuke bak uitgekozen hoor :-)

in de bijlage mijn vergelijk tussen mijn huidige Megane 2012 of een nieuwe Captur vs. Clio Estate
verder heb ik destijds een afweging gemaakt tussen benzine vs. diesel, ook deze in de bijlage toegevoegd, ik kwam destijds op 16.000km uit als omslagpunt

PS , de bijlagen even de .txt extentie verwijderen voordat je de Excel kunt lezen
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Renault Clio (Estate) als trekkar !?
« Reactie #29 Gepost op: februari 27, 2018, 11:34:22 pm »

Hemertje heeft het becijferd, maar wat veel mensen tussen de oren moeten knopen is dat hét omslagpunt niet bestaat. Vooral de gewichtsklasse en het verbruik zijn de factoren die de meeste invloed hebben. Verzekeringspremie is iets minder van invloed. Het omslagpunt is voor iedere twee auto's (merk/model of brandstoftype) anders.

Wel een mooie kleur auto. Mij persoonlijk iets te klein, maar toch. Renault heeft wel vaak mooie ontwerpen.
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2018, 11:42:37 pm door Klapband »
Gelogd
Wat is jouw klapband?
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal