Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Zware bermkeuken waterpas stellen  (gelezen 12533 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Zware bermkeuken waterpas stellen
« Gepost op: september 22, 2014, 10:00:28 am »

Hoewel wij uiterst tevreden zijn met onze vouwwagen is, zoals bij velen, de keuken een zwaar object.
Wielen helpen met het verrijden maar dan moet dat ding nog waterpas gezet worden. Mijn ervaring is dat het eea zich ook altijd nog moet zetten.
Tot nu toe was dat best een gehannes de 1 moet tillen en de ander de poten verstellen en vastzetten of 1 hand tillen en 1 hand met de poten proberen te verstellen. Vooral als de keuken aan 1 kant in een hoek van de tent staat.
Uiteindelijk kwam ik via mijn werk een soort verstelbare poot tegen. Deze kan best veel kracht leveren (30kg) en kan eenvoudig door het inknijpen van de handle omhooggekrikt worden.
Helaas heb ik hem tot nu toe slechts bij 1 Duits bedrijf gevonden (www.glueck-gmbh.de) dus aanschaf + verzendkosten is niet echt heel goedkoop, maar het gemak dient de mens en pijn in je rug zit niemand op te wachten.
De korste versie is echter nog wel te lang (46cm min) maar met een ijzerzaag is inkorten zeer eenvoudig. Ik heb van de pijp en de ijzeren stang 10 cm afgehaald dus bij mij is nu de kortste lengte 36 cm.


Gelogd

denster

  • Gast
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2014, 10:36:45 am »

Briljant!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2014, 12:47:21 pm »

Ik vind het een intrigererend idee, want ook ik heb dit probleem ervaren. Ik ben daarom op het internet gaan zoeken naar 'stempel'. Ik vindt dan o.a. de montagehulpen om een gipsplaat op hoogte te houden, die volgens hetzelfde principe werkt. Weet alleen even niet wat die kosten.
Maar ook vraag ik mij nu af: het helpt om je keuken omhoog te krijgen, maar wat doe je voor / bij het omlaagbrengen? Ik ben bang dat je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt. Is dan niet zoiets als een assteun handiger?
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2014, 02:51:21 pm »


Steunen voor gipsplaat zijn inderdaad hetzelfde.
Nadeel is inderdaad dat je er alleen mee omhoog kan, dit is echter wel datgene waarmee we de meeste problemen ervaren.
Voordeel is dat het een lekker licht en relatief klein ding is.
Assteunen zijn dan veel groter en zwaarder.

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #4 Gepost op: september 22, 2014, 04:28:05 pm »

Ik vind het een top idee!!
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #5 Gepost op: september 22, 2014, 04:40:30 pm »

Lijkt me super handig Theun1957!! Is het niet goedkoper een hele partij dan op te kopen als meer klapfanaten interesse hebben?
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #6 Gepost op: september 22, 2014, 08:26:52 pm »


Wat er het meeste inhakt zijn de verzendkosten, maar die zijn nu eenmaal zo hoog.
Als je er meer koopt wordt dit natuurlijk relatief minder, maar dan moet je wel met een groep bij elkaar zitten anders moet je ze toch weer doorsturen en dat gaat ook niet voor niets
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #7 Gepost op: september 22, 2014, 08:43:04 pm »

Slim idee, alhoewel je 'm natuurlijk nog steeds op zijn plek moet sjouwen. We hebben ons er maar bij neergelegd. Ik denk er wel over om andere handvaten erop te zetten. Dat scheelt ook heel veel met tillen.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #8 Gepost op: september 23, 2014, 07:32:39 am »

@cadillacfreak

Daar had ik ook al naar zitten kijken, zie de foto. Deze klapt door een veer ook nog eens plat. Heb je wel deels de oude gaten van de oude handgreep, daarom ben ik er nooit aan begonnen.
Probleem is dat ik de gasfles niet in de keuken heb, daardoor ligt het zwaartepunt niet in 1 lijn met de handgrepen. Naast het tillen moet je er dus ook steeds voor zorgen dat de keuken niet kantelt in de richting van de klep. Maw de grepen zouden ook meer naar achteren moeten zitten.

Ik heb ook eens scharnieren gekocht die je los kan haken zodat de klep er eventueel afkan to de keuken op zijn plek staat. Die zijn er niet op gezet omdat mijn vrouw terecht opmerkte dat je wel de kans loopt dat dan alles uit de keuken valt tijdens het verplaatsen.
Denk dat we er inderdaad maar mee moeten leren leven.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #9 Gepost op: september 23, 2014, 07:37:43 am »

Slim idee, alhoewel je 'm natuurlijk nog steeds op zijn plek moet sjouwen. We hebben ons er maar bij neergelegd. Ik denk er wel over om andere handvaten erop te zetten. Dat scheelt ook heel veel met tillen.
Mede om dat sjouwen met de keuken hebben wij een vw met keuken op de dissel gekocht.
De handvaten kun je ook simpel verdikken. Had ik bij onze ex Jametic ook gedaan. Stukje rubberslang en daaromheen een stuk tuinslang. Dat tilt een stuk comfortabeler. En simpel te maken. Wat je ook kunt doen als je graag wilt knutselen is aan beide zijden 2 handvaten monteren, kun je met 2 handen tillen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #10 Gepost op: september 23, 2014, 08:54:12 am »

Mooie kistgreep, waar heb je die vandaan?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #11 Gepost op: september 23, 2014, 09:01:11 am »

Op zich een handig tooltje, maar het lost een probleem op, waar je volgens mij niet echt last van hebt.

Dit jaar hebben we voor het eerst 4 wielen onder de keuken.

Het van de wagen aftillen is een handigheidje, met de juiste instelling van de poten gaat dat gemakkelijk en zonder al te veel kracht te zetten. Als dat te zwaar is kan je met het neuswiel de keuken aftillen.
Dit jaar stonden we op een erg drassige camping (het klotste onder je voeten...) met hele zachte, zompige grond. De keuken reed nog best goed, maar we moesten (alleen op deze camping) wel met twee mensen sturen. We hoefden nog steeds niet te tillen.

Het waterpas zetten van de keuken doen we middels kantelen. Een klein stukje naar voren kantelen en dan kan een achterpoot uitschuiven en vastzetten etc. Lukt me eigenlijk altijd alleen, is geen zwaar werk. Ook voor mij als rug-patient.

Ik denk wel dat de steunpoot uit dit topic dat gemakkelijker doet, is het wel weer iets extra's om mee te nemen. Onze insteek is juist om minder mee te nemen...

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #12 Gepost op: september 23, 2014, 11:37:00 am »

Mooie kistgreep, waar heb je die vandaan?

* ook benieuwd is *
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #13 Gepost op: september 23, 2014, 11:46:04 am »

Een klein stukje naar voren kantelen en dan kan een achterpoot uitschuiven en vastzetten etc. Lukt me eigenlijk altijd alleen, is geen zwaar werk. Ook voor mij als rug-patient.

[off topic mode]
Mede om die reden heb ik gekozen voor onze huidige vouwwagen, buiten de reden van de snelklapper. Een vaste keuken, geen gezeul, altijd bereikbaar en aan de goede kant van de vouwwagen.  :>
[/off topic mode]
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #14 Gepost op: september 23, 2014, 12:04:18 pm »

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal