Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Zware bermkeuken waterpas stellen  (gelezen 12532 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #15 Gepost op: september 23, 2014, 12:45:45 pm »

Mede om die reden heb ik gekozen voor onze huidige vouwwagen, buiten de reden van de snelklapper. Een vaste keuken, geen gezeul, altijd bereikbaar en aan de goede kant van de vouwwagen.  :>
Staat bij ons ook op de lijst...  :J
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #16 Gepost op: september 23, 2014, 01:17:32 pm »

Het waterpas zetten van de keuken doen we door middel van kantelen. Een klein stukje naar voren kantelen en dan kan een achterpoot uitschuiven en vastzetten etc. Lukt me eigenlijk altijd alleen, is geen zwaar werk. Ook voor mij als rug-patient.

Wij doen het ook zo. Manoeuvreren en rechtstellen kan ik alleen, maar in de praktijk doen we het meestal even samen, omdat een extra hand wel zo makkelijk is.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #17 Gepost op: september 23, 2014, 02:57:03 pm »

Mede om dat sjouwen met de keuken hebben wij een vw met keuken op de dissel gekocht.
De handvaten kun je ook simpel verdikken. Had ik bij onze ex Jametic ook gedaan. Stukje rubberslang en daaromheen een stuk tuinslang. Dat tilt een stuk comfortabeler. En simpel te maken. Wat je ook kunt doen als je graag wilt knutselen is aan beide zijden 2 handvaten monteren, kun je met 2 handen tillen.

Goede tip, thanks. Die ga ik in het voorjaar op mijn vouwwagen knutselen. :)
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #18 Gepost op: september 23, 2014, 04:15:32 pm »

Waterpas zetten is een eitje!

Staat dat zware kreng op zijn plek, dan draai ik de pootje vast, maar niet echt vast. Als je er dan op leunt kun je de keuken eenvoudig waterpas zetten over beide assen. Daarna serieus vast draaien en klaar.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #19 Gepost op: september 23, 2014, 05:03:03 pm »

Goede tip, thanks. Die ga ik in het voorjaar op mijn vouwwagen knutselen. :)
En voor mijn vrouw had ik altijd nog een stoffen handschoen in de keuken liggen voor het tillen. Ook wat comfortabeler.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #20 Gepost op: september 23, 2014, 05:58:31 pm »

Ik ben al jaren op zoek naar kunststof handgreepverdikkers die je om een dunne (metalen)greep kan klikken. Ooit ben ik eens tegen die dingen aan gelopen, maar toen had ik ze niet nodig en heb ik ze niet meegenomen. Daarna heb ik ze nooit meer kunnen vinden  ::)

Die grepen van Theun vindt ik wel gaaf! Zullen goed staan op de groene keukenbak van de Kavango maar wij hebben de keus al gemaakt om de keuken als doorloopkeuken te gebruiken. Dat scheelt namelijk ook als opstap naar het bed.  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #21 Gepost op: september 23, 2014, 11:12:24 pm »

Heb je dan niet ongelofelijk veel last van kookluchtjes in de tent 's avonds? Wij hebben tot nu toe altijd buiten gekookt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #22 Gepost op: september 24, 2014, 07:42:03 am »

Heb je dan niet ongelofelijk veel last van kookluchtjes in de tent 's avonds? Wij hebben tot nu toe altijd buiten gekookt.
Nee, waarom? wij hebben met onze Jametic ook altijd binnen gekookt. Geen enkel probleem, maar daar stond de keuken onder een raam wat open kon en daarvoor was bedoeld. Met de Cocoon voor het eerst buiten koken nu. Beiden hebben voor- en nadelen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #23 Gepost op: september 24, 2014, 08:38:11 am »

Citaat
Mede om die reden heb ik gekozen voor onze huidige vouwwagen, buiten de reden van de snelklapper. Een vaste keuken, geen gezeul, altijd bereikbaar en aan de goede kant van de vouwwagen.  :" title="Jippie" class="smiley">

Ook bij ons, je kan hem laten zitten, maar ook er van afhalen als je hem toch ergens anders wilt (vooral bij langere verblijf willen we hem graag net 90 graden gedraaid hebben) En voor de rug, wielen eronder, hoef je ook niet meer te tillen. Het beste van beide werelden  :P
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #24 Gepost op: september 24, 2014, 09:27:38 am »

Heb je dan niet ongelofelijk veel last van kookluchtjes in de tent 's avonds? Wij hebben tot nu toe altijd buiten gekookt.

Nee hoor: je hebt toch een panaromadak? Die staat bij ons altijd open en zorgt zo voor meer dan voldoende doorluchten. En uiteraard ruik je wel wat maar dat is thuis in het bakstenen klapkarretje ook zo toch?
En ik vindt die paar minuten "luchtjes ruiken" niet opwegen tegen het extra werk om die zware keuken te gaan tillen en het mis aan opstap gemak bij het naar/ uit bed gaan. Voor ons heeft het meer voordelen om de keuken te laten zitten dan 'm te verplaatsen.

Liever nog zou ik een los gaskooktoestel kopen en op een opbouwkeukenkastje zetten. En dan het gasfornuisje uit de kavango weghalen om daar net als aan de andere kant een houtenplaat in te leggen.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #25 Gepost op: september 24, 2014, 09:48:39 am »

Eigenlijk snap ik niet dat fabrikanten hier nog nooit een stukje innovatie op hebben toegepast.  Want ook al rij je de keuken, je moet 'm in je eentje wel van de steun aftillen. En zo ingewikkeld is het voor een fabrikant niet. vervang de poten gewoon door een uitdraaibaar systeem (vergelijkbaar met de uitvalpoten of je neuswiel) met daar standaard een wiel onder. Je draait dan je keuken omhoog waardoor deze zonder tillen van je wagen afkomt en vervolgens rij je 'm op z'n plaats en stel je 'm ook op die manier veilig waterpas. Ik denk zelfs dat de keuken ook nog stabieler staat. En ook als je de keuken weer aan je wagen wil hangen doe je dat dus andersom --> nooit meer tillen.

Het is jammer dat ik dat niet kan maken, anders had ik het wel op de markt gebracht.
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #26 Gepost op: september 24, 2014, 09:52:24 am »

De eerstvolgende keer dat we gaan kamperen ga ik de keuken eens laten zitten en binnen koken. Ik heb altijd gedacht dat het niet te doen was maar door jullie ervaringen die ik hier lees ga ik het eens proberen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #27 Gepost op: september 24, 2014, 09:54:59 am »

Eigenlijk snap ik niet dat fabrikanten hier nog nooit een stukje innovatie op hebben toegepast.  Want ook al rij je de keuken, je moet 'm in je eentje wel van de steun aftillen. En zo ingewikkeld is het voor een fabrikant niet. vervang de poten gewoon door een uitdraaibaar systeem (vergelijkbaar met de uitvalpoten of je neuswiel) met daar standaard een wiel onder. Je draait dan je keuken omhoog waardoor deze zonder tillen van je wagen afkomt en vervolgens rij je 'm op z'n plaats en stel je 'm ook op die manier veilig waterpas. Ik denk zelfs dat de keuken ook nog stabieler staat. En ook als je de keuken weer aan je wagen wil hangen doe je dat dus andersom --> nooit meer tillen.

Het is jammer dat ik dat niet kan maken, anders had ik het wel op de markt gebracht.
Helaas wordt het dan weer allemaal duurder en zwaarder.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #28 Gepost op: september 24, 2014, 10:18:20 am »

Leuke ideeën allemaal.

Zit ik me af te vragen...waarom niet een keuken van kunststof! Er zijn ook kunststof disselbakken, dus waarom geen keuken? Stuk lichter en dat in combinatie met lichtgewicht wieltjes voor het simpel wegrijden van de keuken. En dat bedacht bij een  KK .
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Zware bermkeuken waterpas stellen
« Reactie #29 Gepost op: september 24, 2014, 10:19:05 am »

Dat is de uitdaging voor de fabrikanten. Als je ziet hoe veel discussie er zijn over wielen en tillen... Voor een goede oplossing zou ik best willen betalen.

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal