Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsen boven op dekzeil Cocoon?  (gelezen 910 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mpostma

  • Gast
Fietsen boven op dekzeil Cocoon?
« Gepost op: februari 05, 2022, 11:52:31 am »

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun twee (Elektrische-) fietsen boven op de Cocoon meenemen. Niet met een Roofrack van € 550,- maar recht op het dekzeil, met eventueel een handdoek eronder. Ik heb wel een fietsendrager achterop de Cocoon, maar boven de 90km pu. dan gaat de hele constructie behoorlijk slingeren (zonder de fietsen kan je gemakkelijk 130km rijden zonder dat je iets door hebt. Niet dat je dat moet willen overigens...).
Ik heb zelf wel eens een klein stukje, 5 km, gereden met de fietsen liggend bovenop het dekzeil, maar ik ben als de dood dat het spul er af schuift. Wel uiteraard vastgezet met spanbanden.
Iemand ervaringen? Of gewoon nooit meer zo doen?   
« Laatst bewerkt op: februari 05, 2022, 09:16:54 pm door mpostma »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Fietsen boven op dekzeil Cocoon?
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2022, 12:26:49 pm »

Ik zou vooral bang zijn voor mn dekzeil, ook met een handdoek ertussen. Elektrische fietsen wegen nogal wat,  misschien dat het helpt als je de accu in de auto legt.

Heb je de mogelijkheid voor een trailerhitch? (Trekhaak aan de achterkant waar een fietsendrager op kan)

Andere vraag die bij mij opkomt, ga je incl accu's niet over het totaal gewicht heen?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Fietsen boven op dekzeil Cocoon?
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2022, 12:46:22 pm »

Zou eens kijken naar de belading van je wagen.
Heb dan gewone fietsen maar de cocoon blijft netjes in balans.
Heb wel een keuken op de dissel waarmee je natuurlijk al gewicht op de dissel hebt.
Zou niks op mijn dekzeil willen hebben.

Verstuurd vanaf mijn CPH1941 met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Fietsen boven op dekzeil Cocoon?
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2022, 07:44:02 pm »

Als je het doet, zou ik om het dekzeil te beschermen eerder uitkijken naar zoiets:
https://www.bikester.be/buds-bikeprotect-universal-bike-transport-bag-M951711.html?cgid=37148


Weet niet of er ook bestaan voor elektrische fietsen en of je er zo twee op je dekzeil past.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal