Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Windscherm GameDrive gasstel?  (gelezen 2732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Windscherm GameDrive gasstel?
« Gepost op: juni 26, 2016, 09:51:26 am »

Hebben jullie ervaringen met een windscherm(pje) voor het gasstel van de Game Drive keuken?

We hebben gemerkt tijdens een dagje uit op een dagkampeerterrein, waar wij voor het eerst alleen de basis tent hadden uitstaan, dus zonder luifel en windhoek, dat het koken op het gasstel bij een windkracht 4 lastig is (we stonden i.d.d. op de wind). Het gas blijft wel branden, maar heel efficiƫnt verwarmd raken de pannen niet hierbij.

Daar dit een constellatie is die bijvoorbeeld op doorreis ook voor zal komen, wil ik daar iets aan doen.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2016, 03:40:49 pm door fietsert »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Windscherm GamaDrive gasstel?
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2016, 03:13:57 pm »

 In ons tenttijdperk toen we nog op losse brandertjes kookte heb ik een windschempje gemaakt van 3 dunne plankjes en 2 piano scharnieren. Dit gebruiken we nog steeds wel eens wanneer het hard waait. Je kan ze ook kopen van aluminium.
Wanneer je de wind weg kan houden, scheelt dit enorm in de kooktijd!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Windscherm GameDrive gasstel?
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2016, 11:24:02 pm »

Ik heb even geen idee hoe het windschermpje eruit ziet, maar als die vergelijkbaar is met die van de Kavango dan werkt het best goed. Wellicht kan je even een PM naar Frankie sturen, die heeft de meeste ervaring in de keuken van de Livingstone
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Windscherm GameDrive gasstel?
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2016, 09:10:49 pm »

Ik had in de kampeerspullen nog een windscherm, die gaat voortaan in de klapper mee: is van BoCamp en heel geschikt.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Windscherm GameDrive gasstel?
« Reactie #4 Gepost op: juni 28, 2016, 10:21:53 pm »

Hebben jullie ervaringen met een windscherm(pje) voor het gasstel van de Game Drive keuken?

We hebben gemerkt tijdens een dagje uit op een dagkampeerterrein, waar wij voor het eerst alleen de basis tent hadden uitstaan, dus zonder luifel en windhoek, dat het koken op het gasstel bij een windkracht 4 lastig is (we stonden i.d.d. op de wind). Het gas blijft wel branden, maar heel efficiƫnt verwarmd raken de pannen niet hierbij.

Daar dit een constellatie is die bijvoorbeeld op doorreis ook voor zal komen, wil ik daar iets aan doen.
Op welke dagcamping stonden jullie? Ik ben op zoek naar dit soort plekjes :) bedankt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Windscherm GameDrive gasstel?
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2016, 10:47:00 pm »

Dat was Brielse Zoom West. Heel leuk beschut gelegen, naast een speel- en ligweide met strandje met zwemgelegenheid. Er waren toiletten en stromend water je kon zelfs je afvalzakje kwijt in een container. Het was een ontdekking want het terrein stond niet duidelijk op de site van GZH aangegeven. Een nabij gelegen tweede dagkampeerterrein stond er wel op. Het terrein waar wij stonden is ongeveer hier: vlak bij Staaldiepseweg 14, 3231 ND Brielle.

Het is wel onder de rook van de Europort.

Ik heb het idee op dit forum een onderwerp te starten voor dit soort info, met een Google maps engine kaart erbij, zoals voor de stallingen al bestaat. Het blijkt dat actuele en juiste info over dagkampeerterreinen niet altijd goed vindbaar is op het internet.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2016, 10:49:34 pm door fietsert »
Gelogd

fietsert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok; Model: Livingstone Game Drive Ltd 2015 (wagen uitvoering: Crossroads; kleur mat zwart; tentkleur: ecru/bordeaux)
Re: Windscherm GameDrive gasstel?
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2016, 10:10:13 pm »

Op welke dagcamping stonden jullie? Ik ben op zoek naar dit soort plekjes :) bedankt!

Ik heb een kaart gemaakt voor dagcampings, waar iedereen aan kan bijdragen:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18605.msg250025#msg250025
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Windscherm GameDrive gasstel?
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2016, 10:11:24 pm »

Ik heb een kaart gemaakt voor dagcampings, waar iedereen aan kan bijdragen:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18605.msg250025#msg250025
Thnx!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal