Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eindelijk dan de disselbak ....  (gelezen 5690 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slompie

  • Gast
Eindelijk dan de disselbak ....
« Gepost op: december 20, 2014, 10:01:16 pm »

Door wat omstandigheden iets later op de dissel geplaatst, maar het was het wachten meer dan waard.

Een mooie creatie, met ruimte voor een Mobicool 40 liter koelbox.

Met dank aan de handige bouwer
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #1 Gepost op: december 20, 2014, 10:06:27 pm »

Chique hoor! :J Mijn oma zou zeggen: hij glimp azzun hondekeutel in de maneschijn. :)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #2 Gepost op: december 20, 2014, 10:55:11 pm »

Ziet er netjes uit
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2014, 08:24:55 am »

Hoi

Ziet er netjes uit.
Ik zou wel de hoeken afwerken met een lijstje om te voorkomen dat er water tussendoor kan.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Slompie

  • Gast
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2014, 08:30:30 am »

Het lijkt misschien als of er water doorheen kan, maar het frame is gesloten. 100% waterdicht
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2014, 10:01:16 am »

Strak werk hoor.

Ook ik zou voor de hoekjes gaan.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2014, 10:20:40 am »

Daar hebben ze wel een punt het staat ff iets netter en oogt mooier qua afwerking
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #7 Gepost op: december 22, 2014, 01:20:05 pm »

Ziet er mooi uit. Hoef je ook geen spiegel meer mee te nemen ;)
Ben je niet bang dat de randen te scherp zijn voor je tentdoek met in en uitklappen en evt. wind etc.?
Gelogd

Slompie

  • Gast
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #8 Gepost op: december 23, 2014, 09:16:46 pm »

Angst bij opzetten/afbreken was er wel. Maar na het plaatsen van de bak en hem in de werkplaats (ivm met aanpassing van de luifel) een paar keer in moeten klappen en weer opzetten. Die angst is inmiddels wel weg.

Wind is nog wel een dingetje. Maar toen het fietsenrek er op zat was dat ook al een punt van zorg. Was toen een kwestie van recht naar beneden afspannen. Neem voor de zekerheid twee oude grote handdoeken mee om eventueel op te rollen en er tussen te proppen.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #9 Gepost op: december 23, 2014, 09:36:20 pm »

Angst bij opzetten/afbreken was er wel. Maar na het plaatsen van de bak en hem in de werkplaats (ivm met aanpassing van de luifel) een paar keer in moeten klappen en weer opzetten. Die angst is inmiddels wel weg.

Wind is nog wel een dingetje. Maar toen het fietsenrek er op zat was dat ook al een punt van zorg. Was toen een kwestie van recht naar beneden afspannen. Neem voor de zekerheid twee oude grote handdoeken mee om eventueel op te rollen en er tussen te proppen.
Dat risico voor je doek kun je toch vrij eenvoudig voorkomen. Koop een paar meter carrosserieband en wat van die alu hoekprofielen. Hoekprofielen op de hoeknaden poppen, band aan de onderkant langs de scherpe randen en klaar is  .......... Slompie

Dan heb je een keurig afgewerkte bak en geen risico.

Carrosserie band:
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2014, 07:02:33 am »

Leuk dit soort zelf doe projecten. Is het helemaal van jezelf. Ik had op de Jametic ook een disselbak zelf gemaakt. Al was het niet helemaal zelf. Vanwege de afmeting die ik wilde kon ik nergens eentje te koop vinden die minimaal 135 cm was om de stokken in op te kunnen bergen. Uiteindelijk eentje gevonden die veel groter was. Die heb ik toen helemaal uit elkaar gehaald en kleiner gemaakt en weer in elkaar gepopt. Die was ook waterdicht, kit tussen de hoeken. Maar ik was wel altijd wat bang voor schade aan het doek. Hoewel er nooit iets is gebeurd. Maar ik lette er dan ook altijd op. Misschien overdreven bezorgdheid. Op de Cocoon een Alutec zelf geplaatst op een zelfgemaakt frame achter aan de Cocoon. Die Alutec heeft afgeronde hoeken, daar ben ik niet bang voor schade. Enige wat zou kunnen gebeuren bij Jametic en Cocoon is dat doek klem raakt tussen disselbak en vouwwagen en scheurt bij het klappen. Maar daar ben je zelf bij en maak ik me geen zorgen over.
Mooi project, hopelijk zien we nog meer van je.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Slompie

  • Gast
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #11 Gepost op: december 24, 2014, 07:34:14 am »

Het is een volledig "eigen" project. Dat wil zeggen samen met een vriend van mij. Ik was ook op zoek naar een bak die groot genoeg was voor de koelbox. Maar die zijn niet te vinden.

De blauwe frame delen worden normaal gesproken gebruikt voor het bouwen van machines, omdat wij wel eens van die machines af laten voeren en hij ze weleens afvoert naar de schroot zijn de frame delen veilig gesteld en hebben we eerst het frame maar gemaakt.

Hij zou eigenlijk bijna 150 cm breed worden, maar met alleen het frame en zonder deksel op die maat begon gewicht nog wel een dingetje te worden. dus uiteindelijk terug gegaan naar 100 cm breed. Uiteindelijk weegt de bak nu ook al 21 kg schoon aan de haak en dan moet de koelbox er nog in.

De voorjaarsvakantie maar eens gebruiken om te zien hoe er geladen moet worden om de kogeldruk onder controle te hebben en te houden.

Bedankt allen voor jullie tips om het net even beter/mooier te maken. Dat wordt een project voor volgend jaar, nu eerst zorgen dat we de Kerst kilo's er bij krijgen (eraf zien we in 2015 wel weer).

Goede dagen allemaal en een gelukkig, gezond en klappend 2015
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #12 Gepost op: december 24, 2014, 07:47:16 am »

Mooi onderkomen voor je koelkast. Knap gemaakt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Eindelijk dan de disselbak ....
« Reactie #13 Gepost op: december 24, 2014, 11:44:27 am »

Het is een volledig "eigen" project. Dat wil zeggen samen met een vriend van mij. Ik was ook op zoek naar een bak die groot genoeg was voor de koelbox. Maar die zijn niet te vinden.

De blauwe frame delen worden normaal gesproken gebruikt voor het bouwen van machines, omdat wij wel eens van die machines af laten voeren en hij ze weleens afvoert naar de schroot zijn de frame delen veilig gesteld en hebben we eerst het frame maar gemaakt.

Hij zou eigenlijk bijna 150 cm breed worden, maar met alleen het frame en zonder deksel op die maat begon gewicht nog wel een dingetje te worden. dus uiteindelijk terug gegaan naar 100 cm breed. Uiteindelijk weegt de bak nu ook al 21 kg schoon aan de haak en dan moet de koelbox er nog in.

De voorjaarsvakantie maar eens gebruiken om te zien hoe er geladen moet worden om de kogeldruk onder controle te hebben en te houden.

Bedankt allen voor jullie tips om het net even beter/mooier te maken. Dat wordt een project voor volgend jaar, nu eerst zorgen dat we de Kerst kilo's er bij krijgen (eraf zien we in 2015 wel weer).

Goede dagen allemaal en een gelukkig, gezond en klappend 2015
gewicht is het mooie van Alutec. De grote D400 (150 x58 x50 ongeveer) weegt slechts rond de 15 kg. Volgens diverse verkoopsite's zou de kist 20 kg wegen. Grote meevaller. Mijn eigen gemaakte disselbak woog toen ook al ruim 20 kg. Helaas is de prijs van zo'n Alutec fors. Maar ik denk dat het op de dissel meevalt. Bij onze Jametic hadden we al moeite om gewicht op de kogel te krijgen en was de disselbak geen enkel probleem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal