Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #255 Gepost op: oktober 03, 2015, 10:47:42 am »

7 aderige kabel is in alkmaar bij de praxis verkrijgbaar, heb ik vorig jaar daar nog gehaald...........
OK, ff onthouden. Bij Karwei en Gamma in Schagen hadden ze geen kabel. Heb het ook gezegd dat ik dat toch vreemd vind. Alle verlichtingsproducten verkopen, maar geen kabel. Dat heb ik toen heel duur gehaald bij een automaterialenzaak in Schagen omdat ik met de klus bezig was.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #256 Gepost op: oktober 03, 2015, 07:09:28 pm »

Inmiddels wat ervaring rijker. De kabel blijkt toch te passen, al is het krapper dan eerst bij onze vorige C4. De kabel bestaat uit 2 kabels van 4 aders voor de verlichting en 1 kabel voor de koelbox. Die zitten bijeen gebonden met tyraps. En eentje zat ergens achter wat een paar cm minder speling gaf. Maar nu ik de constructie onder de C4 goed heb bekeken zie ik dat de contrastekker wat verder onder de auto zit. Deze zit bevestigd op een plaat aan de trekhaak. Deze heb ik nu wat naar achteren gebogen om een cm of 4-5 meer ruimte te krijgen. LIjkt me ruim voldoende, nog niet getest omdat de contrastekker er af ligt. Want bij testen bleken de remlichten te branden als de verlichting ingeschakeld stond en ik geen remlichten leek te hebben. Zoals het nu lijkt zitten er 2 draden verkeerd verbonden in de contrastekker onder de auto. Helaas kan ik ze niet zomaar omwisselen want er is materiaal gemonteerd met ingeklemde (o.i.d.) kabels en dus niet los te krijgen. Heb snel bij Stet een nieuwe contrastekker gehaald. Gelukkig is DIN materiaal (Jaeger) relatief goedkoop, 7,95 euro. Morgen monteren. Pittige klus, half onder de auto te klooien.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #257 Gepost op: oktober 04, 2015, 06:34:45 pm »

Vandaag lekker weer, dus de contrastekker onder de C4 gemonteerd. Best veel werk. Leesbril er bij op om de kleine cijfertjes te kunnen lezen. HABA DIN (Jaeger) bij Stet gehaald en gemonteerd. De laatste draadjes van verlichting en remlicht proefondervinderlijk vastgesteld welke waar hoort. Nu werkt weer alles naar behoren., Proefrit gemaakt om de koelbox te testen. Ook die werkt. 2 draden waren verkeerd aangesloten. Ook meteen het stalen reservewiel getest of deze past met de bouten waarmee de gietwielen gemonteerd zitten. Past allemaal gewoon. Begrijp dus niet waarom er bij (oudere) Kyte's extra bouten zijn meegeleverd. Nog ff aan het denken geslagen om een slot op het bed te bedenken. Heb al een plannetje, alleen zien of het uitvoerbaar is. Overdak er meteen uit gehaald. Die wil ik laten aanpassen bij Karsten. Moet een versteviging in worden genaaid op een andere plaats dan HK deze had gedacht om het overdak strak te kunnen zetten op het dak van de Cocoon. Afgelopen jaar het overdak ruim 2 weken gebruikt omdat we onder een boom stonden waarvan de takken op het doek kwamen. was een van de mooiste plaatsen die nog beschikbaar waren op de camping.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RvM

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #258 Gepost op: oktober 04, 2015, 11:20:51 pm »

Ik lees dat je een overdak gebruikt - ik wil er misschien ook een halen. Ik weet dat je het erop kunt ztten als de Cocoon uitgeklapt is maar kun je het eigenlijk ook mee inklappen? Of is het daar misschien te zwaar voor of zo? En ik ben ook wel benieuwd waar je versteviging aan wil brengen?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #259 Gepost op: oktober 05, 2015, 08:20:13 am »

Ik lees dat je een overdak gebruikt - ik wil er misschien ook een halen. Ik weet dat je het erop kunt ztten als de Cocoon uitgeklapt is maar kun je het eigenlijk ook mee inklappen? Of is het daar misschien te zwaar voor of zo? En ik ben ook wel benieuwd waar je versteviging aan wil brengen?
Nog niet geprobeerd mee in te klappen. Willen we ook niet eigenlijk.
De versteviging is nodig omdat op een of andere manier het overdak niet goed past. Het is er ook eentje voor een model zonder het Sunrise puntje aan de luifel.  Maar het komt er op neer dat het overdak een cm of 15 tot 20 breder is dan de luifel op onze 2014 Cocoon. Dus er moet een stukje ingenaaid om het overdak op de juiste plaats strak vast te kunnen zetten op de luifelstokken. Nu deed ik het met een scheerlijn wat strak spannen, maar dat zat niet echt degelijk. Hopelijk met een paar tientjes opgelost.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #260 Gepost op: oktober 06, 2015, 06:08:31 pm »

Vandaag een ABUS "kistoverval" gehaald. Ook wel "valgrendel" genoemd. Een kleintje, maat 4. Ca. 6 cm lang. Die ga ik monteren op het bedframe zodat ik het bed op slot kan zetten met een hangslotje. Om ongenode gasten het niet te gemakkelijk te maken. Uiteraard begrijp ik dat je een Cocoon zo open snijdt. Maar het vertraagt en ontmoedigt. Omdat de Cocoon thuis stond het ff bekeken en ik denk dat het gaat lukken. Hoewel het monteren nog wel een hele uitdaging is omdat hij aan de buitenkant gemonteerd moet worden, tussen frame en zeil van de wagenbak. Maar dat ga ik in het voorjaar doen want de Cocoon moet daarvoor helemaal worden open geklapt. Meer info volgt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #261 Gepost op: oktober 06, 2015, 10:10:00 pm »

Is dat voor de pack & go of alleen voor je bed als je op een camping staat.
Heb voor het laatste wel eens een klein kettinkje gebruikt met een hangslot zodat het bed niet omhoog kon.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #262 Gepost op: oktober 07, 2015, 04:42:54 am »

Is dat voor de pack & go of alleen voor je bed als je op een camping staat.
Heb voor het laatste wel eens een klein kettinkje gebruikt met een hangslot zodat het bed niet omhoog kon.
Alleen voor het bed. Kettinkje lijkt me wat te veel gefriemel tussen de latten door. Ik heb vrij grote handen. Wel aan een kettinkje gedacht, maar kwam de kistoverval tegen bij de Fixet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #263 Gepost op: oktober 07, 2015, 07:43:19 am »

Een kettinkje is ook gefriemel maar ben wel benieuwd hoe je die kistoverval dan plaatst.
Doe eens een foto als je klaar bent.
Gelogd

marcmuts

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte Kitchen
    • mmchil.eu
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #264 Gepost op: oktober 07, 2015, 08:11:46 am »

Wel een hoop werk lijkt me voor veiligheid. Ik heb een HK kluis (A4+) laten monteren voor de MacBooks, iPads en echte belangrijke dingen.
Naast een kluisje kun je natuurlijk nog een bewegingsalarm op de HK zetten.
Dat gaat van heel simpel, bedoeld om koffers of bagage te beveiligen tot mooi weggewerkte units met afstandsbediening en signalering over de knipperlichten.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #265 Gepost op: oktober 07, 2015, 09:10:39 am »

Al hoewel ik van huis uit beveiligingtechnicus ben gaat me een alarminstallatie te ver.
Als ik op een eenvoudige manier mijn bed op slot kan zetten (klinkt wel heel raar) vind ik dat genoeg.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #266 Gepost op: oktober 07, 2015, 04:53:39 pm »

Wel een hoop werk lijkt me voor veiligheid. Ik heb een HK kluis (A4+) laten monteren voor de MacBooks, iPads en echte belangrijke dingen.
Naast een kluisje kun je natuurlijk nog een bewegingsalarm op de HK zetten.
Dat gaat van heel simpel, bedoeld om koffers of bagage te beveiligen tot mooi weggewerkte units met afstandsbediening en signalering over de knipperlichten.
Hmm, lijkt me allemaal wat overdreven alarmen e.d.. Een kluisje is duur en moet ook worden gemonteerd. En wil ik bovendien niet vanwege de ruimte die het inneemt. Ik denk in een half uurtje het slot wel gemonteerd te hebben. En anders maar langer werk. Vind ik leuk dat gefrobel aan de Cocoon. Het gaat mij er om dat het bed niet zomaar open kan. Moet er worden gebroken op een plek waar je amper bij komt. Daarnaast denk ik dat een gelegenheidsdief amper benul heeft dat het bed open moet om spullen te pakken die je al niet ziet liggen. En dan moet hij/zij nog het slotje zien zitten onder het matras. Er zit geen uitnodigend handvat aan het bed van de Cocoon. Een nadeel wat meteen een voordeel is in snelgraai gevallen.
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2015, 04:59:12 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #267 Gepost op: oktober 07, 2015, 04:56:07 pm »

Een kettinkje is ook gefriemel maar ben wel benieuwd hoe je die kistoverval dan plaatst.
Doe eens een foto als je klaar bent.
Cocoon net naar de stalling gebracht. Klusje voor het voorjaar. Foto komt er dan. Ik zie wel hoe het zal gaan. Maar denk dat het gaat lukken met popnagels en van binnenuit gaten boren. En anders moet het frame deels gedemonteerd. Heb ik weer wat klusplezier  aan de Cocoon. :)
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #268 Gepost op: november 03, 2015, 06:31:01 pm »

Vandaag het overdak opgehaald bij Karsten. Daar zijn er 2 stukken Bisonyl ingezet ter versteviging voor de beide buitenste luifelstokken van de Cocoon. Op een of andere manier is het overdak te breed voor onze luifel en kan ik het overdak niet vastzetten op 1 luifelstok. Nu nog wat gaatjes in maken en dan keus genoeg om het overdak strak op de stokken vast te zetten. En dat voor 17,50 euro. Binnenkort foto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Gait

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #269 Gepost op: november 03, 2015, 07:02:39 pm »

Goed idee Yella: slotje op het bed. Ga eens kijken hoe ik dat in de Trigano Alpha kan maken. Moet lukken! Nog een voordeel: m'n vrouw kan me dan ook niet meer uit m'n bed kiepen als ik uitslaap :)3]
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal