Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vloerverwarming  (gelezen 8035 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gait

  • Gast
Vloerverwarming
« Gepost op: oktober 06, 2015, 11:36:33 pm »

Dag allen

Is er iemand die ervaring heeft met elektrische vloerverwarming? Vind daar geen topic over met de zoekfunctie.
Denk erover dit op het deksel van onze Trigano Alpha te monteren. Bij cara-dingessen is het vaak standaard ingebouwd. Kan dus niet moeilijk zijn :-)

Groet
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Vloerverwarming
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2015, 11:50:26 pm »

Wow! Nee het zal niet moeilijk zijn, maar dat is macaroni koken ook niet en toch kan mijn vrouw dan niet  ::)

Een stukje technische ervaring en kennis om dit soort zaken aan te pakken is wel een vereiste, maar op zich: "waarom niet?" Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

muis

  • Gast
Re: Vloerverwarming
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2015, 12:32:52 am »

Ik zou eens een blik werpen op de Combi Camp.  Daar is dit al op uitgevoerd en daar is de Alpha toch een kopie van :J
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vloerverwarming
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2015, 06:53:07 pm »

Wow! Nee het zal niet moeilijk zijn, maar dat is macaroni koken ook niet en toch kan mijn vrouw dan niet  ::)
Oei leest ze niet stiekem mee  :#

Bedoel je zo iets ?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Gait

  • Gast
Re: Vloerverwarming
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2015, 01:51:10 am »

Zoiets bedoel ik. Voor caravans is het ruim verkrijgbaar. Baanbreedte van 33 cm. Op filmpjes wordt de folie vastgezet met alutape. Daarna wordt er vinylvloerbedekking los overheen gelegd. Met een Trigano Alpha gaat dat niet werken. Zoek dus naar ervaringen met het volledig lijmen van de folie en de vinylvloerbedekking. Denk dat het er wel tegen kan, maar toch.... Als alles vastgelijmd zit en een baan in de folie begeeft het krijg ik het spul nooit meer los. Daarnaast vind ik het spul asociaal duur en heb ik geen klokthermostaat nodig. Werk nu een idee uit met los verwarmingssnoer die in een lijmbed wordt gelegd. De vinylbedekking wordt er dan direct overheen gelegd. Dat kon wel eens veel goedkoper en degelijker worden.
Het geheel wordt dan ca. 6 mm dik en ik ga ervan uit dat dit met inklappen geen probleem op zal leveren.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Vloerverwarming
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2015, 01:54:05 am »


Ik zou eens een blik werpen op de Combi Camp.  Daar is dit al op uitgevoerd en daar is de Alpha toch een kopie van :J

Vind alleen de meerprijs (pfff) op de site van combi camp. Geen voorbeeld hoe eea is gemonteerd. Het lijkt erop dat we het zelf moeten ontwerpen
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vloerverwarming
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2015, 08:01:31 am »

Nee hoe dat zit zullen ze niet op de website weggeven maar je kunt in een showroom gaan kijken :J
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Vloerverwarming
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2015, 08:21:29 am »

Je hebt links en rechts de voedingen, dus als er 1 van de verwarmings draden kapot gaat werkt de rest nog, omdat ze parallel staan. Bij één draad werkt het juist na een breuk helemaal niet meer. Dit soort folie wordt ook gebruikt voor bijv. spiegelverwarming tegen condens. Je moet het dus ook wel los kunnen vinden, zodat je geen klok thermostaat er bij hebt.
Gelogd

noggeenklapalleenkar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: Vloerverwarming
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2015, 10:18:08 pm »

Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: Vloerverwarming
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2015, 10:59:44 pm »

is dit niet als een los vloerkleed[je] te koop of te maken, kun je neerleggen waar je wil
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vloerverwarming
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2015, 11:17:17 pm »

is dit niet als een los vloerkleed[je] te koop of te maken, kun je neerleggen waar je wil
Op het cara*kuchkuch*forum is er een heel topic aan gewijd. Daar staat dat er inderdaad dubbelzijdig tapijt met verwarming erin bestaat.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Vloerverwarming
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2015, 01:12:17 am »

Deze werkt met een draad en kun je inlijmen:

https://www.conrad.nl/nl/arnold-rak-vloerverwarming-elektronisch-480-w-3-m-fh-p-2130i-611245.html

Die had ik ook gevonden en dat is veel goedkoper! Volgens mij kun je de draad vastvlakken op het deksel en vervolgens lijm er overheen strijken en dan de vinyl erop leggen. Zie alleen dat de meeste een thermostaat met vloersensor gebruiken. Deze moet in een buisje worden gedaan en dat wordt dus veel dikker dan de 6 mm waar ik nu mee reken.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Vloerverwarming
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2015, 01:14:25 am »

is dit niet als een los vloerkleed[je] te koop of te maken, kun je neerleggen waar je wil

Dat klopt. o.a. Heatek levert die dingen, maar die moet je dus ook verhuizen als je gaat inklappen. Ik zoek een definitieve oplossing, waar ik niet meer naar om hoef te kijken.
Gelogd

noggeenklapalleenkar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
Re: Vloerverwarming
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2015, 12:15:57 pm »


Die had ik ook gevonden en dat is veel goedkoper! Volgens mij kun je de draad vastvlakken op het deksel en vervolgens lijm er overheen strijken en dan de vinyl erop leggen. Zie alleen dat de meeste een thermostaat met vloersensor gebruiken. Deze moet in een buisje worden gedaan en dat wordt dus veel dikker dan de 6 mm waar ik nu mee reken.
Je kunt je afvragen of het nodig is om in een klapper de temperatuur met een thermostaat te regelen. Misschien kun je het buisje in een hoekje wegwerken of zelfs met een eenvoudige dimmer het vermogen voldoende regelen om een aangename temperatuur bereiken. Geen idee hoe warm zo'n mat kan worden dus wel opletten dat het niet te heet onder de voeten wordt....
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Vloerverwarming
« Reactie #14 Gepost op: oktober 12, 2015, 11:31:58 am »

Als het een beetje bij verwarming is kan je misschien ook een electriche deken in je bak leggen antislip mat er onder tegen het glijden
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal