Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Europa Camper Suncruiser 2018  (gelezen 19980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Europa Camper Suncruiser 2018
« Gepost op: augustus 18, 2017, 11:46:13 pm »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en stel me even voor.
Vandaag hebben we een Suncruiser gekocht bij De Wit.
We hebben sinds een jaar of 5 een tunneltent (Basecamp ambato VI deluxe) en die beviel tot op heden super goed. Tot je erachter komt dat je met kinderen heel veel spullen extra mee moet nemen en je een aanhanger (grande campione) meeneemt die uiteindelijk voor 3/5 vol ligt met alleen maar tent-achtige spullen zonder enige extra's.

Afgelopen zomervakantie zagen we een aantal cabanons staan en hebben we ons georiënteerd op vouwwagens. Na veel googelen en lezen, waren we voor de cabanons chamonix gevallen. Op marktplaats zijn deze nog niet tweedehands te vinden en de oudere types spraken ons niet zo aan. Met name het muggengaas is iets waar we door onze huidige tent heel erg gewend aan zijn en die hebben de nieuwe modellen alleen.

Vandaag naar Schijndel gereden, alleen maar om even te kijken... Dan weet je het wel, zodra je de lift uitstapt en tegen de chamonix aanloopt, ben je verkocht. Wat een beest van een tent! Je voelt je er echt heel ruimtelijk in. Na wat rondlopen en folders doornemen kwamen we de Europa camper Suncruiser tegen. Die zijn vrijwel gelijk maar voor ons een aantal unieke voordelen tov de chamonix.

- zonneluifel die aansluit en aan de zijkanten dicht is, geen puntig gat zoals bij Chamonix
- ruimere zit onder de luifel dan chamonix
- in avant garde pakket geen onnodig grondzeil voor onder zonneluifel
- muggengaas met V opening
- muggengaas kan op zonneluifel en op voortent geritst worden
- je kunt het geheel iets inkorten door de zonneluifel aan de voortent te ritsen ipv aan de luifel, dit scheelt als je op een iets kleinere plek zou staan.

Met het pakket + muggengaas hebben we alle opties die we wilden. De tempo100 geloof ik wel. Ik verwacht dat ik wel nog iets met wielen onder de keuken wil maar dat los ik eventueel later wel op. Heeft iemand daar al ervaring mee, om dat achteraf zelf te doen?

We hebben het 2018 model gekocht, die werd net vanmiddag uitonderhandeld door De Wit met cabanon en de veranderingen tav huidige model werden vandaag bevestigd. Het 2018 model krijgt een andere kleurstelling met antraciet ipv mokka bruin en is tevens voorzien van een all season doek ipv katoenen doek.

Dat zijn voor ons wel echt unieke pluspunten, boven het feit dat onze nieuwe Suncruiser nu een jaartje jonger op schrift is en dat helpt ooit bij de eventuele verkoop.

Ik hoop veel te kunnen leren en lezen van dit forum en zal onze ervaringen delen zodra we de wagen hebben (voorjaar 2018).
Gelogd

Daald

  • Gast
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2017, 08:49:04 am »

wij hebben zelf de sunliner en nu voor de tweede keer naar Gardameer geweest. Topper kan niet anders zeggen. Ook veel bekijks... je ziet niet veel tunnelwagens. Gaas elke avond gebruikt maar overdag weer weg gehaald. Voelt je toch opgesloten. Wij hebben zelf wieltjes onder de keuken gemaakt. Voor 30 euro was ik klaar.

veel klapplezier..
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:34:14 am »

Hoi Floris, zier goed uit; mag ik vragen waar je die bout hebt gehaald? Zie er bruikbaar uit, daar kun je eenvoudiger wat kracht mee zetten (voornamelijk vaak nodig bij het losdraaien)
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2017, 09:40:37 am door C5CCV »
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2017, 08:43:09 pm »

Mag ik vragen waarom je het een voordeel vindt dat het doek nu 'all season' is ipv katoen? Katoen ademt toch veel beter dan all season doek?

Wij gaan maandag kijken naar een suncruiser/chamonix bij de Wit. Je punt mbt de dichte luifel aan de zijkant is wel een goeie, dat lijkt idd niet handig bij de chamonix.
Gelogd

Daald

  • Gast
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:07:30 pm »

Alles gehaald bij Hornbach.
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2017, 09:56:59 pm »

Mag ik vragen waarom je het een voordeel vindt dat het doek nu 'all season' is ipv katoen? Katoen ademt toch veel beter dan all season doek?

Wij gaan maandag kijken naar een suncruiser/chamonix bij de Wit. Je punt mbt de dichte luifel aan de zijkant is wel een goeie, dat lijkt idd niet handig bij de chamonix.

Katoen ademt inderdaad beter dus moet je met all season wel goed ventileren. Voordeel is dat er geen schimmels in het doek kunnen en het heel snel droog is omdat het niet verzadigt.
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2017, 10:01:39 pm »

Alles gehaald bij Hornbach.

Ziet er top uit! Kun je aub ff een linkje plaatsen naar het precieze wieltje dat jullie gekocht hebben? Ik zie m zo gauw niet op de hornbach site
Gelogd

Daald

  • Gast
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2017, 09:27:31 am »

@floris

zie ze ook niet op de website. Wonen vlak bij een vestiging en heb alles zo uit het vak kunnen pakken. Internet dus niet nodig gehad. Heb soortgelijke op gamma gevonden https://www.gamma.nl/assortiment/zwenkwiel-met-plaat-en-rem-maximaal-35-kg-50-mm/p/B100076

voor de rest:
- 4x tafelpoot 100mm http://www.hornbach.nl/shop/Tafelpoot-vierkant-24x24x200-mm-zilver/7116883/artikel.html?varCat=S4759##v7116882
- paar moertjes en boutjes
- 4x vleugelmoer
- tapsetje en ijzerboor
- 20 min werk

heb een gat getapt in zowel tafelpootje als de poot van de keuken (ivm stevigheid). Zo kan de vleugelmoer helemaal vast gedraaid worden.

Wielen moeten wel verwijderd worden tijdens rijden omdat anders deze de grond raken als ik over een drempel (ligt het hier mee vol) rij.

Zou nu een ander systeem kunnen overwegen. https://www.fixmetaal.nl/50-mm-zwenkwiel-met-rem-en-expander-o-33-7-mm.html?gclid=CjwKCAjw5uTMBRAYEiwA5HxQNojJq2sc4ljvTWaiI_MRsP92ZcPMSmoe0Oe97ipEzwg0sXroPfq8xhoCumkQAvD_BwE. (misschien niet de juiste maar geef link ff als voorbeeld vanwege de expander). Kijk wel ff welke diameter de keukenpoot heeft zodat je de juiste expander hebt.
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2017, 11:21:53 pm »

Wij hebben vandaag het laatste 2017 (showroom)model van de Suncruiser gekocht. Hier juist liever katoen dan all season doek, dus juist daarom direct de knoop doorgehakt. Onze verkoper kon overigens nog geen offerte maken voor het 2018 model omdat de prijs nog niet vast stond (vanwege het andere doek, maar ook vanwege algemene prijsverhogingen die Cabanon wil doorvoeren waar De Wit het niet mee eens is). Maar goed we wilden toch geen all season doek dus geen 2018 model voor ons. En die open hoek in de luifel van de chamonix en de beperking van de muggengaaswand deed dat model voor ons ook afvallen.

Het avant garde pakket plus 100 euro extra als korting gekregen. Moeten hem wel eind maart ophalen. Kan ik misschien alvast wat stroom en verlichting knutselen in de bak voor we hem voor t eerst gaan gebruiken. Ben erg benieuwd :)
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2017, 12:23:21 am »

Leuk om te horen en goeie deal inderdaad, die was ons ook aangeboden maar ik had een tegenvoorstel gedaan.

Omdat de prijs voor 2018 nog niet bekend was maar de 2017 varianten op waren, leek het mij voor De Wit niet zo aantrekkelijk om 9.500€ zomaar weer de deur uit te laten lopen... Daarom de deal gemaakt dat we de 2018 versie voor de 2017 prijs hebben gekocht.

Anyhow. Heel veel plezier alvast! Mooi vooruitzicht voor het voorjaar straks.
Gelogd

FvN

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2017, 06:21:21 pm »

Wij hebben Jamet keukenwielen gekocht bij De Wit in Schijndel. Deze passen op de Suncruiser.
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #11 Gepost op: oktober 11, 2017, 12:05:11 pm »

Zonet onze nieuwe vouwwagen gezien op de kampeer en caravan beurs, wat is ie mooi geworden zeg met die donkere antraciet kleurstelling.

Ook de voorwand is helemaal veranderd met het vliegengaas, heeft nu ook plastic zodat je het dicht kunt maken.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2017, 12:08:05 pm door Floris »
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #12 Gepost op: oktober 11, 2017, 08:32:41 pm »

Inderdaad mooie kleurstelling!

We hebben zelf ook deze kleuren en zijn er erg blij mee.

Succes met je mooie aankoop!
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #13 Gepost op: december 21, 2017, 08:23:12 pm »

Zie hier de foto's van de nieuwe 2018 versie in een mooie animatie waarin alle opstellingen aan bod komen
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #14 Gepost op: maart 03, 2018, 04:37:11 pm »

Ook wij hebben de Suncruiser deze week besteld.  :>

Omdat ik ergens op het forum las dat het wel handig was om de kraanpomp op elektriciteit aan te laten sluiten ipv de standaard batterij hebben we dit laten doen. Dit was niet een optie die in de winkel genoemd was. Ik vroeg me nu af of er nog meer handige niet in de verkoopfolder genoemde opties zijn? Of andere "handigheden"?




Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal