Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Verzekering vouwwagen  (gelezen 11906 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 29, 2014, 04:55:51 pm »

enige 'klacht' die ik over Univé heb (recent voor de allereerste keer helaas schade gehad ) is dat het geld opeens op mijn rekening stond, zonder verdere communicatie ...........




Ik stuur een mailtje met de schade,
.....ze sturen een mailtje terug dat e.e.a. in behandeling is en of ik aan wil geven waar de vouwwagen staat
........... de expert wordt daar naar toe gestuurd
.......................en (indien een geldige claim) wordt het geld op je rekening gestort .......
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: oktober 29, 2014, 06:39:05 pm »


enige 'klacht' die ik over Univé heb (recent voor de allereerste keer helaas schade gehad ) is dat het geld opeens op mijn rekening stond, zonder verdere communicatie ...........




Ik stuur een mailtje met de schade,
.....ze sturen een mailtje terug dat e.e.a. in behandeling is en of ik aan wil geven waar de vouwwagen staat
........... de expert wordt daar naar toe gestuurd
.......................en (indien een geldige claim) wordt het geld op je rekening gestort .......
Belachelijk en het was natuurlijk ook nog veel te veel ...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: oktober 29, 2014, 07:18:55 pm »

enige 'klacht' die ik over Univé heb (recent voor de allereerste keer helaas schade gehad ) is dat het geld opeens op mijn rekening stond, zonder verdere communicatie ...........




Ik stuur een mailtje met de schade,
.....ze sturen een mailtje terug dat e.e.a. in behandeling is en of ik aan wil geven waar de vouwwagen staat
........... de expert wordt daar naar toe gestuurd
.......................en (indien een geldige claim) wordt het geld op je rekening gestort .......
DA\s toch goed? Of vergis ik mij? Wellicht dat er nog communicatie volgt. Mss even bellen hoe het in elkaar steekt.
Heb ook schade aan onze Jametic gehad, maar is keurig afgehandeld. In dit geval moest ik eerst de nieuwe keuken bestellen en na de levering werd dat keurig betaald aan de dealer minus mijn eigen risico. En eens een motorongeval, alles keurig afgehandeld.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: oktober 29, 2014, 09:29:14 pm »

 ik schrijf 'klacht' ook niet voor niets tussen de quotes, was voornamelijk cynisch bedoelt.

...... hoewel het natuurlijk wel een beetje raar is dat het bedrag wat door de expert samen met de VWS was bepaalt gewoon op de je rekening wordt gestort zonder verdere correspondentie. Ze werken zo wel efficiënt, maar misschien wel iets te efficiënt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: oktober 30, 2014, 05:42:42 am »

ik schrijf 'klacht' ook niet voor niets tussen de quotes, was voornamelijk cynisch bedoelt.

...... hoewel het natuurlijk wel een beetje raar is dat het bedrag wat door de expert samen met de VWS was bepaalt gewoon op de je rekening wordt gestort zonder verdere correspondentie. Ze werken zo wel efficiënt, maar misschien wel iets te efficiënt.
Ja, meestal kost het een hele hoop papier en postzegels.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: oktober 30, 2014, 08:49:21 am »

ik schrijf 'klacht' ook niet voor niets tussen de quotes, was voornamelijk cynisch bedoelt.

...... hoewel het natuurlijk wel een beetje raar is dat het bedrag wat door de expert samen met de VWS was bepaalt gewoon op de je rekening wordt gestort zonder verdere correspondentie. Ze werken zo wel efficiënt, maar misschien wel iets te efficiënt.
Zo heb ik jaren terug een keer een bedrag uitgekeerd gekregen, zonder een claim ingediend te hebben.
Was best nog moeilijk hun aan het verstand te krijgen dat hij niet voor mij bedoeld was. ::)
Gelogd

MHarst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2010
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: oktober 30, 2014, 09:56:59 am »

Bij de keuze van de verzekering heb ik ook gelet op de dekking voor diefstal als deze in / bij de stalling staat. Er is bij Unive dan geen plicht om het disselslot erop te hebben. Mag namelijk ook niet bij onze stalling.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: oktober 30, 2014, 10:14:21 am »

Bij de keuze van de verzekering heb ik ook gelet op de dekking voor diefstal als deze in / bij de stalling staat. Er is bij Unive dan geen plicht om het disselslot erop te hebben. Mag namelijk ook niet bij onze stalling.
Ik mag hier in de stalling gewoon mijn disselslot er op. Nu is dit wel een kleine stalling met harde vloer waarop je de Cocoon zo naar buiten rolt. Keuken heb ik ook op slot. Maar inderdaad, bij Unive hoeft er in de stalling en thuis in de garage geen dissel- of ander slot op om ongeoorloofd meenemen lastiger te maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: november 01, 2014, 07:03:24 am »

Onze klapper is 25 jaar jong ik zou zeggen valt niet te verzekeren. Je zou er eigenlijk geld op toe moeten krijgen
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2014, 09:14:24 pm »

Wij hebben onze VW verzekerd voor een waarde van 8500 euro, 7 jaar nieuwwaarde en 2000 euro inboedel. Voor 187 euro per jaar.
Deze verzekering is zo compleet dat we geen verdere reisverzekering nodig hebben.
(Medische "tegenvallers" zijn verzekerd in onze ziekenfonds verzekering)
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: november 02, 2014, 09:34:21 pm »

Leuk om te lezen, gaat een wereld voor me open qua verzekeringen! Heb er nog nooit aan gedacht, maar is nu ook nog niet nodig. Een alpenkreuzer van 20 jaar oud voor € 400,- gekocht, premie is niet echt rendabel denk ik...

Ik weet niet wat voor auto verzekering je hebt, maar onze vorige vouwwagen, een jamet Arizona van 14 jaar oud, die we voor 700,00 euro gekocht hadden, zat gewoon bij de W.A. Verzekering in.
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Muilwijk

  • Gast
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: november 03, 2014, 01:21:15 pm »

Bij je wa verzekering is de  schade aan anderen vergoed  wanneer je met je vouwwagen een ander  schade berokkend. Je vouwwagen zelf niet, net als de schade aan je eigen auto niet vergoed wordt als jij de veroorzaker bent.  Bij een oudere vouwwagen is een verzekering niet meer rendabel en soms zelfs niet meer mogelijk.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: november 03, 2014, 08:50:17 pm »

zat gewoon bij de W.A. Verzekering in.

Volgens mijn verzekeringsagent geldt dit alleen als de klapper achter de auto hangt.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: november 03, 2014, 10:58:41 pm »

Volgens mijn verzekeringsagent geldt dit alleen als de klapper achter de auto hangt.

Precies. En onze auto is all-risk, dus als we rijden de w ook.
Maar als we open geklapt staan geldt dit niet.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Verzekering vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: november 04, 2014, 09:32:30 am »

Citaat
    En onze auto is all-risk, dus als we rijden de w ook.     

Dit klopt niet!

Als de VW achter de auto hangt is deze op de verzekering van de auto voor het WA risico ( dwz schade die aan anderen wordt toegebracht) meeverzekerd, de VW zelf is dus NIET verzekert. Hiervoor dient een zelfstandige all-risks verzekering voor de VW te worden afgesloten.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal