Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: lattenbodem en matras HK flyer ??  (gelezen 3351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

saraey

  • Gast
lattenbodem en matras HK flyer ??
« Gepost op: oktober 21, 2014, 03:14:53 pm »

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort een Holtkamper flyer (oudje) gekocht. Het matras was erg vies en hebben we meteen maar weg gedaan. Maar nu....

Ik lees veel over vochtproblemen door het missen van ventilatie onder het matras, waardoor ik nu op zoek ben naar een betaalbare oplossing. Omdat we een oude flyer hebben (19 jaar) en het onze eerste vw is, wil ik nog een beetje zuinig aan doen met de financiƫn. Eerst maar eens bekijken of het is wat wij ervan verwachten en hopen.

Het froli-systeem lijkt me geweldig maar prijzig, zeker als we ook nog matrassen moeten kopen. Wie heeft er tips?
Zijn er lattenbodems die passen?
Hoe breed kan dat max zijn? 130 denk ik?
Hoe hoog mag het matras en evt. lattenbodem bij elkaar zijn zodat de vouwwagen nog goed in te klappen is?
Wij willen ook graag de dunne zelfopblaasbare matjes en slaapzakken van de kinderen in de bedlade doen wanneer we trekken van camping naar camping om tijd te besparen (dus niet oprollen van matjes en slaapzakken  :J )
En kunnen dan ook nog de bankkussens erbij? Past dat allemaal of stel ik te hoge verwachtingen??

Ik kijk uit naar jullie tips?

Groetjes Eyke

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: lattenbodem en matras HK flyer ??
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2014, 03:31:14 pm »

Wellicht dat je hier inspiratie opdoet:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14021.msg192215#msg192215
Deze lattenbodem zou moeten passen volgens de plattegrond van Holtkamper op hun site, maar ik heb zelf geen HK, dus kan het niet met zekerheid zeggen. (De lattenbodem bij Wehkamp kun je hier vinden: http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/bedden/lattenbodems/lattenbodem-%28vast%29/C28_8H2_H2G_219671/)
Gelogd

saraey

  • Gast
Re: lattenbodem en matras HK flyer ??
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2014, 02:47:13 pm »

Beste Drikusniet,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het bekeken en vraag me af of een matras/lattenbodem van 1,40 past. Holtkamer adviseert een matras van 1,33 m breed. Zolang ik het niet zeker weet denk ik dat wij eerst een proefkampeerweekendje doen met de selfinflatable matrasjes. Dan kunnen we zien hoeveel ruimte we nog overhouden. We willen juist af van deze matrasjes.... onze ruggen vinden dit niet meer zo fijn :N helaas.

Heeft er nog iemand anders ervaring of tips?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: lattenbodem en matras HK flyer ??
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2014, 03:34:05 pm »

Ik heb mijn matras een aantal jaar geleden opgemeten en dit genoteerd  I:
breedte bij lengte = 135x208

Ik denk dat 140 breed op zich wel past, maar je zit bij het inklappen met het buizensysteem. Bij mij valt dat naast het matras. Ik weet niet wat er gebeurd als die erop zouden vallen.....
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: lattenbodem en matras HK flyer ??
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2014, 09:04:04 pm »

De lattenbodem heeft buizen die ong. 3 cm breed zijn. Als je aan de binnenkant daarvan plaatjes omhoog zet kun je het matras op zijn plaats houden. Enigste is dan of de buizen geen last hebben van de hoogte van de lattenbodem. Met een beetje geluk past het.
Gelogd

saraey

  • Gast
Re: lattenbodem en matras HK flyer ??
« Reactie #5 Gepost op: november 05, 2014, 12:06:43 pm »

Dank jullie wel voor alle info. Ik denk dat ik nog maar even wacht met aanschaf lattenbodem en matras. Het is mij allemaal nog net even te vaag. We gaan in het voorjaar weekendje proefdraaien met onze SImatjes en kunnen dan ervaren hoeveel we er bovenop kunen leggen en hoeveel ruimte we overhouden voor lattenbodem en matras. We wilden uiteindelijk de VW zodat we lekkerder slapen en wakker worden zonder stijve rug  :J (dus niet meer op die SImatjes). En bovendien wil ik pas echt investeren als we zekerweten dat we nog vaak met de VW op reis gaan. Ik ga er vanuit dat het ideaal is, maar zeker weten doe ik het nog niet. Ik hoop dat de flyer onze verwachtingen waar maakt.
Tot het voorjaar blijf ik hier lekker lezen, zo heb ik lekker lang voorpret!
Gelogd

saraey

  • Gast
Re: lattenbodem en matras HK flyer ??
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2015, 05:21:09 pm »

We hebben frolisysteem op marktplaats gekocht, gaan er op onze SI matjes op uitproberen. Lag thuis al fantastisch :>
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: lattenbodem en matras HK flyer ??
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2015, 07:33:02 pm »

Zal zeker goed komen. Desnoods nog ergens een goedkoop topdekmatrasjes scoren. Soms kom je er voor 50 euro wel eentje tegen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal