Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: asi camping card of anwb  (gelezen 8201 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil peeters

  • Gast
asi camping card of anwb
« Gepost op: oktober 25, 2014, 09:53:22 pm »

wie van jullie is er bekent met een asi of ANWB camping card  :) :) :) :) :) :) :) :) groetjes jan en wil
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2014, 09:57:31 pm »

Ik heb de anwb kaart. Heet overigens Camping Key Europe.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2014, 11:51:27 pm »

Wij hebben ook die van anwb. Wel zo fijn dat je je paspoort dan niet hoeft af te geven!!
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2014, 07:10:34 am »

Wij hebben de acsikaart afgelopen twee jaar gehad. Omdat we naar een camping gingen waar hij korting kregen en we dan met kaartkosten erbij goedkoper uitwaren. Toevallig in de zomer ook nog als legitimatie gebruikt.  Geef mijn paspoort trouwens niet af.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2014, 09:17:55 am »

Omdat wij altijd in het voor- of najaar op vakantie gaan hebben wij nu al een aantal jaren de ACSI kortingskaart. Hiermee krijg je op veel campings korting op de prijs.Dit zijn campings van heel klein en eenvoudig tot heel groot en zeer luxe.  Verder hebben wij ook de ACSI identiteitskaart. Deze kan op heel veel campings gebruikt worden als legitimatie in plaats van het paspoort.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #5 Gepost op: oktober 27, 2014, 03:53:36 pm »

Omdat wij altijd in het voor- of najaar op vakantie gaan hebben wij nu al een aantal jaren de ACSI kortingskaart. Hiermee krijg je op veel campings korting op de prijs.Dit zijn campings van heel klein en eenvoudig tot heel groot en zeer luxe.  Verder hebben wij ook de ACSI identiteitskaart. Deze kan op heel veel campings gebruikt worden als legitimatie in plaats van het paspoort.

Camping Key Europa werkt het zelfde. Ik gebruik hem ook als ID kaart en in veel gevallen krijg je ook korting op de camping, ook in hoogseizoen.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #6 Gepost op: oktober 27, 2014, 04:53:46 pm »

Camping Key Europa werkt het zelfde. Ik gebruik hem ook als ID kaart en in veel gevallen krijg je ook korting op de camping, ook in hoogseizoen.
wij hebben ook de CKE kaart van de ANWB maar je krijgt niet op alle campings korting in het hoog seizoen maar ik vind deze kaart ideaal
Gelogd
Jevipro

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #7 Gepost op: oktober 27, 2014, 07:32:29 pm »

Wij hebben de acsikaart afgelopen twee jaar gehad. Omdat we naar een camping gingen waar hij korting kregen en we dan met kaartkosten erbij goedkoper uitwaren. Toevallig in de zomer ook nog als legitimatie gebruikt.  Geef mijn paspoort trouwens niet af.
Dat is ook de bedoeling van de Camping Key Europa, wij hebben deze ook.
http://www.anwbcamping.nl/camping-key-europe.html
Over deze kaart is veel te doen geweest. De Camping Key Europa is nog relatief jong. De ANWB had eerst de CCI-kaart met betere voorwaarden.
Maar zoals alles heeft het een opstart periode nodig.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2014, 10:27:25 pm »

Het afgeven van je paspoort is een strafbaar feit! Het is niet jouw eigendom maar van de staat. Een kopie is niet toegestaan om achter te laten. Identiteitsfraude is een eitje met een kopie van je paspoort.

Is reden dat je sofi nummer tegenwoordig op de achterzijde staat. Nu alleen nog de ocr regel afdekken bij het kopieren.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #9 Gepost op: oktober 28, 2014, 06:10:09 am »

Het afgeven van je paspoort is geen strafbaar feit, maar je kunt wel een boete krijgen voor het je niet kunnen legitimeren.
Tenminste dat is wat de rijksoverheid op de site heeft staan. Kopie mag wel maar wordt afgeraden ivm fraude....
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #10 Gepost op: oktober 28, 2014, 10:11:22 am »

Wij hebben ook de kaart van de ANWB, en daar hebben we vorig jaar in Zweden veel plezier van gehad, je krijgt in het hoogseizoen op veel campings korting, en je hoeft je paspoort dan idd niet meer af te geven.

Dit jaar, in Zwitserland (franstalige deel), hebben we er helemaal geen ruk aan gehad, geen korting, en vaak wist men niet eens wat dat voor kaart was. Ook de camping in Italie aan het Comomeer had geen idee wat ze daar mee moesten.
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2014, 03:39:21 pm »

Welliswaar iets off-topic maar dit zijn de regels omtrent het achterlaten van je paspoort (volgens de ANWB):

http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-de-camping/kampeerplaats-boeken/paspoort-achterlaten
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #12 Gepost op: oktober 30, 2014, 12:23:47 pm »

Welliswaar iets off-topic maar dit zijn de regels omtrent het achterlaten van je paspoort (volgens de ANWB):

http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-de-camping/kampeerplaats-boeken/paspoort-achterlaten
Heb dit nog niet meegemaakt dat ze verlangen je paspoort of ID af te geven als onderpand. Mocht een camping dit vragen, dan zoeken we snel een andere camping.
Bij een proefrit met een auto of motor wel eens meegemaakt. Maar dan maken ze maar een copie, want jij bent strafbaar als je je niet kunt identificeren in geval van. En anders gaat de proefrit mooi over.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #13 Gepost op: oktober 30, 2014, 01:15:09 pm »

Ik heb het al 1 keer meegemaakt. We hadden een stacara :ca gehuurd. Deze was al volledig betaald, en toch moesten we een paspoort achterlaten.  ::)
Voor mij geldt: zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, en helaas was die stacaravan inderdaad de slechtste die we in al die jaren hebben gehad.  :(
Het was ook direct de laatste: het jaar daarop hadden we onze 1e vouwwagen. :> En ik kom nooit meer op een dergelijke camping.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: asi camping card of anwb
« Reactie #14 Gepost op: oktober 30, 2014, 01:41:45 pm »

Dit jaar in Frankrijk en Luxemburg mijn camping key europe als ID achter gelaten bij de receptie. Op de camping in Frankrijk maken ze ook wel een kopie van je ID en ik kreeg daar overigens in de meivakantie een leuke korting.
Onderstaand bericht heb ik nog van de ANWB via de mail.

http://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2014/juli/paspoort-wel-of-niet-afgeven-op-vakantiebestemmingen?ovaherk=news-and-tips
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal