Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak vervangen voor fietsendrager  (gelezen 4147 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Gepost op: mei 29, 2016, 11:37:51 am »

Op mijn trigano Odyssee heb ik een imperial met fietsendragers.  Doordat ik samen met mijn 2 jonge kinderen kampeer is dit de grootste klus. De kleinste fiets til ik er nog makkelijk op de grotere fietsen zijn door hun lengte al onhandiger.  De jongste zit dan op de vouwwagen om te helpen.  Zowel bij het er op als bij het er af  tillen. Daarna moet de imperial los geschroefd en naar achter geklapt worden.  Dat is niet lastig of zwaar. Het vastzetten van de imperial is echter wel een kracht klusje. Het kost veel tijd en energie. 
Voorop de vouwwagen heb ik een grote disselbak.  Ik overweeg nu of ik toch niet beter de disselbak kan verwijderen en daar dan een fietsenrek op te plaatsen. Er moeten alleen wel 3 fietsen mee.  Op dit moment zit de disselbak bak bomvol.  Tenttapijt. Haringen, plankjes,  toilet,  opstapje, touw,  speelgoed etc. Tenttapijt kan wel op het deksel. De rest zal in de vouwwagen een plekje moeten vinden.  Misschien zijn er hier nog handige ideeën of tips.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2016, 11:48:31 am »

Thule heeft een dissel fietsdrager voor 3 fietsen

Het zal even passen en meten zijn of dit op de dissel past en of je dan nog een fatsoenlijke bocht (achteruit...) kunt maken. En let op dat de kogeldruk niet te hoog wordt. Drie 'normale' fietsen is best een gewicht.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2016, 12:23:59 pm »

Toilet thuislaten...?! Of zijn ze nog niet zindelijk?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2016, 04:48:50 pm »

Zware fietsen voorop, losse spullen in een skibox er bovenop?
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2016, 08:32:01 pm »

 Wij hebben met de trigano met 5 personen tot soms wel 7 personen gekampeerd en dan ging alles(inclusief extra koelkast, tenten, luchtbedden en slaapzakken) in de auto, disselbak, ín en ook heel wat óp de kar mee, dan zou jij met 3 personen toch makkelijk alles mee moeten kunnen krijgen?
Ik denk dat de winst zit in een paar zaken;
 -  spullen op de kar meenemen. Alles wat plat is, tafels, stoelen, grondzeil, gaatjesmat, worteldoek,wasrek, bezem, parasol, kan onder het zeil vervoerd worden, waarschijnlijk kan je ook hoger laden als je geen imperiaal erop hebt.
- beddegoed e.d. op het bed meenemen, wij hadden op het hoofdbed alle kussens dekbed en slaapzakken liggen.
- kritisch kijken wat je thuis kan laten, meeste mensen nemen echt veel te veel mee.

Na het dichtklappen van de wagen blijft er vaak wat ruimte achter de keuken over, ideale plek voor de zak met haringen en hamer.
Ook kan je op de keuken, onder het zeil nog wel iets kwijt, maar let op: niet iets plats/glads, dat kan eronder uit glijden (zoals ons nieuwe gronzeil dat we ergens in Slovenie verloren zijn), maar b.v. wel een jerrycan, afwasteiltje oid.
Koelkast en dingen die je als eerste nodig hebt leg je onder handbereik in de auto.
Succes met passen en meten, gaat vast lukken.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2016, 10:01:46 pm »

Toilet thuislaten...?! Of zijn ze nog niet zindelijk?

Ze zijn zeker zindelijk. Een toilet vind ik voor de nachten en hoge nood erg prettig. Vooral als de wc op afstand zit. Ze zijn te jong om s; nachts over de camping te dwalen.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2016, 10:03:05 pm »

Zware fietsen voorop, losse spullen in een skibox er bovenop?
Dan zit ik nog steeds met de imperiaal. Gaat mij meer om fietsen voorop. De disselbak dus weg en de imperiaal er af.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2016, 10:16:23 pm »

Wij hebben met de trigano met 5 personen tot soms wel 7 personen gekampeerd en dan ging alles(inclusief extra koelkast, tenten, luchtbedden en slaapzakken) in de auto, disselbak, ín en ook heel wat óp de kar mee, dan zou jij met 3 personen toch makkelijk alles mee moeten kunnen krijgen?
Ik denk dat de winst zit in een paar zaken;
 -  spullen op de kar meenemen. Alles wat plat is, tafels, stoelen, grondzeil, gaatjesmat, worteldoek,wasrek, bezem, parasol, kan onder het zeil vervoerd worden, waarschijnlijk kan je ook hoger laden als je geen imperiaal erop hebt.
- beddegoed e.d. op het bed meenemen, wij hadden op het hoofdbed alle kussens dekbed en slaapzakken liggen.
- kritisch kijken wat je thuis kan laten, meeste mensen nemen echt veel te veel mee.

Na het dichtklappen van de wagen blijft er vaak wat ruimte achter de keuken over, ideale plek voor de zak met haringen en hamer.
Ook kan je op de keuken, onder het zeil nog wel iets kwijt, maar let op: niet iets plats/glads, dat kan eronder uit glijden (zoals ons nieuwe gronzeil dat we ergens in Slovenie verloren zijn), maar b.v. wel een jerrycan, afwasteiltje oid.
Koelkast en dingen die je als eerste nodig hebt leg je onder handbereik in de auto.
Succes met passen en meten, gaat vast lukken.

De ondertent klapt mee met de vouwwagen. Ik vind het zeil niet al te ruim aan de zijkanten en de aansluiting op de bak. Bij een beetje extra erop sluit ie net aan op de bak. Als ik hem bovenop zou vullen tot aan het imperiaal dan sluit het niet meer goed aan op de bak. De vouwwagen staat rechtsvoor al iets schuin omhoog door het tentdoek wat daar ophoopt. ( tentdoek van de achterzijde en deel zijkant rol/vouw ik omhoog op het dak voor het inklappen) Ik heb nu een stoel met voetenbankje en de picknick tafel er op liggen. De 2 stoelen van de kinderen lagen in de bak. Die blijven de volgende vakantie thuis want daar hebben ze in de meivakantie niet op gezeten.
Verder probeer ik inderdaad zo weinig mogelijk mee te nemen. Ik had nu het beddengoed in de auto. Slaapzakken, kussens en dekbed en alle extra dekens ivm de kou in de meivakantie en de tassen met kleding. Ook de koelbox zat in de auto. In de vouwwagen lagen tafel en stoelen en picknick tafel. ( 1 stoel en picknick tafel terugweg boven op) Verder gaat er 1 opvouwbaar kastje mee. Ik vraag mij af of de vouwwagen nog dicht wil met de slaapzak er op. Ik heb een matras in de bak en op de plank de originele dunne matrasjes.
Het tenttapijt gaat sowieso bovenop de vouwwagen mee de volgende keer. Dit ter bescherming van de ondertent er zit nu een klein gaatje of door de stoel of door het picknick bankje.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2016, 10:26:58 pm »

Dan zit ik nog steeds met de imperiaal. Gaat mij meer om fietsen voorop. De disselbak dus weg en de imperiaal er af.

Skibox bovenop de auto...  :J
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Disselbak vervangen voor fietsendrager
« Reactie #9 Gepost op: mei 29, 2016, 11:08:27 pm »

Skibox bovenop de auto...  :J

Haha dat kan ook. Als ik op dat punt ben aan beland met slechts 1 volwassene en 2 kinderen gaat er iets niets goed. Te veel kleren nemen we in ieder geval mee, dat weet ik wel.  :O
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal