Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Dakota 2007  (gelezen 2571 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rein

  • Gast
Jamet Dakota 2007
« Gepost op: augustus 27, 2014, 01:27:53 pm »

Hallo klappers,

Wij zijn sinds deze zomer de trotse bezitters van een Jamet Dakota uit 2007.

Met veel plezier gekampeerd op Terschelling met onze kinderen van 6 en 1 jaar. Heerlijke vakantie.
De vw hield het goed bij windkracht 7 en een aantal flinke onweersbuien. Geen water binnen en goed blijven staan!
Dat was vooral 's nachts, overdag meestal gelukkig behoorlijk weer.

Ik heb een aantal vragen over de vw:
- Weet iemand wat de grondmaten e.d. behoren te zijn? Dus bijv. de afstand op de grond tussen beide uiteinden van de boog van de voortent. En die van de luifel. Wat is de normale hoogte in het midden van de boog van de voortent en die van de luifel. Hoeveel moet de boogstok van de luifel 'voorover buigen'? Hoever moeten de onderste stokken van de boog worden uitgeschoven? Dan heb ik wat meer aanwijzing om 'm wat strakker op te kunnen zetten zodat het doek van de voortent niet meer op de grond hangt en te bepalen welke maat een evt. zijwand in de luifel moet hebben. Het zal vast wel iets verschillen per vw, maar een beetje richting zou helpen!
- Zijn de afgedopte telescoopstokken bij de voortent bedoeld om een zijwand open te zetten oid? Wij hebben ze iig nog niet gebruikt. Zie er ook geen bevestigingspunten voor. Zie foto.
-  De stokken die uit de vw getrokken worden voor de voortent hebben aan de achterkant (dus het deel dat in de vw steekt) inkepingen voor een palletje, dat past zo te zien echter nergens in. Is dat normaal? De drie verlengstokken die gebruikt worden als verbinding naar de boog van de voortent hebben een grotere diameter dan nodig is om ze over de stokken te schuiven die uit de vw komen. Ze zakken ook een beetje door in een lichte knik. Hoe hoort dat te zitten? Zie foto.
- De stokken van de vw steken aan een kant behoorlijk uit het doek. Is dat te stellen met het opzetten of op een andere manier?
- Waar wordt een ondertent aan opgehangen? Ik zie niet direct ophangpunten. We hebben er een ondertent bij die nog nooit gebruikt is.
- Al van alles op het forum gelezen over zijwanden voor luifels. Heeft iemand al een goede betaalbare oplossing voor een oudere dakota bedacht?

Alvast bedankt voor de reacties!   :)

groet, Rein
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Jamet Dakota 2007
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2014, 09:12:40 pm »

Die 2 lossen stokken gebruik je in de lussen aan de zijwand (waar de uitbouw aan zou kunnen) of de voorwand van de voortent. Hierover kun je dan het tentdoek hangen als je dat aan de bovenkant losritst. Wij gebruiken ze echter als handdoekenrek  :>
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Jamet Dakota 2007
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2014, 10:50:23 pm »

Ook bij ons 2012 model "steken" de dakbuizen in het dakdoek, ik heb nog geen luifel snaarstrak zien staan op de camping, zelfs in de showroom hangt het wat door, de Franse slag zullen we maar zeggen :#, ik weer niet of je een kuipzeil hebt maar hier zitten gaten in voor de voorste boog

De grondmaten verschillen niet of nauwelijks met de nieuwere versie sms daar een opzet instructie van zoeken op het form
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2014, 10:52:39 pm door RonvanTilburg »
Gelogd

Rein

  • Gast
Re: Jamet Dakota 2007
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2014, 03:36:08 pm »

Bedankt voor jullie reacties!

@Ron: we hebben geen kuipzeil, zit er volgens mij vanaf 2009 in. Heb al gezocht naar een goede opzetinstructie met maten erbij, maar niet gevonden. Waar kan ik deze vinden op het forum (of het web)?

@Cindy: zie dat je dezelfde vraag had over de stokken uit de vw voor de voortent.. 8)

Kan iemand anders wat zeggen over de maten, de ondertent en zijluifels?
Gelogd

Fcdh

  • Gast
Re: Jamet Dakota 2007
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2015, 08:42:36 pm »

Ik heb de bouwtekening voor je
Gelogd

Rein

  • Gast
Re: Jamet Dakota 2007
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2015, 08:10:57 am »

Super, bedankt!!  :>
groet, Rein
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal