Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsdragers op Alpenkreuzer Prestige  (gelezen 1794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogeralpen

  • Gast
Fietsdragers op Alpenkreuzer Prestige
« Gepost op: augustus 28, 2014, 01:18:51 am »

Op de deksel van mijn Alpenkreuzer Prestige zit een stalen frame van ronde buizen, waar in principe zaken als tuinmeubels e.d. op gebonden kunnen worden.
Kan ik direct op dat frame ook een tweetal fietsdragers monteren (mits lang genoeg natuurlijk) of krijg ik dan problemen met maximum belasting van dat stalen frame en zou ik eerst een set aparte dwarsdragers op het deksel moeten aanbrengen? Waar vind ik concrete producten die ik daarvoor zou kunnen gebruiken?
Gelogd

robfzr1000

  • Gast
Re: Fietsdragers op Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2014, 12:45:06 am »

Op de deksel van mijn Alpenkreuzer Prestige zit een stalen frame van ronde buizen, waar in principe zaken als tuinmeubels e.d. op gebonden kunnen worden.
Kan ik direct op dat frame ook een tweetal fietsdragers monteren (mits lang genoeg natuurlijk) of krijg ik dan problemen met maximum belasting van dat stalen frame en zou ik eerst een set aparte dwarsdragers op het deksel moeten aanbrengen? Waar vind ik concrete producten die ik daarvoor zou kunnen gebruiken?

Ik denk dat je met een paar aluminium profielen al een mooi resultaat kan kijgen, is stevig genoeg hoor.(zo heb ik het ook gedaan bij onze vorige vouwwagen(Alpenkreuzer))  ben je een paar tientjes kwijt bij de Gamma/Hornbach/Praxis
Gewoon overdwars op je frame zetten, en de fietsdragers erop.
Gelogd

rogeralpen

  • Gast
Re: Fietsdragers op Alpenkreuzer Prestige
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2014, 03:22:24 pm »

Dank voor de tip
Ik heb bij Alleskanmee nu zo'n universele set aluminium gevonden. http://www.alleskanmee.nl/Webwinkel-Product-5759941/Universele-aluminium-dakdragers-voor-autos-met-dakrails.html. Gamma had ze niet. Praxis was uitverkocht.
Daarmee moet het gaan lukken

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal