Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: 12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?  (gelezen 2632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annesuus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: Camplet
12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?
« Gepost op: juli 26, 2015, 09:00:44 pm »

Ik zag vandaag aan de linkerkant van de keuken (camplet royal 2001) een 12v aansluiting zitten. Maar hoe gebruik je dat?  Werkt deze aansluiting door je stroomkabel op de dissel aan te sluiten op stroompunt op de camping? Maar dat stroompunt kun je toch beter op een stekkerblok aansluiten dat je in de vw legt/ophangt? Zie ik een handigheidje over het hoofd hier of is dit iets dan 14 jaar geleden toen de vw gebouwd werd heel modern was en nu niet meer zo toepasbaar? Dank!
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: 12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2015, 01:19:29 am »

Naar mijn weten werkt die 12 volt aansluiting alleen als je de auto aangekoppelt laat en daar dus de 12 volt vandaan haalt. Je hebt er dus eigenlijk geen fluit aan.
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: 12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2015, 01:30:50 pm »

Ik vermoed zo maar dat dit bedoeld is om een koelkastje o.i.d. onderweg op aan te kunnen sluiten....mits hij dan toegankelijk is natuurlijk....
Maar zelf zou ik niet weten waarvoor ik het moet gebruiken....
Gelogd

annesuus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Re: 12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?
« Reactie #3 Gepost op: juli 28, 2015, 09:00:36 pm »

Koelkast dacht ik ook aan idd, maar er is helemaal geen plek om een koelkastje te vervoeren in de vw onderweg bij ons?! Dacht ook nog aan het volgende: bij stop onderweg kun je de keuken uitklappen en thee zetten via de 12V ipv via gasfornuis? Maar alleen voor dat doel leg je toch niet helemaal een 12V aansluiting aan in de vw?
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: 12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2015, 10:56:17 pm »

Bij mij zit het kraantje er op aangesloten en er kan een 12v accu op met sigaretten aansluiting of een 12v trafo met sigaretten aansluiting.
Het koelkastje van Camplet is er bij mij uit. Daar was de aansluiting in eerste instantie voor bedoeld.
Gelogd

annesuus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: Camplet
Re: 12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2015, 09:48:56 pm »

Maar hoe heb je er dan stroom op staan op de 12V aansluiting @henkt? Werkt toch alleen als je de stekker van de VW aansluit? En dan kun je de stroom nergens anders meer voor gebruiken (verlichting/stekkerblok) toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: 12V aansluiting in de keuken, hoe te gebruiken?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2015, 11:54:15 pm »

Annesuus,
Bij mijnes is de zaak niet meer origineel denk ik. Er zit ook een schakelaar maar die is ook gepasseerd. Ik heb dus een accu waar een kabel met een sigaretten aansteker aan zit en die steek ik in het contact aan de zijkant van de keuken. Hiermee wordt mijn kraantje gevoed. Ipv de accu kan ik er ook een trafo in steken.
Verlichting op 12v heb ik niet. Ik gebruik 230V voor alle andere zaken. Ook voor de koelkast.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal