Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?  (gelezen 13604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.335
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #30 Gepost op: maart 31, 2015, 03:22:34 pm »

Een disseldrager kan alleen als je niet kiest voor een disselbak.  Maar is dan gewoon een kwestie van prijsvergelijk

Ik heb wel geen Odyssee, maar wel wit/blauw doek. Ik blijf het het mooiste vinden. Wat vlekken betreft hoef je, je geen zorgen te maken. die regenen er gewoon weer van af.  wat verduistering betreft, daar heb ik niet zo'n last van. donker buiten is donker binnen  :# Maar op sombere dagen is het lichte doek wel net ff lekkerder. 
Waar je wel rekening mee moet houden is dat het witte doek serieus traag droogt!  dus na een nacht met veel condens moet je echt ff geduld hebben om droog in te kunnen klappen. Als je thuis toch weer lucht of snel daarna weer uitklapt.. No problem, maar wel goed om te weten. (natte bedden krijg je er niet van hoor)

Gelogd
Adventure Awaits

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #31 Gepost op: maart 31, 2015, 04:14:38 pm »

Gefeliciteerd! toevallig hebben wij afgelopen zondag ook een Odysee bij Bravo gekocht :) wij zijn voor blauw/wit gegaan omdat we dat de mooiste kleur vinden.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #32 Gepost op: maart 31, 2015, 06:55:27 pm »

Proficiat met jullie keuze.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #33 Gepost op: maart 31, 2015, 08:06:57 pm »

Beige geeft minder zichtbaarheid van de vlekken, maar blauw vindt ik mooier dan groen. Dus ben ik blij dat ik niet hoef te kiezen.  :O

Maar mijn ervaring met de Trigano is wel, dat inderdaad het witte buitendoek weer schoon spoelt & bleekt door regen en de zon, maar het binnendoek b.v. bij de bedden en de deur niet en daar zitten nog wel eens vuile kinderhanden aan. Dus puur praktisch zou ik voor de beige gaan.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2015, 10:00:02 pm door Drikusniet »
Gelogd

Tante Til

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #34 Gepost op: maart 31, 2015, 09:30:01 pm »

Gefeliciteerd met je keuze. De odyssee is een mooie wagen. Iets sneller als onze. Wij zijn volgens mij de enige trigano olympe bezitters op het moment op het forum. Ik vind de olympe niet megagroot hoor. Wij hebben hem wel gekozen ivm drie kinds en een hond mee. Het is wel een dubbelklapper, en dus iets bewerkelijker dan het kleinere model. Wij genieten juist enorm van de wagenbak met zitje en waar ook onze dochter kan slapen bijv laatste nacht. Het enige wat ik altijd zwaar vind is de keuken er af en op zijn plek zetten.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #35 Gepost op: april 01, 2015, 07:57:29 pm »

Even een update; de keuze is gemaakt! Toch gekozen voor een nieuwe Trigano Odyssee, aan te schaffen bij onze buurman Bravo in Ommen. Servicetechnisch vinden we dat toch wel erg aantrekkelijk. En we vertrouwen er maar op dat we de ruimte voldoende vinden. En zo niet, dan moeten we het er gewoon mee doen :). In ieder geval wel de gastencabine erbij en de luifel biedt ook een mooie extra ruimte. Aankomende vrijdag gaan we de puntjes op de i zetten aldaar voor de aankoop.

Iemand nog tips en adviezen die we mee kunnen nemen in ons gesprek?

Verder nog lichte twijfel over de kleur. Blauw/ecru vinden we mooier dan groen/beige, maar wellicht dat de groen/beige qua vlekkenvorming en verduistering voor de nacht een betere optie is. Spreekt er nog iemand uit ervaring hierover?

En is het aan te raden een dissel fietsendrager via Trigano te nemen of kunnen we toch beter zelf op zoek gaan naar een drager?

Hoi

Wij hebben ook een nieuwe odyssee en hebben er een fietsendrager op laten zetten voor de korte uitstapjes.
Deze op afbeelding koste 175€ als ik me niet vergis.
De disselbak van trigano hebben wij niet genomen omdat onze koelbox (compressor) er niet inpast.
We gaan eens kijken bij de wit,daar staat er 1 waar hij wel in past en wisselen van fietsendrager naar bak zijn maar een paar schroeven.
Ook wij zijn gegaan voor de blauwe,is net wat frisser qua kleur dan de groene.


Ps:Let niet op de rommel op de foto,alles wat er in moet staat er nog achter.
     Wegens slecht weer nog niet opengezet.:(
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #36 Gepost op: april 01, 2015, 10:40:27 pm »

Alvast gefeliciteerd met de aankoop! Wij zijn vorig jaar voor de blauwe variant gegaan. Als tip zou ik mee willen geven om er gelijk wieltjes voor de keuken en schokdempers bij te onderhandelen.
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #37 Gepost op: april 02, 2015, 12:51:20 am »

Leuk dat jullie voor de Odyssee gaan, wij hebben die van ons inmiddels 2 jaar (na 1 jaar Jamet Arizona) en zijn er nog steeds erg blij mee.

Als je de gastencabine als slaapcabine gaat gebruiken, kan je wellicht nog een ondertent erbij nemen om spullen op te bergen die niet onder het bed kunnen, zo kan je je binnentent ruimte  netjes/leger/ruimer houden.

Ik weet niet wat voor luifel er bij zit? Wij hebben een Odyssee uit 2008 die heeft nog een rechte luifel met zijflappen. Bij nieuwe modellen zit vaak een adventure luifel, daar heb je minder ruimte  onder en is het half open aan de  zijkant. Het kan zijn dat ze dat inmiddels hebben aangepast, maar misschien toch goed om te kijken naar wat voor soort luifel je erbij kan kopen en uiteraard afhankelijk van wat je zelf prettig vindt.

Succes met het onderhandelen en de definitieve aankoop!



Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #38 Gepost op: april 02, 2015, 05:43:10 pm »

Voor zover ik weet heb je vanuit Trigano geen keuze qua luifel en koop je sinds een paar jaar inderdaad het "nieuwe" model luifel erbij, persoonlijk vindt ik hem wel mooier (ziet er meer uit als het verlengde van de tent) en hij schijnt ook gemakkelijker op te zetten te zijn?
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #39 Gepost op: april 02, 2015, 07:41:47 pm »

Deze luifel zit er tegenwoordig bij:
Gelogd

Nirak

  • Karin, Peter en Nicolo. Van Arizona, naar Odyssee, naar Panama — naar Nano 👍
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 273
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Nano met Basekitchen
  • 'Camouflage Klapper'
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #40 Gepost op: april 03, 2015, 12:34:46 am »

Deze luifel zit er tegenwoordig bij:
Oh ja, nu weet ik t weer heb die onlangs gezien, is erg mooi, beter dan die Adventure luifel en ook verbeterd t.o.v. Onze luifel die ook zo recht loopt. De zijflappen kan je er in ritsen en ze hebben een oplossing verzonnen zodat er geen tocht meer komt in de hoeken, wat wij wel hebben. Het enige nadeel van deze luifel vinden wij de middenstok, dat beperkt je in de ruimte. Wij hebben daar geen staander.

Succes en veel plezier met je mooie trigano odyssee!
Gelogd
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Willems

  • Gast
Re: Wie denkt er mee met onze vouwwagenkeuze?
« Reactie #41 Gepost op: april 03, 2015, 08:49:27 am »

Dank voor de tips en het meedenken! Vooralsnog doen we inderdaad geen disselbak erbij, omdat eigenlijk standaard iedere vakantie de fietsen meegaan. Qua bergruimte moet het ws wel lukken icm kofferbak en laadruimte in de vouwwagen. Zo eerst maar eens die kant op!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal