Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Extra tent stok.  (gelezen 3216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterg

  • Gast
Extra tent stok.
« Gepost op: mei 08, 2012, 04:59:02 pm »

Hallo mede klappers,

Afgelopen zondag zijn wij terug gekomen vanuit de Ardennen waar we ons eerste weekje met onze nieuwe Alpen Kreuzer Parade hebben geproefdraaid.(als dat een woord is :?). Gelukkig heeft onze vw het fantastisch gedaan en is hij water dicht.(dat is volop getest helaas..) Omdat we alles in de stromende regen hebben moeten inpakken, hebben we bij thuiskomst gelijk alles open gezet en leeg getrokken. Hierbij kwamen we onder het matras die op de deksel zit een andere tentstok tegen die we niet eerder hebben gezien. De vorige eigenaar heeft ook geen idee waar deze voor dient. Het is een stok die aan de deksel vast zit en omhoog kan zetten. Aan het einde van de stok zit een punt die je door het tentzeil kan doen waar dan normaal een oogje zit zodat je het doek niet kan beschadigen. Nu weet ik alleen niet zo snel of die mogelijkheid ook daadwerkelijk in het tentzeil zit ::) Heeft iemand een idee waar deze voor kan dienen?? Ik heb er maar een foto bij gedaan voor de verduidelijking... (weer zo'n woord I:)

Groeten Peter
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 482
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Extra tent stok.
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2012, 06:13:52 pm »

Misschien om het deksel open te houden, zodat je er dingen in kunt laden zonder de hele wagen uit te moeten klappen?  :?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Extra tent stok.
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2012, 07:58:34 pm »

Lijkt mij ook om de deksel open te zetten, in de deksel zou dan een houdertje moeten zitten waar het pinnetje in gaat.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

peterg

  • Gast
Re: Extra tent stok.
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2012, 09:50:13 am »

Daar heb ik idd nog niet aan gedacht. Ik ga volgende week even kijken of dat kan. Bedankt voor jullie reacties.. :zw
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Extra tent stok.
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2012, 10:10:43 am »

Nog even een aanvulling.
Het houdertje waar ik in mijn vorige post over schreef kan ook een simpel gaatje zijn waar de pin in schuift.
Hierdoor kan de buis niet per ongeluk wegschuiven waardoor de deksel een grote muizenval wordt ...... geeft dat wel een andere dimensie aan het woord klapper  :N
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

dirking

  • Gast
Re: Extra tent stok.
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2012, 01:41:01 pm »

Die stok is inderdaad om de deksel open te houden. In de wagenbak zit aan de kant van het scharnierpunt van de stok een gat waar de punt in kan ( uit mijn hoofd bijna in de hoek)


Groetjes Ingrid

Gelogd

peterg

  • Gast
Re: Extra tent stok.
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2012, 02:01:42 am »

Begin volgende week ga ik het proberen. Als ik het overleef, laat ik weten of het gelukt is ;)


Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Extra tent stok.
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2012, 10:44:10 pm »

Dit is de stok om de deksel half open te zetten. Deze kun je in een lipje steken aan de rechter achter kant. Gezien vanaf je rechter achterlicht.
Als je wilt kan ik daar volgende week een fototje van maken.
Zelf hebben wij ook een AK Parade.

Groeten Michiel
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Extra tent stok.
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2012, 08:52:36 pm »

Hallo peterg,

Hierbij de fototjes van de extra tent stok.





Groeten Michiel
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2012, 05:00:25 pm door Michielvandaalen »
Gelogd

peterg

  • Gast
Re: Extra tent stok.
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2012, 12:53:19 am »

Hoi Michiel, hartelijk dank voor de foto's, het is me nu eindelijk duidelijk want ik kon niet zo snel vinden waar de punt in moest. Ik vraag me alleen wel af wat de toegevoegde waarde hiervan is. Hiermee bedoel ik te zeggen dat op het moment dat de vw ingepakt is, dat er dan zo weinig ruimte over blijft om iets extra mee te nemen. Het is niet zo dat als je deze stok plaatst om je deksel wat omhoog te doen, dat je dan wat kan pakken of doen in de vw, want je zit altijd met het tentdoek wat in de weg zit..
Wij nemen namelijk de standaard matrassen mee en nog 2 si- matrassen en dat past al bijna niet.. Misschien zijn wij een beetje verwend omdat in onze vorige vw (scout pivo) een zeil als afdekking had i.p.v een vaste deksel. Bij de scout was er nog wat speling naar boven toe zal ik maar zeggen. We zijn net voor de eerste keer weg geweest met de AK en het is echt super goed bevallen, maar we moeten alles nog wel opnieuw ontdekken aan de nieuwe klapkar..  In ieder geval hartelijk dank voor je foto's, en misschien dat ik later nog wel een keer van je ervaring gebruik kan maken WW

Groeten, Peter.


Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Extra tent stok.
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2012, 04:43:22 pm »

Je kan deze stok gebruiken om de keuken uit te klappen of te verwijderen zonder de deksel helemaal open te klappen. Verder kun je er inderdaad niet heel veel extra in kwijt tussen de deksel en de wagen.

Succes!

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal