Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Achteraf lattenbodem inbouwen  (gelezen 14087 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Gast
Achteraf lattenbodem inbouwen
« Gepost op: maart 01, 2008, 07:42:21 pm »

Hoi,
Wat leuk! een vouwwagenforum! Ik heb me zojuist aangemeld en zal binnenkort ook nog even het voorstellen-topic aanvullen. Maar ik heb ook meteen een vraag. Ik heb een Jamet Texas bouwjaar 2000. Deze heeft geen lattenbodems maar een houten plaat waar de matrassen op liggen. Nou vraag ik mij af of het mogelijk is om achteraf een lattenbodem in deze wagen te bouwen. Het scharniersysteem van mijn "plank" lijkt hetzelfde als het scharniersysteem van de nieuwere wagens met lattenbodem. Volgens de dealer (Vervat Rotterdam) is het niet mogelijk om dit achteraf te doen, maar ik kan mij niet zo goed voorstellen waarom.
Wellicht dat iemand er ervaring mee heeft?

Groet Maarten
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2008, 08:15:04 pm »

Mij nwerd hetzelfde verteld (ook bij vervat) omdat de lattenbodems iets andere maten zouden hebben
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2008, 10:19:17 pm »

Niet goedkoop maar het kan een oplossing zijn froli bed systeem
Wou het ook hebben maar we doen het nog wel even met onze luchtbedden die trouwens niet verkeerd liggen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Maarten

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2008, 12:37:00 pm »

Wij slapen nu ook op prima matrassen, maar het gaat meer om de staat van de "plank", die begint na verloop van tijd behoorlijk te vervormen/door te zakken.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2008, 03:10:05 pm »

Misschien een mooie op maat gemaakte plaat in leggen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

janwillem

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #5 Gepost op: maart 13, 2008, 09:57:13 pm »

Hoi Maarten

Mijn werk is vouwwagen monteur deze vraag is mij dan ook al vaak gesteld.
Mijn antwoord is dan.
Er is geen standaard pakket wat je zo kan inbouwen.
Maar als je een frame in elkaar last en het goed behandeld tegen roest kun je daar de latten op monteren.
De latten en bevestiging steuntjes zijn te koop bij een kampeercentrum.
Die ook vouwwagens verkoopt.
Ik mag deze aanpassing van mijn werkgever niet uitvoeren daar gaat veel te veel tijd in zitten
Wat niet doorgerekent kan worden naar de klant.

Dus hobbyen maar of zoek iemand die dat graag voor je doet. 

Groedjes Janwillem
Gelogd

Maarten

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #6 Gepost op: maart 13, 2008, 10:17:19 pm »

Hoi Janwillem,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Is het niet mogelijk de lattenbodem die in de latere Jamet-modellen is geleverd als "onderdeel" te bestellen? Als ik eenmaal een lattenbodem heb dan kan ik hem er zelf wel in knutselen denk ik. Volgens mij is het scharniersysteem enzo allemaal precies hetzelfde als dat van de "plank" die nu in mijn wagen zit.
Ik zie het niet zo zitten om zelf een frame in elkaar te gaan lassen....

Alvast bedankt,
Groet Maarten
Gelogd

janwillem

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #7 Gepost op: maart 13, 2008, 11:17:09 pm »

Hoi Maarten

Als ik eens in de gelegenheid ben dat ik een texas uit 2000 en een jamet na 2002 naast elkaar heb staan  zal ik kijken wat de mogelijkheden zijn .
Volgens mij zijn met de lattenbodems ook de afmetingen verandert.
 
Bij ons word dit weekend  de vouwwagen occasion show gehouden dus staan alle modellen. naast elkaar helaas geen texas 2000 misschien iets vergelijbaars je hoort nog van mij .

Groetjes Janwillem
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #8 Gepost op: maart 14, 2008, 09:00:36 pm »

Ik heb het geprobeerd bij onze Arizona 1997, dit lukte ook niet, omdat de afmetingen van de wagens met lattenbodem mee veranderd waren
Gelogd

Robert-Jan

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #9 Gepost op: maart 15, 2008, 11:06:03 am »

hallo,

Ik denk dat het antwoord van JanWillem het meest in de buurt komt idd.
Wel een bewerkelijk iets (qua tijd idd) maar wel weer heel leuk om te doen.
Je kunt op deze manier zelf jouw maten bepalen  dus alles altijd " pas " krijgen

Een andere optie zou dan ook nog kunnen zijn om een frame te maken van hoekprofiel  en daar een bestaande lattenbodem in te laten zakken ,met een paar schroeven de bestaande lattenbodem vast maken aan het frame en klaar.

Ook dit is weer sneller te vertellen als maken , maar ik denk persoonlijk dat het zeke de moeite waard is.(1 van deze oplossingen)

succes groeten robert
Gelogd

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #10 Gepost op: mei 18, 2008, 10:42:13 pm »

Wij hebben een Jametic uit 2000, ook daar wilden wij een lattenbodem inzetten.
Dus ook navraag gedaan bij een aantal dealers en inderdaad schijnt het niet te passen, ander formaat ofzo.
Wij hebben gewoon 2 lattenbodems gekocht bij de LeenBakker en die OP de plaat gezet.
Bevalt prima, is wel iets meer gewicht maar afgelopen zomer naar Frankrijk geweest en geen enkel probleem gehad.
Ik wil dat dus nog aanpassen, ik wil stukken uit de plaat gaan zagen, een soort frame maken waar de lattenbodems invallen, en dat dan aan het restant van de plaat vast zetten. Dan zakken de lattenbodems dus iets IN de plaat zodat het geheel weer iets makkelijker sluit.
Gelogd

gertjan

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2008, 11:41:36 pm »

Ook wij willen lattenbodems inbouwen... overigens aan één zijde daar wij hierop slapen.
De lattenbodems heb ik al op de kop getikt en het frame zal ik van dunwandig stalen(vierkant) buis maken, hiermee neemt het gewicht wel iets toe maar denk met de huidige 'selfinflating' 2 persoons een top-klapper-bed

Jamet Canyon 2001 I:
Gelogd

sk

  • Gast
Re:Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #12 Gepost op: juli 29, 2009, 04:43:30 pm »

Oud topic maar toch een aanvulling.
Wij hebben bij ikea 2 lattenbodems gekocht, die precies op maat gemaakt.
Klein gaatje onder de bedplank voor bevestiging tegen het schuiven en we slapen als een roos (hoop ik, moeten nog weg)
Als we naar huis gaan haal je de bodems weer uitelkaar (lang leven ikea) in de wagenbak past het met gemak.
Zo heb je ook geen problemen met inklappen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #13 Gepost op: juli 30, 2009, 11:42:09 am »

heb je er al foto's van gemaakt? is iets voor projecten http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/board,56.0.html
Gelogd

GlobetrotterXXL

  • Gast
Re: Achteraf lattenbodem inbouwen
« Reactie #14 Gepost op: juli 10, 2012, 05:58:37 pm »

Hoi!

Ik lees dit topic met de nodige interesse.  Onze nieuwe tweedehands Louisiana heeft ook 1 gebogen plank.  Niets noemenswaardig, maar na enkele jaren of wanneer ik er zin in krijg toch aan vervanging toe.  Een andere plank construeren lijkt me het simpelste, desgevallend een model met gaten om ventilatie te bevorderen.  Een lattenbodem inbouwen is helemaal het heertje, maar vroeg me dan af of dit niet voor een niveauverschil gaat zorgen (omdat je volgens mij ook met een deel van de matras op de kastjes ligt)?  Iemand ervaring?
Cheers,

Bart
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal