Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Koelbox  (gelezen 14470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drees

  • Gast
Re: Koelbox
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2016, 05:49:31 pm »

Wij hebben deze week deze gekocht:

http://www.koelkaststore.nl/product/696844/mobicool-fr40.html?ref=273946&label=16354-B3324B67-C01C-473E-A583-4D156F9DC685S91596802464domain-&gclid=Cj0KEQjwzZe8BRDguN3cmOr4_dgBEiQAijjVFmupyAntnhCqyzUpdyp3LF7WTcEoe6EaFOF0rpjrAgAaApYD8P8HAQ

Hetzelfde als de Mobicool B40 maar iets kleiner en een heel stuk lichter. Je kunt hem zowel in de auto als op de camping gebruiken (hybride dus). Hij is volgens mij vrij kort op de markt, maar wel van het merk Mobicool en die compressors koelen echt goed.

Wij hebben hiervoor alle mogelijke systemen geprobeerd, behalve compressor. Tot nu toe in warme gebieden nooit onze spullen langer dan een dag goed kunnen houden. We hebben alle hoop daarom nu op de compressorkoelbox gericht.
Gelogd

Gait

  • Gast
Koelbox
« Reactie #16 Gepost op: juli 13, 2016, 09:49:09 pm »

Wij hebben beiden gehad. Vonden het compressorgeluid storend 's avonds. Nu een Dometic AGX35 en die bevalt uitstekend. In juni was het 26-30 gr en regelmatig boven de 40 gr onder de luifel. Ding had er geen problemen mee. Temp bleef onder 10 gr en dat was op stand 5-6 op 230V. Wij doen er een paar flessen water in en een laag blikjes bier en cola. De rest komt daar bovenop in vierkante bakjes van verschillende groottes. Zo ben je nooit wat kwijt
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Koelbox
« Reactie #17 Gepost op: juli 14, 2016, 10:01:37 am »

Wij hebben ook een B40, maar anders dan bij Paulvh maakt de onze best wel geluid. Ook hoor je de koelvloeistof vrij goed lopen.  Blijkbaar verschilt het nog al van exemplaar tot exemplaar. Ik vind het overigens niet storend (wordt er niet wakker van) maar zou m niet in een vaste keuken vlak bij het bed willen hebben. Verder een hele fijne koelbox, alleen wel wat groot en zwaar.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Koelbox
« Reactie #18 Gepost op: juli 14, 2016, 06:21:08 pm »

Wij hebben beiden gehad. Vonden het compressorgeluid storend 's avonds. Nu een Dometic AGX35 en die bevalt uitstekend.
Heb je daar een linkje van? Via google wordt die niet gevonden...
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Koelbox
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2016, 06:51:25 pm »

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Koelbox
« Reactie #20 Gepost op: juli 14, 2016, 07:50:53 pm »

Ik vind dat de absorptie koelkast nogal negatief afgeschilderd wordt in dit topic. Het koelend vermogen van een absorptie koelkast is heel behoorlijk en eveneens met een thermostaat regelbaar (mits op 230 Vac aangesloten, bij 12 Vdc koelt de koelkast maar op 1 stand continue en op gas is deze regelbaar op 3 standen).
Een compressor koelkast heeft een groter koelend vermogen maar maakt wel wat geluid. Dit vonden wij wel hinderlijk maar niet onoverkomelijk n het tent tijdperk. We sliepen toen ook wel een stukje van de koelkast af. Nu liggen we er zowat met ons oor op en moet ik er niet meer aan denken. Een absorptie koelkast hoor je niet.

Ik denk ook dat de absorptie koelkast hier verwart wordt met een peltier element. Sommige compressor koelkasten worden hiermee uitgerust om ook op 12 Vdc wat te kunnen koelen. Maar het koelend vermogen hiervan is zeer beperkt. Ook heb je koelkastjes alleen met een peltier element, maar dat is knap waardeloos.

Om kort te gaan:
- Je hebt keuze uit absorptie of compressor.
- compressor koelt meer, maar maakt geluid en is in principe alleen op 230Vac
- absorptie koelt voldoende, is stil, kan op 230Vac, 12Vdc en op gas, inhoud van de box is wat kleiner dan bij een compressor koelkast

Succes met je keuze
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Koelbox
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2016, 09:29:26 pm »

ik heb dus de Mobicool C40 AC compressor koelbox. Maar de compressor hoor je zo goed als niet.. nu 189 euro bij de Wit. Al enkele jaren veel plezier van. Hij slaat inderdaad af en toe aan ja, maar waar is het geluidsloos op een camping? hoor je iemand hoesten..dan een rits...klapperende slippers... Dus als er af en toe een compressor aanslaat, ach....
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Kampeermeneer7

  • Gast
Re: Koelbox
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2016, 07:52:32 pm »

Wij hebben onze eerste koel ervaring gehad met de thermo elektrisch. God wat een verschrikking. Afgelopen week was veels te warm voor het ding en helaas hebben we dus ook voedsel weg moeten gooien
Snachts maakte het ding veels te veel herrie.
Misschien was het niet slim om em snachts uit te doen maar anders viel er niet te slapen.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Koelbox
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2016, 08:23:05 pm »


...
Nu een Electrolux absorptie koelbox. Al een oud beestje (gevonden op marktplaats) maar hij doet het prima. Koelt voldoende, ook bij warme dagen. Werkt op 230Volt, maar kan ook op 12V (in de auto) of Gas. Deze maakt helemaal geen geluid en is wel een stuk groter.
...

Wij hebben ook een Electrolux gekocht via marktplaats. Werkt echt goed en koelt ook genoeg bij warme dagen. En helemaal geen geluid :)
Gelogd

AvW

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Koelbox
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2016, 10:28:08 pm »

Hier ook een electrolux, uitermate tevreden over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Koelbox
« Reactie #25 Gepost op: augustus 29, 2016, 11:05:49 pm »

Wij hebben ook al jaren een Electrolux Dometic absorbtiekoelkast. De problemen over bedorven waar en onvoldoende koelend vermogen komen me absoluut niet bekend voor. En dat terwijl wij echte warm weer kampeerders zijn. Een brommende of zoemende koelkast is voor ons echt een no-go!
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Koelbox
« Reactie #26 Gepost op: augustus 31, 2016, 10:07:55 am »

Wij hebben ook een Electrolux gekocht via marktplaats. Werkt echt goed en koelt ook genoeg bij warme dagen. En helemaal geen geluid :)

:)106] En ze zijn (bijna) onverwoestbaar omdat er geen bewegende delen in zitten.

We hebben een mooie 12V aansluiting in de klapper voor onderweg maar helaas paste de stekker niet. Kwam ik op de dag van vertrek achter, de stekker viel er zo weer uit :)45]
De stekker op de koelbox is dit type:

Maar op de wagenbak zit het type 'sigarettenaansteker' zoals je ook in de auto vind.
Na enig onderzoek ben ik erachter gekomen dat type stekker een DIN of Norm stekker is. Dit type is eigenlijk veel beter geschikt voor een hogere stroomsterkte (wat een koelbox nodig heeft). De DIN stekker klemt beter vast en heeft grotere contactpunten. Hierdoor wordt deze aansluiting veel minder snel warm wat wel zo veilig is.
Ik denk dus dat ik, ipv het vervangen van de stekker, de aansluiting in de wagenbak aanpas naar dit type.
Gelogd

Fam Knijff

  • Gast
Re: Koelbox
« Reactie #27 Gepost op: december 04, 2016, 03:32:04 am »

ik ben ook op zoek naar een 2e koelbox. wij hebben al een B40, maar we zoeken nog een 2e bij (wat echt wel nodig is).
we hadden er een gekocht de mobicool t26, maar die maakte best veel geluid en om de dag moest je het water eruit deppen.
een 2e mobicool b40 zou natuurlijk de oplossing zijn, maar dan zijn 2 grote heren in je auto, dat is teveel.

nu kwam ik deze tegen Outwell Ecocool bij de Vrijbuiter. zijn er mensen die deze hebben mij kunnen verteleen hoe die bevalt.

Of eventueel andere koelboxen..
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Koelbox
« Reactie #28 Gepost op: december 04, 2016, 01:56:25 pm »

Die Outwell is een peltier koeler als ik het goed zie. Die koelen minder dan een absorpiekoeler en daarbij hebben ze een ventilator die je meestal wel kan horen.
Gelogd

Fam Knijff

  • Gast
Re: Koelbox
« Reactie #29 Gepost op: december 04, 2016, 08:58:01 pm »

Die Outwell is een peltier koeler als ik het goed zie. Die koelen minder dan een absorpiekoeler en daarbij hebben ze een ventilator die je meestal wel kan horen.

oke dat is jammer. zag er op zich wel mooi uit. zijn er nog mensen die een andere suggestie hebben voor een koelbox op stroom. in ieder geval niet 1 waar ik om de dag water moet deppen zoals de T26..
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal