Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: afstand bevesting beugels disselkeuken  (gelezen 3786 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
afstand bevesting beugels disselkeuken
« Gepost op: november 28, 2015, 10:22:22 am »

Hoi allemaal ik zit met een probleempje.Ik heb een white box disselbox maar ik denk dat deze voor de eerste plaats bedoeld is voor een caravan?. de box zat bij mijn holtkamper cocoon als opslagbox.Nu ik wil de box gaan fixen voor een mobiele keuken en zelf gaan gebruiken.mijn vraag is de vorig eigenaar heeft U bouten gebruikt als bevestiging dit werkt perfect maar hij komt dan niet mooi tegen de voor front van de dissel aangezien ik weet hoe holtkamper de keukens bevestigd wil ik het zelfde doen.de wielen moeten er nog onder zitten er bij.mijn vraag is dan ook hoe ver moeten de klemmetjes achter voor al uit elkaar te staan en voor als jullie daar antwoord op weten. Voor zitten de klemmen redelijk goed alleen achter zitten de plaatjes te ver uitelkaar om te kunnen klemmen onder de u profiel van de dissel.
graaghoor ik van jullie

ed
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2015, 07:05:08 pm »

De haakjes onder de box op de eerste foto vallen in de U buis van de dissel. De haakjes op de 2de foto daar vallen een soort van grendels in die ik niet op je foto terug zie. Weet niet hoe ik ze moet noemen. Je moet ze zien als een soort spansluiting. Beugel valt op het haakje en dan span je de beugel waardoor de keuken vast wordt getrokken. Hoop dat dit duidelijk is. Je woont in Zaandam of omgeving toch? Wil wel eens komen kijken na mijn werk en het je uitleggen. Het systeem is erg eenvoudig. Onze Basekitche XXL zit ca. 10 tot 15 cm van de bak af ongeveer. Maar die is wel een stuk groter dan de Whitebox. Ik dank dat je de keuken zover naar voren moet trekken dat de achterste haakjes precies onder de dissel vallen.
« Laatst bewerkt op: november 28, 2015, 07:08:34 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2015, 08:45:11 am »

De haakjes onder de box op de eerste foto vallen in de U buis van de dissel. De haakjes op de 2de foto daar vallen een soort van grendels in die ik niet op je foto terug zie. Weet niet hoe ik ze moet noemen. Je moet ze zien als een soort spansluiting. Beugel valt op het haakje en dan span je de beugel waardoor de keuken vast wordt getrokken. Hoop dat dit duidelijk is. Je woont in Zaandam of omgeving toch? Wil wel eens komen kijken na mijn werk en het je uitleggen. Het systeem is erg eenvoudig. Onze Basekitche XXL zit ca. 10 tot 15 cm van de bak af ongeveer. Maar die is wel een stuk groter dan de Whitebox. Ik dank dat je de keuken zover naar voren moet trekken dat de achterste haakjes precies onder de dissel vallen.
Hoi Yella,
Bedankt voor je uitleg en dat je eventueel langs wilt komen.
ik heb een foto er bij gedaan van de span beugels die kreeg ik er bij.De voorste beugels zitten wel goed dat red ik wel, maar achter kom ik niet in het u profiel van de dissel.
ik heb alles al eens bij holtkamper zelf bekeken en op foto gezet.
Mijn 2 plaatjes zitten achter op de whitebox 31 cm uitelkaar dat is niet goed.
Voor zitten ze 18,4 uitelkaar.
Het gaat mij dan vooral om de afstand van de 2 achterste beugels als jij die exact kunt geven dan plaats ik er 2 bij.
bedankt.Wat ik begreep is dat je de box of keuken op de dissel plaatst dan naar voren schuift en vastklikt.
kan je anders een foto van jou wagen maken waar je ziet hoe hij is vast geklikt op de dissel?
« Laatst bewerkt op: november 29, 2015, 08:49:22 am door edheeren »
Gelogd

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2015, 12:18:06 pm »

yella of anderen.
Ik heb even de foto's die ik bij holtkamper heb gemaakt.
wat mij opvalt is dat de 2 haken achter op de whitbox dunner zijn, dan de orignele op de luxe box van holtkamper en daarom deze ook beter zal klemmen.
vraagje dus hoe dik is het platje en hoogte en enz en hoe ver zitten ze uit elkaar(maat tussen de 2 binnenkant)
foto 1 originele luxe keuken holtkamper
fot 2 minder luxe box ed hahaha
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2015, 03:39:57 pm »

Hoi Yella,
Bedankt voor je uitleg en dat je eventueel langs wilt komen.
ik heb een foto er bij gedaan van de span beugels die kreeg ik er bij.De voorste beugels zitten wel goed dat red ik wel, maar achter kom ik niet in het u profiel van de dissel.
ik heb alles al eens bij holtkamper zelf bekeken en op foto gezet.
Mijn 2 plaatjes zitten achter op de whitebox 31 cm uitelkaar dat is niet goed.
Voor zitten ze 18,4 uitelkaar.
Het gaat mij dan vooral om de afstand van de 2 achterste beugels als jij die exact kunt geven dan plaats ik er 2 bij.
bedankt.Wat ik begreep is dat je de box of keuken op de dissel plaatst dan naar voren schuift en vastklikt.
kan je anders een foto van jou wagen maken waar je ziet hoe hij is vast geklikt op de dissel?
Heb helaas geen foto's. En de Cocoon staat in de stalling, kan er nu niet bij. Maar ik denk dat je zelf misschien kunt uitrekenen hoe ver ze uit elkaar moeten. Het lijkt of deze Whitebox op een ander soort dissel heeft gezeten. Je moet dus in ieder geval nieuwe haakjes (laten) plaatsen, lassen. Dat zou ik dan laten doen bij een vakman, want je wilt echt niet dat er eentje afbreekt onderweg. Die vakman kan ook zo precies de juiste plaats inschatten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #5 Gepost op: december 01, 2015, 11:29:14 am »

ik had hetzelfde probleem, mijn onderstel was van een astro (zo een met een harde bak) en die heeft een ander hoek qua dissel.
daarom heb ik er zelf maar 1 gemaakt :)
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

edheeren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 122
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise Pack 2007
  • Holtkamper Cocoon M Membrane Airco Sunrise 2007
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #6 Gepost op: december 02, 2015, 03:15:16 am »

ik had hetzelfde probleem, mijn onderstel was van een astro (zo een met een harde bak) en die heeft een ander hoek qua dissel.
daarom heb ik er zelf maar 1 gemaakt :)
hahaha ik heb er ook een staan maar ook daar moeten dan de zelfde beugeltjes op.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #7 Gepost op: december 02, 2015, 06:25:03 am »

ik had hetzelfde probleem, mijn onderstel was van een astro (zo een met een harde bak) en die heeft een ander hoek qua dissel.
daarom heb ik er zelf maar 1 gemaakt :)
Voorzover ik weet heeft de Astro geen harde bak.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: afstand bevesting beugels disselkeuken
« Reactie #8 Gepost op: december 02, 2015, 07:03:36 am »

Het was een harde bak die naar achter open klapte. Geen flyer maar een ander type. De disselhoek was in ieder geval anders :)12]
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal