Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omlaag

Auteur Topic: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg  (gelezen 47413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #90 Gepost op: april 29, 2014, 12:10:01 am »

3 dagen is idd een standaard,  er zijn toch wel wat uitzonderingen zoals langer staan na aanvragen van een vergunning :J
ik zal even kijken of Enschede al in de lijst staat anders zet ik hem erbij :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #91 Gepost op: mei 28, 2015, 05:03:56 am »

Hier doen de buren het anders. Camper op de oprit en de 2 auto's die normaliter op de oprit staan op de openbare weg parkeren zodat de parkeerdruk hier nog hoger wordt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #92 Gepost op: mei 28, 2015, 08:26:14 am »

En dan is het de vraag of die camper daar dan wel langer mag staan. Maar ik moet zeggen dat ik liever 2 auto's zie voor mijn deur dan zo'n joekel van een camper :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.262
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #93 Gepost op: mei 28, 2015, 09:58:31 am »

Hier doen de buren het anders. Camper op de oprit en de 2 auto's die normaliter op de oprit staan op de openbare weg parkeren zodat de parkeerdruk hier nog hoger wordt.
Die opmerking heb ik wel eens gehad.
Maar als de vouwwagen niet op de oprit staat dan zet ik mijn auto er nooit op.
Dus zag het probleem niet. :?
Als de vouwwagen er niet opstaat is de oprit lekker leeg.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #94 Gepost op: mei 28, 2015, 10:41:56 am »

Hier eigenlijk nooit problemen gehad .Maar dan staat de vouwwagen ook max 2 dagen voor terwijl hij er 3 mag staan.
Hij staat bij onze buren bij de voordeur met hun toestemming en het is geen parkeer plaats ( al gebruiken ze hem er zelf soms wel eens voor)
Nu was de man die daartegen over woont gaan zeuren dat hij er wel vaak staat. Ik ben naar hem toe gegaan en heb gevraagd waar hij dan last van had.
Er kwam een vaag antwoord uit . Dus ik zeg maar hij staat hier maar max 2 dagen. Jullie 4 auto's het hele jaar ( uit een gezin dan wel te verstaan) Terwijl er 1 hebben en de vouwwagen 2 of 3 keer per jaar en meestal maar 1 dag. Daar had hij geen antwoord op
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #95 Gepost op: mei 28, 2015, 04:12:56 pm »

En dan is het de vraag of die camper daar dan wel langer mag staan. Maar ik moet zeggen dat ik liever 2 auto's zie voor mijn deur dan zo'n joekel van een camper :J
Die ene auto is ook nog eens een bus. Maar staat gelukkig meestal bij de buren voor de neus.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #96 Gepost op: mei 28, 2015, 05:10:51 pm »

Bij ons op het hof wordt er nooit moeilijk gedaan, meeste hebben 2 en een enkele 3 auto's. Er wordt altijd enthousiast gereageerd op de vouwwagen. Bij ons staat de vouwwagen max 3 dagen, langer hoeft niet van mij ben er dan meestal ook wel klaar mee met in/opruimen en schoonmaken.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #97 Gepost op: mei 28, 2015, 06:00:43 pm »

Ook op Texel geldt voor alle dorpen binnen de bebouwde kom een maximale duur van 3 dagen parkeren van kampeermiddelen en aanhangers
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #98 Gepost op: mei 28, 2015, 08:23:48 pm »

Heb ik het toch wel luxe! Onze parkeerplaats zit nogal verstopt en ik zet de vouwwagen altijd in een hoek neer achter de parkeerhavens. In overleg met de mensen die in beidde huizen wonen. Ik kam hem er maanden lang laten staan, laatst zelfs nog 3 waarvan 2 zeker twee maanden.

Soms staat er ook een caravan van mijn andere buren en een camper van iemand uit de aangrenzende straat. Die laatste heeft hem niet zo vaak meer bij ons achter staan sinds hij zijn bumper kapot heeft gereden op de bumper van mijn auto!  :# Inparkeren bleek toch lastig!

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #99 Gepost op: mei 28, 2015, 08:55:04 pm »

Ach ik kan mij niet heugen dat er ooit op Texel actie is ondernomen. Ik bemerk ook dat in de zomer op diverse parkeerplaatsen mensen in een camper overnachten. Althans dit gebeurt in Den Burg. Op de parkeerplaatsen bij het strand wordt wel opgetreden door extra politie die er dan is.
Gelogd

Arjen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Kyte S
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #100 Gepost op: oktober 25, 2015, 03:41:00 pm »

N
Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #101 Gepost op: mei 14, 2016, 07:37:52 pm »

ik lees voor mijn gemeente:
langer dan gedurende drie achtereenvolgende weken te plaatsen of te hebben op een vanaf de weg hinderlijk zichtbare plaats op eigen terrein.

ik heb vandaag een vouwwagen gekocht en wilde hem eigenlijk wel op mijn riante oprit neerzetten. dat wordt een kleine heg plaatsen dus :-)
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #102 Gepost op: mei 14, 2016, 09:24:27 pm »

@muis:
Met alle buren samen een weekje vakantie regelen!

Liefst op een van de wadden-eilanden met een kleine veerboot, en dan hopen op heel slecht weer :)48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Dubbelgevouwen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Scout
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #103 Gepost op: december 19, 2017, 09:25:48 am »

je kan toch ook gewoon de vouwwagen of caravan achter je auto gekoppeld laten staan als je je auto niet nodig hebt.  Dan kan je er een paar dagen bij smokkelen  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal