Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi  (gelezen 11268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #15 Gepost op: januari 28, 2015, 02:43:12 pm »

Ja, meerdere offertes aangevraagd  :J.
Iemand een idee wat de gemiddelde levertijd is?
En hoe gaat de betaling? Doe je een aanbetaling en betaal je de rest bij aflevering?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #16 Gepost op: januari 28, 2015, 03:10:17 pm »

Volgens mij krijgen ze in maart en hele lading, was vorig jaar zo. Of we een aanbetaling hebben gedaan weet ik niet meer.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #17 Gepost op: januari 28, 2015, 04:42:58 pm »

De levertijd weet ik niet precies. Wij hebben de vouwwagen in november besteld en kon in het voorjaar afgeleverd worden. We konden zelf een datum prikken en dat wordt 16 april!
Geen aanbetaling gedaan bij De Wit! Bij aflevering betalen of van tevoren overmaken!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #18 Gepost op: januari 28, 2015, 06:47:26 pm »

Heeft iemand een idee of je in deze opstelling de wand met de pijl kunt vervangen voor een vliegenwand??
Ik weet dat die wand als vliegenwand gebruikt kan worden (website cabanon), maar vind daar nergens een afbeelding bij in combinatie met de luifel...........ik vroeg het me af of dat wel zou kunnen........misschien weet iemand van jullie dit?
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2015, 06:49:28 pm door kph »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #19 Gepost op: januari 28, 2015, 08:42:03 pm »

Nee dat kan niet. Die wand zit er vast in. Het kan alleen in de luxe luifel.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #20 Gepost op: januari 28, 2015, 10:49:39 pm »

O, da's dan wel jammer............maar de luifel gaan we ook gebruiken, dus ik wil 'm er toch maar bij hebben  :J
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #21 Gepost op: januari 29, 2015, 11:11:57 am »

Je hebt er vast zelf ook wel goed naar gekeken, maar houd je er rekening mee dat de wagen met voortent én luifel veel ruimte nodig hebt, of dat je weinig buitenruimte overhoudt?

Ik ben benieuwd of er nog verschil zit in de offertes!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #22 Gepost op: januari 29, 2015, 12:21:08 pm »

Je hebt er vast zelf ook wel goed naar gekeken, maar houd je er rekening mee dat de wagen met voortent én luifel veel ruimte nodig hebt, of dat je weinig buitenruimte overhoudt?

Ik ben benieuwd of er nog verschil zit in de offertes!

Uiteraard, en ook nog met achtertent erbij een flinke (lange) vouwwagen. We hebben een grote standplaats op de camping en met 3 kids verwacht ik dat we het grootste gedeelte van de dag aan het zwembad of aan het strand liggen en niet bij de tent zitten  :P.

We moeten het gewoon ervaren vrees ik. Misschien gebruiken we de luifel ook niet hoor.....maar hij zit toch in het pakket........

En nee, ik verwacht geen spectaculaire prijsverschillen hoor. Ze vragen gewoon allemaal de vraagprijs en soms kun je er een "bon" te besteden in de winkel bijkrijgen. Nu 1 offerte binnen (van de 4), van de 10.000 euro wat íe kost krijg ik 0 euro korting, maar krijg wel een bon t.w.v. 150,- euro. Valt me vies tegen eerlijk gezegd.....
De dealers onderling zullen wel prijsafspraken hebben gemaakt om te voorkomen dat ze echte concurrenten worden.....
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2015, 12:25:10 pm door kph »
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #23 Gepost op: januari 29, 2015, 01:14:01 pm »

Wij hebben de luifel uit het pakket geruild tegen de voortent met bijbetaling van het verschil. Dat kan volgens mij alleen bij De Wit. Daarnaast krijgen we 200 euro aan bonnen voor in winkel. Misschien handig om te weten. Bij ons werd aangegeven dat 200 euro het maximum is wat ze mogen geven.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #24 Gepost op: januari 29, 2015, 01:23:52 pm »

Wij hebben hetzelfde gedaan en kregen geloof ik dezelfde kortingsbonnen. Die hebben we ingeruild voor wieltjes incl montage. Dat ging dus meteen van de prijs af.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #25 Gepost op: januari 29, 2015, 01:49:46 pm »

Had hier op het forum,  en ook van jou Drees, ook die mogelijkheid gelezen en de voordelen (voor ons in ieder geval) van een voortent boven een luifel.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #26 Gepost op: januari 29, 2015, 02:29:12 pm »

De dealers onderling zullen wel prijsafspraken hebben gemaakt om te voorkomen dat ze echte concurrenten worden.....
Ik denk eerder dat ze dat doen onder druk van enerzijds een kleine marge en anderzijds de door de leverancier opgelegde verkoopprijs onder dreiging van leveringsvertraging of verlies van dealerschap. Niet zozeer via onderlinge afspraken.

Als het afspraken tussen de dealers zouden zijn dan zou dat niet alleen strafbaar zijn, maar zou binnen de kortste keren een van die dealers zich er niet meer aan houden.

Afspraken zijn strafbaar, maar moeilijk te bewijzen. Het opleggen van een vaste verkoopprijs mag ook niet (behalve bij boeken) maar is vrijwel niet of nauwelijks te bewijzen. Maar het is in een aantal branches wel bijna regel. Daar ligt  ook de veelgebruikte term '(consumenten) adviesprijs' aan ten grondslag.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2015, 02:30:55 pm door Frankie »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #27 Gepost op: januari 29, 2015, 02:43:41 pm »

Had hier op het forum,  en ook van jou Drees, ook die mogelijkheid gelezen en de voordelen (voor ons in ieder geval) van een voortent boven een luifel.
Ja, wij zijn ook nog steeds blij met die keuze. Maar wij hebben ook nooit overwogen om de luifel en de voortent beide te nemen. Is niet nodig voor ons.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #28 Gepost op: januari 29, 2015, 07:53:43 pm »

O, da's dan wel jammer............maar de luifel gaan we ook gebruiken, dus ik wil 'm er toch maar bij hebben  :J
Wellicht kunnen ze dit bij een naaiatelier nog wel verzorgen. Bij de Wit kun je de originele ritsen bestellen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Onze overwegingen bij aankoop nieuwe Malawi
« Reactie #29 Gepost op: januari 29, 2015, 08:57:26 pm »

Dat wordt dan wel een rare constructie, want de voortent heeft oprolbare zijden, je kunt de voorwand er niet uitritsen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal