Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Slot monteren op de vouwwagen  (gelezen 4858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EMCW

  • Gast
Slot monteren op de vouwwagen
« Gepost op: januari 28, 2015, 11:38:42 am »

Hallo allemaal,

Op het forum heb ik gezien dat er een flink aantal handige doe het zelvende VW eigenaren zijn en nu vroeg ik mij af of jullie misschien wat van jullie kennis/ervaring willen delen.

We hebben afgelopen weekend een 2ehands vouwwagen gekocht (Combi-Camp Easy). Echt een ouwtje, maar zeker niet minder leuk.
De bak en de deksel zijn van kunststof. Deze kan echter niet op slot dus we willen er een slot op maken.
Het zou fijn zijn als we de VW een dag voor vertrek kunnen laden zonder dat er kans is dat we hem leeg aantreffen op de dag van vertrek.  :)

Ik zat eraan te denken om zoiets te monteren (zie link hieronder) op de klep en de wagen met popnagels en dan de ruimte rond de popnagels dicht kitten om het waterdicht te houden. hangslot of discusslotje erop en klaar. Maar is dit te simpel vraag ik me dan af en vergeten we niets?

https://www.gamma.nl/assortiment/nemef-overval-np1145-120mm-staal/p/B462436?q=fh_location%3D%2F%2Fcatalog01%2Fnl_NL%2F%24s%3Dsloten%2Ffh_item_type%3D%7Bproduct%7D%26fh_start_index%3D60%26fh_refview%3Dsearch%26fh_lister_pos%3D73%26fh_view_size%3D20%26fh_secondid%3Db_product_b021462436

Hartelijk dank alvast.

Groeten!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2015, 12:37:29 pm »

Zou moeten kunnen. Zou wel erachter ook een stalen plaatje zetten, want alleen een popnagel in kunststof gaat hem niet houden. Dan beide plaatjes voor het plaatsen met kit insmeren voor de waterdichtheid, hoef je aan de popnagels niets meer te doen.
Gelogd

EMCW

  • Gast
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2015, 02:28:32 pm »

Hi Drikusniet,

Bedankt voor de tip.

Het zal wel een dun plaatje moeten worden, want de ruimte tussen de klep en de bak is maar een paar mm.
Ik zal ook zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant een plaatje moeten plaatsen tussen de popnagels, anders zit 1 kant alsnog tegen het kunststof aan.
Gelogd

Jasper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2015, 10:15:00 pm »

Heb je toevallig die CC Easy gekocht met achterop stickers van Corsica?
Dat is namelijk onze oude vouwwagen en ik zag hem toevallig dit weekend op marktplaats langs komen, maar de advertentie was daarna al snel weer weg.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2015, 10:16:47 pm »

Als het plaatje (te) dun is, omdat je niet genoeg ruimte hebt, zou ik aan beide kanten het met een epoxy vastplakken, zodat je genoeg 'vlees' krijgt voor de bevestiging. Daarna pas de gaten erin boren.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2015, 08:06:16 am »

Waarom een slot?

Kost moeite om aan te leggen en er is geen meerwaarde. Als ze die bak open willen maken, dan doen ze dat toch, ongeacht of er wel of geen slot is. Mocht je wel een slot hebben dan heb je nog schade ook.

Voelt misschien wat ongemakkelijk, maar meer dan schijnzekerheid biedt een slot niet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2015, 06:12:34 pm »

Onze Cocoon kan ook niet op slot. Alleen de keuken. Staat wel naast huis volgestouwd met spullen de nacht voor we vertrekken. De keuken laat ik op een kiertje open staan omdat de koelbox draait en zo wat verse lucht kan krijgen. Wij maken ons er niet zo druk om.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2015, 06:47:57 pm »

De bak en deksel zijn van kunststof.

Ik weet niet of het zo verstandig is om daar in te gaan boren.
Het kunststof kan ook knappen.

Net zoals Spiegelbeeld zegt als ze willen....
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

EMCW

  • Gast
Re: Slot monteren op de vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: maart 25, 2015, 11:15:25 am »

Hi allen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze vraag stelde, maar ik zie dat er recentelijk nog reacties op waren.

Dank hiervoor.

Ja, jullie hebben gelijk. Als ze willen, dan komen ze er toch wel in. Maar goed, ik heb ook zoiets van: je moet het ze niet te gemakkelijk maken.
Ik heb ook niet zozeer een probleem met vooraf inpakken en voor het huis laten staan (want we wonen in een goede buurt), maar we gaan naar Zuid Frankrijk en we willen de reis in twee keer doen. Dus we overnachten dan in een hotelletje langs de snelweg. Ik weet niet hoe de buurt daar zal zijn en wil het de toevallige opportunist niet te makkelijk maken.

We hebben nu een andere oplossing zonder te hoeven boren in de vouwwagen. De vouwwagen heeft een metalen frame bovenop zitten waar de kuip op rust als je hem uitklapt. Als we een ketting hier omheen slaan en dan de ketting ook om de dissel, dan kan de vouwwagen niet meer zomaar opgemaakt worden. Discusslot of hangslot erop en klaar. Mochten ze het slot openbreken of de ketting doorzagen, dan is er iig geen schade aan de vouwwagen (hopen we dan).

Dit is de makkelijkste oplossing denk ik.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal