Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zinvolle opties? Mercury Deluxe  (gelezen 2260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willems130801

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Gepost op: mei 22, 2018, 08:17:11 pm »

Avond,

Wij zijn ons aan het oriënteren op de aanschaf van een Cabanon Mercury Deluxe incl Avant Garde pakket.
Is het volgens de kenners hier ook zinvol om de volgende opties te bestellen:
*antidiefstalslot SCM goedgekeurd;    Af kunnen sluiten is belangrijk of zijn er andere mogelijkheden
* koelkastaansluiting in disselbak;     Onderweg koelkast kunnen gebruiken
* kraan 12volt in keuken;                 Anders beperkte functie van de spoelbak.

Benieuwd naar jullie kennis en ervaringen.

Marcel
Gelogd

Penhoorn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 (model 2018)
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2018, 08:22:44 pm »

Met betrekking tot het slot moet je gewoon de prijs van de offerte bekijken ten opzichte van de internet-aanbiedingen. Dat kan soms inclusief verzendkosten een paar euro opleveren.
De koelkast aansluiting en het kraan-gebeuren kan ik je niet in adviseren.
Wij hebben geen keuken en disselbak.
Gelogd

sneeuwgors

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2018, 08:24:38 pm »

Bij een nieuwe vouwwagen neem je waarschijnlijk een verzekering incl dekking voor diefstal. Een scm goedgekeurd slot heb je dan nodig.
Gelogd

Klapkuikuh

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 174
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
  • Het is binnen buiten dan warmer.
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2018, 08:42:41 pm »

Kans is groot dat het slot 99 euro is, die kan je op internet goedkoper krijgen. Daar zou je in kunnen besparen maar dat is hooguit twee tientjes.
Wij hebben geen keuken, wel een disselbak en bewust geen 12 volt aansluiting genomen.
De koelbox staat achterin de auto, zodat je onderweg makkelijk wat kan pakken als je wil.
Daarbij komt dat het apparaat 21 kilo weegt en je zo al heel snel aan je Kogeldruk gaat komen.
Wij hebben een Malawi 2.0 overigens. Wel het Disselslot erbij genomen, daar het op het gehele bedrag een peuleschil is.
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2018, 08:47:05 pm »

SMC anitidiefstalslot hebben ook als optie genomen. Ook nodig voor verzekering.
Kraan bewust niet.
Koelkastaansluiting in disselbak twijfel ik nog over. Maar dit kan ook prima achteraf heb ik me laten vertellen.
Gelogd

klapjes_arendsen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
  • VW met de vw Mercury
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2018, 09:25:04 pm »

Wij hebben geen 12v aansluiting in de disselbak,
Noch de kraan laten monteren, en
het disselslot elders aangeschaft (ivm prijs+kwaliteit verschil),

Maar wel veel gemak gehad van de Zonneluifel,
1 Aanritsbare luifel zijwand (zowel voor linker- als de rechterzijde te gebruiken),
en de Luxe luifel als optie.
Deze zonnige weken veel gemak van gehad.

Succes en veel plezier met samenstellen van de Mercury. Voor een ieder wat wils!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
---------------

Henny304

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Ex- Mercury nu Malawi 2.0
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #6 Gepost op: mei 22, 2018, 10:15:06 pm »

Hoi, wij hebben wel het disselslot, bewust geen aansluiting in de disselbak en ook geen kraantje. Het gootsteentje wordt bij ons meer gebruikt als verzamelbakje voor kleine dingen.  :J Het water wat je nodig hebt (voor handen wassen oid) doen we gewoon bij toiletgebouw. Dat gedoe met dat er toch weer een emmer onder moet om water op te vangen...en die je dan weer vergeet op tijd te legen.. :I
Gelogd

Willems130801

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2018, 11:01:56 pm »

Iedereen bedankt voor de ervaringen en tips.
Geeft toch weer nieuwe goed onderbouwde inzichten.
Gaan het nog eens goed laten bezinken.

Fijn zo'n actief forum, top!!

Ik hou jullie op de hoogte.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2018, 11:09:41 pm »



Ik kocht een paar maanden geleden een nieuwe Trigano maar had een mercury hiervoor.
-Disselslot: als je er geen hebt wel. Anders niet. Hoe het met verzekeringen zit weet ik niet, ik heb er geen. In België is het moeilijk om een vouwwagen te verzekeren dus ik heb op de nieuwe geen all risk. Ik gebruik gewoon het Disselslot van de trailer van m'n bootje + een wielklem.
-Koelkast in disselbak: heb ik niet, zie ik het nut ook niet van in. Ik zet m'n koelkast in het koffer van de auto, daar is ook een 12v aansluiting, die staat daar dus gewoon 'aan'. In de disselbak zitten genoeg andere dingen (haringen, hamer, buizen, worteldoek....)
-bij onze mercury hadden we geen kraan. Nooit gebruikt dus en ook nooit gemist. Wasbak werd enkel gebruikt om de grillplaat 'overheen' te zetten. Onze nieuwe Odyssee heeft wel een kraan. Hebben laatst een testweekend gedaan en ik was erg enthousiast over de kraan. Even de Nespresso vullen, kindjes de handen wassen/tanden poetsen, water voor pasta etc.. Ik zou dit wel nemen als er nog wat budget over is. 't Is geen must maar ik vind het wel handig.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2018, 01:02:52 pm »

Voor wat het waard is:

Gevulde koelkast in je disselbak heeft veel invloed op je kogeldruk die dan al snel te hoog kan worden. Zeker als de disselbak ook de enige plek is voor je volle gasfles(sen). Mocht je het toch willen, dan kan je zelf ook een extra kabel aftakken van je 13 polige stekker. Kijk wat het prijsverschil is.....

Kraan nooit gehad en nooit gemist. Maar kan me wel voorstellen dat het handig kan zijn. Ik zou dan wel op de campingkraan aansluiten en ook afvoer aansluiten. Een jerrycan met lauw of brak water lijkt me dan toch teveel tobben.

SCM slot wel via dealer gedaan. Let erop dat er twee breekbouten worden gemonteerd. Zelf achteraf kopen iets wel iets goedkoper maar valt in verhouding wel mee. En als het SCM slot op de factuur van je vouwwagen staat is dat wellicht een pré bij eventueel verzekeringsgedoe.

Nog een tip: koop de extra zonneluifel en dan wel met de twee losse zijwanden. Ga je geen spijt van krijgen bij slechter weer / wind / regen.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #10 Gepost op: mei 23, 2018, 02:26:29 pm »

Hebben een Raclet safari gehad en nu een Odyssee. Soortgelijke wagens met dissel en keuken  :P. Luifel etc kan ik weinig over zeggen alleen dat de luifel op de safari te kort was, die liep schuin af waardoor je bij regen er niet veel aan had. Die van de odyssee is wel fijn omdat je de zijkanten omhoog kan rollen van de luifel dus is het bijna een voortent. Wel handig omdat de keuken daaronder staat.
Koelkast hebben we altijd in de achterbak van de auto aangezien die en erg zwaar is als we gaan (kogeldruk) en hij past bijna niet in de disselbak, en als ie al past moet ik mijn zooi uit de disselbak ergens anders kwijt.....
Kraan in de keuken en dus op stroom laten maken vinden wij wel handig maar is geen drinkwater maar snel afspoelen/schoonmaken van dingen. Zo'n trafo kost iets van 35 euro dacht ik en hebben ze bij de vws 'gratis' erin gezet bij de nieuwe vw :>

edit: owhja disselslot hebben we ook hadden we nog van iemand gekregen die van caravan naar camper ging. Maar wel fijn idee dat ie achter de auto ook op slot staat.
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2018, 10:13:26 am door xray »
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2018, 09:22:26 pm »

Wij hebben een cabanon Colombia. Het slot hebben wij wel aangeschaft...een veilig idee. Gelijk gedaan bij de vouwwagen, verschil met elders was 10( tjes) werk.
De aansluiting voor de koelkast in de disselbak hebben wij wel gedaan. Dan doet hij het ook onderweg. Ik moet wel zeggen dat vorig jaar de koelkast in de auto hadden gezet. Dat kwam beter uit. Maar je moet inderdaad wel in de gaten houden dat je die niet helemaal af laadt met fris of bier, want dat weegt wel door. De gasflessen staan bij ons in de keuken als tegengewicht.
De kraan hebben we niet gedaan. Want je moet eerst water gaan halen. Staat het de hele dag te bakken in de zon. Vonden we wat omslachtig. Vaak zijn kraantjes op de camping wel in de buurt is onze ervaring
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2018, 07:53:47 am »

Wij hebben de koelkastaansluiting maar eerlijk gezegd nog niet gebruikt. Dat heeft te maken met de bedrading van de trekhaak die niet goed is, maar ook merk ik als onze Mobicool b20 ingepakt in de disselbak zit (en nee niet helemaal vol alleen wat drinken voor onderweg), met 2 volle Campingaz flessen, de maximale kogeldruk al heel snel is bereikt. De maximale kogeldruk van onze auto is 70 kg, dat is ook vaak rond de 50 kg en dan wordt het flink puzzelen denk ik om de kogeldruk goed te houden.  Die koelkastaansluiting was dus zonde van het geld.

Over het disselslot ben ik wel te spreken. Eerlijk gezegd niet gekeken of het veel goedkoper had gekund. Bij onze Cabanon werd een mooi compact disselsot geleverd. Om deze te monteren hoeft de vouwwagen niet afgekoppeld te worden. Daarnaast is de disselslot goedgekeurd voor de verzekering.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2018, 02:04:48 pm »

Wij hebben bij aanschaf van onze Columbia geen aansluiting in de disselbak gekozen, wel een wasbakje met kraantje op batterijen,  ook hebben we de zonneluifel genomen. Ook het slot hebben we door de dealer erop laten zetten met die breekbouten.

Later hebben we ook nog de luxe luifel gekocht en die gebruiken we nu nog het meest!

In het begin hebben we het kraantje wel gebruikt maar inmiddels is het afwasbakje een opbergplaats voor de keukenwieltjes, spiltpennen en hangslotjes ed geworden. De klep laten we eigenlijk altijd dicht zodat we ruimte hebben om de waterkoker neer te zetten en andere kookspullen.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 190
Re: Zinvolle opties? Mercury Deluxe
« Reactie #14 Gepost op: juni 27, 2018, 08:34:13 pm »

Hier ook een Cabanon Mercury we hebben bij aankoop meteen een disselslot op genomen.
Verder vonden wij de optie van een kraantje erg fijn en deze gebruiken we op de camping ook vaak.
Ook de luxe luifel met daaraan de zonneluifel gebruiken we bij kortere verblijven op de camping meestal.
In het buitenland als het warm is halen we dichte wand eruit en zetten we het muggengaas erin
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal