Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon mercury informatie  (gelezen 9579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco1985

  • Gast
Cabanon mercury informatie
« Gepost op: juli 27, 2014, 10:24:01 pm »

Beste vouwwagenfanaten,

Wat een bulk aan informatie staat er hier geschreven.
Ben al 4 dagen het hele forum door aan het lezen heerlijk.

Wij willen gaan overstappen van tunneltent naar vouwwagen voor iets meer comfort.
De laatste 2 weken veel op internet aan het zoeken geweest en afgelopen zaterdag bij de wit in Schijndel wezen kijken.

Onze eerste keus is op dit moment de cabanon mercury, maar er zijn een aantal onduidelijkheden en punten waarvan ik nog niet 100% overtuigd ben. Misschien dat jullie wat punten verder kunnen toespitsen.

Allereerst de afmetingen
Bij de wit staat 2.10 m, 3.50 m, 1.5 m ik krijg het boekje van alle cabanons mee en daar staat bij de mercury 2.10 m, 3.5 m, 2.0 m. Nu vraag ik me af welke maat wordt er nu aangehouden?
Hebben jullie hier enig idee van.

Kun je een vast kooktoestel makkelijk gebruiken op de comfort keuken. Want de deluxe keuken vind ik vrij karig qua omvang van de pitten en vind dit geen 400 euro waard.

Minpunt van de mercury vind ik de lengte.
Ik ben bang dadelijk weinig mogelijkheden te hebben qua campings.
Hoe is jullie ervaring hiermee? (Wouden namelijk een keer richting italie maar de plekken schijnen daar enorm klein te zijn.

De verkoper had het ook over het zeil verlengen zodat je meer kunt opslaan.
Nu lees ik op de prijslijst tyreseal (per band) 15€ weet iemand of dat deze kosten zijn?
Zo ja wat rekenen ze dan totaal?

Verwachten jullie dat de prijzen van de cabanon in oktober omhoog gaan?
De verkoper gaf dit aan. Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast super bedankt voor jullie reactie.

Gr. Marco
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2014, 11:30:04 pm »

Qua afmeting voor een plek in Italië zal de wagen inderdaad aan de grote kant zijn schijnen er ook campings te zijn met ruimere plekken. Maar dat zal wel zoeken worden.

 VOor wat betreft het verlengen van het dekzeil, ideaal,  de kosten waren 2 jaar geleden rond 75 Euro. Door deze verlenging kan je bijvoorbeeld je voortent, kuipzeil en  stoelen op de wagen vervoeren.

De maten die je opgeeft kan ik niet goed plaatsen, sorry

Voor wat betreft de kkeuken dat is denk  heel persoonlijk. Ik vind de maat van het gasstel prima maar gebruik voor koken hoofdzakelijk de scottel.

De prijs in nu al 2 jaar gestegen....

succes met beslissen

succes met beslissen
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2014, 04:01:14 pm »

Beste Yvonne,

Bedankt voor je bericht.

Dat valt idd mee voor 75 euro. In ieder geval de moeite waard voor zoveel extra bagage.
Voor de maten heb ik inmiddels een mailtje naar de wit gestuurd.

Naar welke landen gaan jullie meestal en is het plaatsen van de mercury nooit een probleem?
Zetten jullie hem dan volledig op of ook wel is zonder luifel?

Gr Marco

Gelogd

stalensnuitje

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2014, 04:36:17 pm »

Ha Marco,

Ik doe even mee in je topic hoor ;-) Wij hebben ook het verlengde zeil gekozen, kostte 65 euro.

Wel heb ik een vraag aan de andere Cabanon (Mercury) bezitters: wat voor stekker zit er aan jullie vw? Ik zie net 7-polig op de bon staan, ik ging ervan uit dat alles tegenwoordig 13 is?
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2014, 05:54:00 pm »


Stalensnuitje geen probleem hoor.
Alle informatie is tenslotte handig.

Hebben jullie hem dit jaar gekocht?

Gr. Marco
Gelogd

stalensnuitje

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2014, 07:42:56 pm »

Afgelopen zaterdag, ja ;-)
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2014, 08:09:49 pm »

Beste Marco,

Kosten verlengen zijn inderdaad 65,- of 75,- euro. Wij hebben het zelf niet laten doen.

Maat weet ik niet it mijn hoofd, staat bij de Wit of internet wel plaatjes met de maatvoering.

Kijk eens op sites van enkele campings, wij zijn meerdere jaren in Italie geweest en het is mogelijk. Maar misschien op kleinere campings oid zal het lastiger zijn.

Keuken is persoonlijk, wij hebben deluxe met een kraantje en bevalt prima.

Succes!
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2014, 09:30:30 pm »


@stalensnuitje
Gefeliciteerd met jullie aanwinst.
Mag ik vragen waar jullie geslaagd zijn? En wat is de levertijd van de vouwwagen?


@ LL
Bedankt voor je reactie.
Goed om te horen dat er wel degelijk mogelijkheden zijn. Dit is nog de enige reden waar ik mee in mijn maag zit " de lengte "

Heb net reactie gehad over de maatvoering.
Bij de wit  hebben ze 1.5 m genomen omdat de lengte van het doek (dak) hier op komt
Bij de folder van cabanon zelf hebben ze het einde van de grondmaat aangehouden. Einde dus van de windhoeken 2.0 M.
Vind het vreemd dat de wit dit aanhoudt. De windhoeken lopen toch verder door dan houdt je die maat toch aan. Bij deze dus het antwoordt.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2014, 11:08:44 pm »

Wij hebben Nederland en Frankrijk op ons kampeerlijstje staan.

Wij hebben eigenlijk direct na aanschaf van de vouwwagen de luxe luifel aangeschaft.tevens hebben er hier windhoeken aan laten zetten. De luifel gebruiken wij graag bij een weekendje als temperatuur dat toe laat of de laatste dagen van langere verblijven de voortent lekker droog binnen! De voortent bij langere vakanties.

Wij hebben trouwens ook een kraantje laten plaatsen,zou niet meer zonder willen!

stalensnuitje, gefeliciteerd met je mooie aankoop!
Gelogd

Marco1985

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2014, 06:56:06 am »


Dat is inderdaad wel makkelijk stromend water.

Heb een model uit 2011 gezien.
Weet iemand of je hier ook de luxe luifel op kan plaatsen?
Wat is een reële prijs voor een klapper uit dat jaar?

Marco
Gelogd

stalensnuitje

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #10 Gepost op: juli 30, 2014, 09:11:35 am »

Wij hebben trouwens ook een kraantje laten plaatsen,zou niet meer zonder willen!

stalensnuitje, gefeliciteerd met je mooie aankoop!
Dankje! Dat kraantje hadden wij vroeger allebei bij onze ouders in de vouwwagen niet en beiden nooit gemist, dus wij hebben bewust voor de Comfort-keuken gekozen.

Yvonne, hebben jullie een 7- of 13-polige stekker aan de vouwwagen zitten?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.631
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2014, 09:30:16 am »

Dat je dat vroeger nooit gemist hebt, wil toch niet zeggen dat je het nu niet kiest?  :?

Vroeger hebben wij nooit sat-nav gemist, of airco of een gekoeld handschoenenkastje, of parkeersensoren. Toch zit het allemaal op mijn huidige auto (en meer  ::)) En in de klapkar: wielen onder de keuken, lattenbodems, gasveren om bed op te klappen, gasveer om soepeler te kunnen klappen, oplooprem. Vroeger nooit gemist, maar ik zou niet meer zonder willen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

stalensnuitje

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #12 Gepost op: juli 30, 2014, 01:59:29 pm »

Dat je dat vroeger nooit gemist hebt, wil toch niet zeggen dat je het nu niet kiest?  :?
Niet per definitie, maar ook niet dat je het nu wél kiest, gewoon omdat het kan ;)

Wij vonden 900 euro voor 3 pitten (we hebben de Skottel ook nog) en een spoelbak wel fors voor iets dat ik weinig tot niet verwacht te gebruiken, vandaar I:
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #13 Gepost op: juli 30, 2014, 03:20:11 pm »

Bij ons MY 2012 een 7 polig en dus met verloopstekker gebruiken. Volgens mij is 13 polig voor koelkast e.d., dus niet van toepassing.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Cabanon mercury informatie
« Reactie #14 Gepost op: juli 30, 2014, 03:28:51 pm »

Wij hebben de comfort keuken, ik wil mijn keuken binnen hebben maar ik wil niet binnen koken. Dus heb een los kookstel voor buiten.
Ik heb ook meer ruimte in mijn keuken.

We hebben de luxe luifel ook. Toen we hier aan kwamen (zit lekker in Spanje), regende het mega hard. Dus de buien door de wagenbak en de luxe luifel op gezet.
Dag erna was het lekker droog en hebben we de voortent op gezet.
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2014, 12:27:49 am door PetraL »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal