Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona maar welke????  (gelezen 3373 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicolette

  • Gast
Jamet Arizona maar welke????
« Gepost op: juli 29, 2014, 11:31:25 pm »

Dag allemaal, mijn naam is Nicolette en ben momenteel druk doende met een zoektocht naar een mooie geschikte arizona voor ons gezin.

Wij zijn een pleeggezin en hebben momenteel een pleegdochter van 5 en een eigen dochter van 2. Alleen per half aug komt er een meisje van 13 bij. Al met al zoeken wij dus een mooie vouwwagen waar ons gezin mooi inpast. Nu ben ik gestart op marktplaats en zie zat mooie wagens staan. Van ieder bouwjaar wel een. Graag willen we een vouwwagen met het 165x210 bed en horren voor de slaapcabines (is dat standaard?). Maar zijn er nog handigheidjes bij gekomen de afgelopen jaren die eigenlijk zeer wel aan te bevelen zijn en waarop ik zou moeten letten?
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Jamet Arizona maar welke????
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2014, 11:50:19 pm »


Hoi,

Ook wij zijn een pleeggezin. We hebbe een pleegzoon van 6,5 en twee biologische kinderen. Ook wij gaan dit jaar (lees over een paar dagen) voor het eerst weg met de vouwwagen. We hebben een jamet Florida, maar zie nu precies dezelfde als een Walker op marktplaats staan.

Van een Arizona heb ik geen verstand. Ik ben ook al vouwwagens aan het vergelijken voor de eventuele opvolger. Ik denk dat die van ons net te klein is wat betreft leefruimte bij slecht weer. Ik lees dus vrolijk mee.

Groetjes.
Gelogd

Nicolette

  • Gast
Re: Jamet Arizona maar welke????
« Reactie #2 Gepost op: juli 30, 2014, 07:13:46 am »

He wat leuk nog een pleegouder! Gezellig! Ik hoop hier goede tips te lezen zodat we een goede aankoop kunnen doen.
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Jamet Arizona maar welke????
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2014, 07:39:57 am »


Dat komt goed. Je vind hier heel veel goede tips. Wij hadden al de vouwwagen gekocht, voordat ik het forum had gevonden. Anders hadden we denk ik uitgekomen op een andere vouwwagen.
Gelogd

Maxima57

  • Gast
Re: Jamet Arizona maar welke????
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2014, 05:10:03 pm »

wij gebruiken inmiddels 5 jaar onze jamet Arizona uit 2004.
Het eerste model met lattenbodems en inderdaad met de afmetingen zoals je hierboven beschrijft. Beide cabines hebben aan de keukenkant muggengaas en aan de lange zijde (zijkant) deels muggengaas wat je af kunt dekken met een doek (klittenband sluiting).
Het bed is zo breed omdat je het kussen van de bank aan het matras ritst. Je kunt de bank daardoor niet meer met kussen gebruiken of je moet de slaapcabine openritsen. De bed bodem bestaat uit 1 frame met daarin 2 lattenbodems en diegene die aan de bank kant ligt zal vaak deels op de bank en deels op de lattenbodem liggen. Dat is niet altijd even fijn!
Onder de cabine kun je aan beide kanten een tentje opzetten zodat je nog 2 extra slaapplaatsen hebt, lekker koel in de zomer.
De ruimte onder de banken bieden veel opberg ruimte voor al je spullen en natuurlijk de tentstokken.
De tent ligt bij ons op het middenpad en opgezet heb je natuurlijk een enorme ruimte. De hemel in de tent kun je eenvoudig erin hangen, ziet er gelikt uit en bied teven een hangkastje en een ruimte voor een toilet of koelkastje. In een uitsparing staat de loodzware keuken en die wel handig is als opslagruimte maar wij koken vooral buiten. Zoals gezegd, de keuken was in deze uitvoering echt loodzwaar, onhandige handvatten en onhandige pootjes. Het opzettten van de tent gaat redelijk vlot als je de palen goed markeert en lukt zelfs in je eentje. Wij gebruikte daarnaast ook nog de luifel en ook dat is ideaal!  Het opzetten van de wagen gaat vlot, ook de tent en luifel, maar het meeste tijd ben je kwijt met de haringen. Tip, leg anti-worteldoek onder de flappen van de wanden, ze blijven een stuk schooner waardoor het afbreken ook sneller gaat.
Kortom, er zijn wel verbeter punten op dit model uit 2004 maar als hij eenmaal staat is het super.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Jamet Arizona maar welke????
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2014, 08:24:22 pm »

Je zou je ook kunnen oriƫnteren op de Jamet Louiasana of de Roadmaster. Allebeide iets kleiner dan de Arizona, maar nog steeds hele ruime wagens. Zodoende heb je ietwat meer zoekruimte. Van de Louiasana weet ik dat het ene bed 165 breed is en het andere 155.
Gelogd
Groeten,

Erik

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Jamet Arizona maar welke????
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2014, 08:38:09 am »

ook wij hebben een arizona, model 2006.
De nieuwere modellen vanaf 2010 hebben een inritsbaar kuipzeil, en met een beetje geluk de voorwand verplaatsbaar (weet niet zeker of dat standaard is of een optie was, de laatste hebben het standaard volgens mij) wat ventilatie betreft hebben wij weinig te klagen inderdaad gaas aan de buitenkant van de tent, en tussen de slaaptentjes en de voortent de mogelijkheid om het luikje open te doen (met gaas) de keuken is inderdaad zwaar, en de handgrepen zijn wat onhandig, maar de keuken voldoet verder prima (drie fatsoenlijke gaspitten) en wij koken uitsluitend op de keuken, geen nepbbq (skottel) voor mij (ik heb een gewone mee)
Ik zou kijken naar een model 2010 of jonger als de financiƫn het toelaten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal