Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken  (gelezen 9009 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken
« Reactie #45 Gepost op: oktober 28, 2017, 11:19:01 am »

Ik ben destijds in 2014 ook bij aart Kok geweest en een RL bekeken, nieuw. Maar ik vond het bed enorm hoog. Hoger dan de Cocoon die we toen hebben gekocht. Je hebt dan weer een grotere trap nodig om in bed te stappen.
Dat is inderdaad waar: het bed van een Livingstone is hoog. Je hebt een goed krukje nodig om op het bed te kunnen komen. Zelfs ik (1,93) lukt het niet om zonder krukje op het bed te komen :P
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken
« Reactie #46 Gepost op: oktober 28, 2017, 11:36:23 am »

Dat is inderdaad waar: het bed van een Livingstone is hoog. Je hebt een goed krukje nodig om op het bed te kunnen komen. Zelfs ik (1,93) lukt het niet om zonder krukje op het bed te komen :P
En mijn vrouw is 158 cm. Dus snel beslist. Maar ook de knullige verkoper deed niet veel goed. Klapte zo knullig de wagen in en uit dat ik snel weer weg was.
Maar wellicht dat de AK wel meer ruimte in de wagen heeft dan de Cocoon door het hoge bed. En dan kan er wel een grotere trap mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken
« Reactie #47 Gepost op: oktober 29, 2017, 01:51:14 am »

Wat ik weet en gezien heb, is de wagenbak van de AK inderdaad (aanzienlijk) groter. Onze Tent en Trailer heeft al een inhoud van 1400 liter en de cocoon meende ik 1000 liter. Overigens is een trap niet nodig, een hoog (invouwbaar) krukje voldoet ruimschoots.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken
« Reactie #48 Gepost op: oktober 29, 2017, 08:50:36 am »

Wat ik weet en gezien heb, is de wagenbak van de AK inderdaad (aanzienlijk) groter. Onze Tent en Trailer heeft al een inhoud van 1400 liter en de cocoon meende ik 1000 liter. Overigens is een trap niet nodig, een hoog (invouwbaar) krukje voldoet ruimschoots.
Niet voor iemand van 160 cm. Wel voor mij van 190 cm.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken
« Reactie #49 Gepost op: oktober 29, 2017, 11:44:38 am »

Is dat nog een beetje te verplaatsen en op een plankje te rijden? Waarschijnlijk wel, maar ik hoor graag ervaringen.

Reeds meerdere malen hier op het forum besproken en het filmpje wat Bensi hierover gemaakt heeft is inmiddels ook 'wereldberoemd'. Maar de terugrijdautomaat doet wonderen als het gaat om een wagen op een plankje te krijgen. Sterker nog (en ik wil het nog steeds eens filmen), met dit truukje krijg ik ook mijn caravan van 1100kg achteruit mijn flink hellende oprit op door achteruit te 'zig-zaggen' ...  :K

https://youtu.be/KFz3DfZ0Fo4
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken
« Reactie #50 Gepost op: november 05, 2017, 09:21:20 pm »

Vorige week hebben we de holtkamper cocoon aero (tweedehands) gezien. Dat was een enorme tegenvaller, zowel qua staat (vies doek, was schoon gespoten met een hogedrukspuit), als ontwerp (de greenbox keuken maakt een deuk in de zeil als deze open staat, wat dus gebeurd bij in een showroom, ook onhandig geplaatst op de dissel in de voortent), als opzetgemak (veel losse stokken, veel handelingen).
Vrij snel duidelijk dat dit model en dit exemplaar niet onze keuze was.

Uiteindelijke weer naar de combi camp gekeken. En we vonden het beide weer een hele mooie wagen. Dit weekend hebben we daarom besloten om voor een combi camp country top model te gaan.
Voor mijn vrouw was deze wagen het summum. Voor mij net niet omdat ik de river lodge qua uitstraling mooier vind. Maar het was een dus een close call voor mij. De combi camp lijkt mij met kleine kinderen wat fijner om ook voor- en najaar weg te gaan, net wat meer ruimte en veel meer licht.

Nou nog 5 maanden geduldig wachten op de meivakantie...

Iedereen in ieder geval bedankt voor alle tips!
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Welke vouwwagen voor lang rondtrekken
« Reactie #51 Gepost op: november 08, 2017, 12:46:03 pm »

gefeliciteerd met jullie aankoop. veel plezier ermee
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal