Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe  (gelezen 9653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #15 Gepost op: september 16, 2017, 01:25:21 pm »

Ik zie twee keer het 'probleem' hong langskomen. Bij ons gaat ie ook elke keer weer mee (zodra hij ziet dat de wagen gebruikt gaat worden staat die al te trappelen en wil niets liever dan alvast in de auto gaan zitten: "je zal me maar vergeten").
Bij ons slaapt hij in de voortent op een matje maar wel aan een lange riem/touw die we vastbinden aan de vouwwagen (uitdraaipoten). Die trek je niet zomaar van zijn plaats en de hond heeft genoeg vrijheid.
Gelogd

pieter57

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #16 Gepost op: september 16, 2017, 02:26:49 pm »

Wij hebben een Zambezi Original. Bij een natte tent klappen we tent gewoon op straat naar achteren, in de lengte van de vouwwagen. We gebruiken dan 1 1/2 parkeerplaats. Binnen de kortste keren is ie dan droog, ook met en beetje wind en een schraal zonnetje.  Echter na onze zomervakantie hebben we niet meer in de nazomer geklapt. Te slecht weer en het tentdoek wordt dan niet meer droog. We wachten maar weer tot het voorjaar aanbreekt.
Gelogd

Mascha

  • Gast
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #17 Gepost op: oktober 03, 2017, 04:29:37 pm »

inmiddels besloten geen caravan te kopen maar er aankomend jaar 1 te huren om te kijken of dat idd is wat we zoeken.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #18 Gepost op: oktober 03, 2017, 07:39:11 pm »

Slim
Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #19 Gepost op: oktober 04, 2017, 08:50:31 am »

Ook met een caravan kan je voortent natuurlijk natregenen.
Wat dat betreft gaat het om timing en tot nu toe altijd gelukt om droog in te pakken.
Laatste vakantie kwam het heel goed uit: we zouden zaterdag vertrekken, maar in de loop van de vrijdag was er toch steeds meer kans op regen zaterdagochtend. Buienradar wilde het niet direct toegeven, maar op de 24uurs radar zag ik toch een "wolk" voorbij schuiven.

Dus vrijdag toch besloten in te pakken en te rijden. En inderdaad: zaterdagochtend gieten van de regen...
Overigens ook een voorjaarsvakantie gehad: we trokken de hoes over de vouwwagen en 5 minuten daarna begon het te druppelen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #20 Gepost op: oktober 04, 2017, 06:11:44 pm »

Het grote verschil is dat ik de delen van mijn voortent gemakkelijk in de garage kan ophangen om te drogen wat me bij de vouwwagen niet zo gauw lukt. (En daarnaast is het geen puur katoen dus iets minder gevoelig voor schimmel.)
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #21 Gepost op: oktober 06, 2017, 08:40:43 am »

Behalve de timing hebben we trouwens nog een andere optie: er is een dagcamping (grasveld) aan de andere kant van de stad. En we hebben een grasveld voor de deur waar we hem ook neer kunnen zetten.
En de laatste optie is een minicamping op een paar kilometer afstand. Als het echt moet, zou ik 'm daar een paar dagen neerzetten.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #22 Gepost op: oktober 07, 2017, 11:11:52 am »

Ik denk dat als wij niet naar zonnige oorden op vakantie zouden kunnen, maar alleen in NL of aangrenzende (zononzekere) landen op vakantie kunnen, we geen vouwwagen meer zouden hebben. Regen in een vouwwagen is nu eenmaal niet optimaal en is een caravan of een huisje een veel geschiktere optie. En aangzien de vakantiemaanden in NL vaak ruk zijn qua weer, was de keuze snel gemaakt.
Nat inklappen is ook waardeloos. Je moet wel de ruimte en mogelijkheid hebben om hem te kunnen laten drogen.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #23 Gepost op: oktober 07, 2017, 11:39:25 am »

wij klapten de wagens thuis op onze oprit om te drogen. Omdat wij altijd 's morgens vroeg vertrokken waren de wagens nooit droog als we thuis kwamen. Geen probleem voor ons.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #24 Gepost op: oktober 07, 2017, 05:41:21 pm »

We drogen het beestje op de oprit, op een camping om de hoek of in de stalling. Een caravan met een luifel geeft ook problemen, die moet er ook droog in, wel minder oppervlak. Maar ik snap het probleem wel. Wij hebben veel plezier van onze CCC maar vroeg voorjaar en laat najaar is het wel lastig, ik zou graag bijvoorbeeld in febuari of november er even uit willen. Ben heeeeel voorzichtig aan het denken over een Kip Shelter, zo'n je-weet-wel-onderkomen met een de Waard luifel. Maar de gedachte aan het ruimteverlies en het gegeven dat je met een vw iets fatsoenlijks achter de auto hebt hangen waarmee je lekker los kan torpedeert die gedachte onmiddelijk.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Advies nodig. vouwwagen/regen/gedoe
« Reactie #25 Gepost op: oktober 08, 2017, 09:53:26 am »

We drogen het beestje op de oprit, op een camping om de hoek of in de stalling. Een caravan met een luifel geeft ook problemen, die moet er ook droog in, wel minder oppervlak. Maar ik snap het probleem wel. Wij hebben veel plezier van onze CCC maar vroeg voorjaar en laat najaar is het wel lastig, ik zou graag bijvoorbeeld in febuari of november er even uit willen. Ben heeeeel voorzichtig aan het denken over een Kip Shelter, zo'n je-weet-wel-onderkomen met een de Waard luifel. Maar de gedachte aan het ruimteverlies en het gegeven dat je met een vw iets fatsoenlijks achter de auto hebt hangen waarmee je lekker los kan torpedeert die gedachte onmiddelijk.
Dat snap ik heel goed. Als je gedurende het gehele jaar zou willen kamperen, dan is een vw gewoon een minder goede keuze. Zodra wij niet meer naar warmere oorden gaan, gaat de vw ook hoogstwaarschijnlijk de deur uit.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal