Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Uitdraaisteunen voorzijde  (gelezen 3510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nieuwoudt

  • Gast
Uitdraaisteunen voorzijde
« Gepost op: september 19, 2017, 09:04:48 pm »

Ik had een combicamp anneversiry besteldt- is er toegevoegde waarde om uitdraai steunen op de voorzijde ook aan te laten ztten?
Gelogd

fransD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Combi camp
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #1 Gepost op: september 20, 2017, 12:45:43 am »

Ik zie de toegevoegde waarde niet zo. De vouwwagen staat stabiel met de twee uitdraaisteunen op de keuken, twee wielen en het neuswiel. Ik zou die € 265 aan iets leukers besteden.
Gelogd

nieuwoudt

  • Gast
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #2 Gepost op: september 20, 2017, 06:40:14 am »

Bedankt- ook zo gedacht
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #3 Gepost op: september 20, 2017, 05:04:12 pm »

Ook met slapen? Er is niks vervelender als de wagenbak heen en weer schud met omdraaien.
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2017, 07:38:27 pm »

Ook met slapen blijft het stabiel
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #5 Gepost op: september 20, 2017, 08:32:47 pm »

Geeft geen krimp ......  :O
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2017, 09:52:30 pm »

Een groot deel van de stabiliteit ontstaat wanneer het vaste deksel de grond raakt. Ik vergeet de keukensteunen wel eens uit te draaien maar ook dan staat de wagen als een huis.

De mensen die ik ken die wèl vier steunen onder de wagen hebben gebruiken die voornamelijk voor het stellen van de wagen, niet zozeer voor de stabiliteit. (En ja, ik weet dat de steunen daar niet voor bedoelt zijn. Maar ja, sommige mensen...  :+ :+ )
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2017, 10:28:45 pm »

Ik heb bij onze Camplet na het opzetten van de tent de pootjes ooit nog eens wat op willen draaien om de bak iets vlakker te zetten. Hingen de pootjes dus mooi in de lucht. De tentdoek hield alles netjes op de plek, terwijl mijn vrouw zelfs op bed lag om even te testen of hij vlakker kwam te staan. Pootjes maar weer uitgedraaid.
Gelogd

pj14

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: combi camp
    • google
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #8 Gepost op: september 22, 2017, 07:14:32 pm »

Ook met slapen? Er is niks vervelender als de wagenbak heen en weer schud met omdraaien.
Belangrijk is om te zorgen dat de as horizontaal staat. De lengte van de wagen zet je horizontaal met het neuswiel. De pootjes bij de keuken zijn dan nauwelijks nodig. Ze geven wat extra stabiliteit, maar heb zelf ook wel eens vergeten om deze uit te draaien. De wagen staat dan ook stabiel.  Aan de voorzijde uitdraai pootjes lijken me eerlijk gezegd wat overdreven en ook extra werk.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Gelogd

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #9 Gepost op: september 28, 2017, 10:16:49 am »

De mensen die ik ken die wèl vier steunen onder de wagen hebben gebruiken die voornamelijk voor het stellen van de wagen, niet zozeer voor de stabiliteit. (En ja, ik weet dat de steunen daar niet voor bedoelt zijn. Maar ja, sommige mensen...  :+ :+ )
Een beetje een dubieuze opmerking. Voor de genoemde reden natuurlijk wel terecht. Maar het stellen van de voorzijde op het neuswiel lijkt me onvoldoende. Ik zie het voorwiel toch wel wegzakken in de grond, vandaar. Daar moet toch wel iets hards onder en zo'n wiel staat normaliter in een willekeurige richting. Dus toch echt wel een reden om voorsteunen te gebruiken dan wel extra aandacht te geven aan het neuswiel. Verder heb ik gemerkt dat juist bij niet vlakke plaatsing de) voorsteun toch wel erg zinvol lijkt te zijn voor wat meer stabiliteit. Bij een Holtkamper worden losse voorsteunen meegeleverd. Deze plaats ik alleen wanneer ik dat nodig acht, en dat is toch wel erg vaak. Liever had ik vaste steunen gehad omdat deze veel makkelijker zijn uit te draaien. Het voordeel van losse steunen is, in dit geval, dat je die dus thuis kan laten. Maar dit zal niet mijn advies zijn.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #10 Gepost op: september 28, 2017, 12:17:00 pm »

Een beetje een dubieuze opmerking. Voor de genoemde reden natuurlijk wel terecht. Maar het stellen van de voorzijde op het neuswiel lijkt me onvoldoende. Ik zie het voorwiel toch wel wegzakken in de grond, vandaar. Daar moet toch wel iets hards onder en zo'n wiel staat normaliter in een willekeurige richting. Dus toch echt wel een reden om voorsteunen te gebruiken dan wel extra aandacht te geven aan het neuswiel .........


Wij hebben geen voorsteunen en ik zorg er voor dat er altijd een plankje onder het neuswiel ligt en ik draai het neuswiel ook altijd naar binnen (naar de disselzijde gericht), zodat de kracht zoveel mogelijk loodrecht op het neuswiel drukt ............. dus inderdaad wat extra aandacht voor het neuswiel in dit geval


Je mag bij een CC met steunen onder de keuken de wagen niet omhoog krikken omdat er dat teveel druk op de steunen komt te staan, ze zijn dan dus echt alleen voor de stabilisatie.
« Laatst bewerkt op: september 28, 2017, 12:18:38 pm door C5CCV »
Gelogd

HansAstro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro XL
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #11 Gepost op: september 28, 2017, 02:10:12 pm »

Aan de voorzijde uitdraai pootjes lijken me eerlijk gezegd wat overdreven en ook extra werk.
Bij mijn Astro XL zit er ook nog een keukenbox op de dissel. Ik vond het zelf niet zo overdreven, zeker wanneer ik ergens een week of langer zou staan. De oplossing van Holtkamper vond ik ook nog onhandig want de meest gebruikte steun zat natuurlijk links voor en niet rechts voor. Dus dat maakte hun oplossing ook nog eens lastig in gebruik.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Uitdraaisteunen voorzijde
« Reactie #12 Gepost op: september 28, 2017, 04:52:42 pm »

Ja, laten zitten. Vooral op geaccidenteerd terrein werkt het mooi.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal