Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Oproep  (gelezen 17987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moeska

  • Gast
Re: Oproep
« Reactie #15 Gepost op: mei 08, 2014, 01:42:48 pm »

Hallo enthousiaste Walker kampeerders!

Wij zijn sinds kort in het bezig van een Olympique uit 1991. Gisteren en vandaag hebben we hem voor het eerst volledig opgebouwd (incl. Voortent). De voorpret is dus begonnen!
Hij zie er nog goed uit! In 1 slaapcabine zat een scheurtje en dat laten we nu maken.

Toch nog wat vraagjes.....

Ben benieuwd wat jullie precies bedoelen de lekkages op de klassieke punten?

Bij de wagen zat ook een soort van binnendoek/gordijn wat naar ons inziens bevestigd moet worden tussen de opening aan de kant van de disselbak. Het zijn twee doeken die je aan elkaar kunt ritsen maar we hebben geen idee hoe we deze op de juiste manier moeten bevestigen? Iemand?

Weet iemand waar we misschien nog aan een extra hangtentje kunnen komen?

Ook Walker gebruikers in dit forum die reizen met jongere kinderen?

Groetjes Marloes
Gelogd

baan-eikelenboom

  • Gast
Re: Oproep
« Reactie #16 Gepost op: mei 13, 2014, 10:15:52 am »

Hallo Marloes,

Wat leuk dat jullie een Olympique gekocht hebben! Wij hebben zelf een Sunny Walker uit 1988 en hopen er komende zomer voor de 10e keer mee te gaan kamperen.

Ik zag je oproep net in mijn mailbox en hier op het forum staan. Het klopt dat er afgelopen maanden niet veel bij is gekomen, maar het kampeerseizoen begint nu wel te komen en daarmee ook de forum leden weer, alhoewel er niet zo veel Walker bezitters meer zijn.

De originele Walker brochure heb ik inderdaad, maar deze heb ik inmiddels ook op het forum weten te plaatsen. Kijk even onder De vouwwagen> Vouwwagen info> Walker> Instructieboekje/tekeningen. Daar kun je alles downloaden.
Die losse tentdoeken herken ik niet overigens. Bij de Sunny zaten ook twee losse binnententdoeken(zonder ritsen), maar deze horen officieel aan de keukenkant in de voortent. Op de foto’s van de walker brochure kun je dat zien. Wij hebben ze nog nooit gebruikt overigens.

Ik ben trouwens benieuwd naar “lekkages op klassieke punten”. We hebben zelf ook nog nooit lekkage gehad eigenlijk. (Tot afgelopen zomer toen door een domme fout  van ons tijdens een nacht onweer een stang door het tentdoek ging. Inmiddels gerepareerd overigens.) De Walker tenten zijn van zware kwaliteit Ten Cate doek en hebben allemaal een pvc dak. Ben benieuwd waar het moet lekken dan.

Wat betreft ervaring met kinderen en de Walker kunnen we positief zijn. Dat gaat prima. Zelfs onze Sunny die toch een stuk kleiner is dan de Olympique is groot genoeg voor een gezin met jonge kinderen.
Wel hebben we toen de kinderen nog erg  jong waren, de slaapplekken omgekeerd. Dus de kinderen op de plank slapen en wij in het ondertentje. Dit vond ik een veiliger gedachte, mochten de poten onder de plank het begeven. Maar jullie hebben twee slaapplanken, dus geen enkel probleem lijkt me. Ook kun je de ruimte tussen de bankjes gebruiken als campingbedje. Wij hadden daar de eerste jaren een op maat gesneden schuimrubber matrasje tussen gelegd waar onze jongste heerlijk veilig kon liggen. (Wel hoofd richting de dissel leggen)Hij kon zo nergens heen rollen. Een stevig en waterdicht grondzeil in de voortent is ook een pre met kleine kinderen, maar dat geldt natuurlijk voor alle vouwwagens.

Een extra hangtentje/binnentent wordt soms op Marktplaats aangeboden. Het maakt daarbij niet uit van welke Walker vouwwagen deze afkomstig is overigens, de maten zijn hetzelfde namelijk.
Kun je geen aanbieder vinden, kijk dan eens of iemand een sloop Walker aanbiedt. Vaak zitten daar nog stokken, binnententen ed bij en deze worden zo weggegooid omdat de wagen zelf als aanhanger wordt aangeboden. Kwestie van even informeren of je deze onderdelen kunt overnemen voor een klein prijsje. Zo hebben we na afgelopen zomer zelf ook een ‘nieuwe’ stok weten te bemachtigen voor ons oudje.
 
Succes vast en ben benieuwd naar jullie ervaringen met de wagen. :)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Oproep
« Reactie #17 Gepost op: mei 15, 2014, 09:03:18 am »

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

marainne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 47
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Holtkamper, dat is hem dat weet ik zeker !!!!
Re: Oproep
« Reactie #18 Gepost op: februari 19, 2018, 03:08:20 pm »

even nieuwe stoom imblazen hier, wij zijn dus sinds kort in het bezit van een Walker bouwjaar 1988 ik denk een Sunny
Lang verhaal maar vanwege gezondheidsredenen hadden wij een camplet, nooit in weg geweest want manlief kreeg een nieuwe heup, dus verkocht.
Toen konden we van kennissen een hele mooi onderhouden adria caravan kopen, twee jaar in weg geweest,
Manlief kreeg buiten zijn schuld ongeluk, nog een jaar gecampeerd in de caravan maar te zwaar ( ja we hadden er een mover enz op kunnen zetten maarja zoveel centjes hebben we niet )
Die caravan is vorig jaar verkocht en een SPIJT niet dat hij weg is maar aan een handelaar niet normaal . Hij deed heel aardig ging met de kindjes voor het eerst weg op vakantie enz enz dus alles erin gelaten , tot de caravan 3 weken later voor het bijna 3 dubbele op mp stond  ( grrrrrrrrrrrrrrr )
Dit is nu ruim een jaar geleden en het kriebelt toch weer, en van mijn ouders 40-50 jaar terug kan ik het gemak van een snelklapper
Dus via het www een WALKER  gekocht, ouwetje (1988)  maar in prima staat,  en er zat nog best veel in. ( zeilen, ondertentje, keuken meubel met 3 pits gasstel, haringen enz. )
Van de week heeft manlief hem alleen ( dus dat ging zonder pijn ) opgezet en we konden bekijken wat er allemaal al in zit en wat nog niet.
Er zit een voortent en luifel bij, en dat wordt denk ik even puzzelen, de oude eig. heeft wel de stokken gemerkt.    Iemand nog duidelijke foto s van hoe het in elkaar zit ?   
Het slapen zal wel gaan want dat is belangrijk er ligt een dikke schuimmatras is en daaroverheen leggen wij twee van die zelf opblazende matten ( weet de naam niet ) .
Dan nog een paar kleine dingetjes kopen en klaar zijn we !
Ik zou het leuk vinden als er nog tips zijn !

vele groeten
MARIANNE
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal