Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Na lang zoeken toch een Malawi 2.0?!!!!!!  (gelezen 25975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 910
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #45 Gepost op: november 30, 2016, 03:22:14 pm »

Misschien is de Trigano Alpha toch ook een alternatief. Onderweg kind(jes) op het deksel. Luifel er vast aan. Keuken gebruiksklaar met gas en water. Staat erg snel, is snel weer ingeklapt
Onderweg de kindjes op het deksel? Ik zou ze op de achterbank zetten in een kinderzitje met de gordel om, lijkt mij veiliger :#
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #46 Gepost op: november 30, 2016, 04:26:17 pm »

Als bermkeuken hebben wij hem ook nog nooit gebruikt, maar na aankomst is je keuken wel direct klaar voor gebruik en 's morgens dichtklappen inclusief afwas, aanschuiven en klaar is Kees.
Onze klapper (Flexi) heeft ook een bermkeuken en dat is toch wel erg fijn. De keuken is direct klaar voor gebruik. En wat vooral makkelijk is, is dat je een vaste plek voor de spulletjes hebt en dat scheelt weer bij inklappen/uitklappen. Als je onderweg gaat picknicken kun je ook makkelijk bij de spullen.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #47 Gepost op: november 30, 2016, 07:46:52 pm »

Onderweg de kindjes op het deksel? Ik zou ze op de achterbank zetten in een kinderzitje met de gordel om, lijkt mij veiliger :#

 :H
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #48 Gepost op: november 30, 2016, 09:44:22 pm »

Onderweg de kindjes op het deksel? Ik zou ze op de achterbank zetten in een kinderzitje met de gordel om, lijkt mij veiliger :#
ha ha. Dat hangt van je kinderen af
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #49 Gepost op: december 01, 2016, 08:19:06 pm »

Een paar dagen flink druk geweest en kon direct reageren op al jullie reacties, hartstikke tof al die reacties.

Citaat
De gasfles kun je niet aangekoppeld houden tijdens het rijden. Dat is niet veilig. Maar ik begreep dat dat met alle vouwwagens wordt afgeraden. Altijd even afkoppelen voor het rijden. Toen wij een paar jaar geleden gingen kijken, zagen we ook een aantal vouwwagens met de leidingen onder het bed door. Dat lijkt me dus echt niet fijn...
De verkopen van Aart Kok in Roden beweerde dat je bij de Flexi/ Kavango de gasfles aangekoppeld kon houden. Ik vroeg hem ook naar de veiligheid hiervan, kon het me eigenlijk niet voorstellen. Dat blijkt ook wel uit jullie reacties.   edit: aangepast nav drikusniet.

Als ik de reacties lees over de keuken dan lees ik vooral dat iedereen die hem heeft overwegend enthousiast is en iedereen die hem niet heeft de keuken eigenlijk niet mist. De reden voor ons om eventueel voor de keuken te gaan is de extra ruimte die het oplevert. De vraag is of ik  900 euro over heb voor een "keukenkastje' met gasfornuis. Daar gaan we eens goed over nadenken. UIteraard laat ik weten wat het geworden is. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat de koelkast niet in de keuken kan. Een kop koffie onderweg ga ik niet op een bermkeuken maken. Een kopje koffie haal ik wel in het tankstation. Een koelkastaansluiting in de disselbak lijkt me wel handig voor een koud blikje drinken onderweg of een  bier op de camping

Misschien is de Trigano Alpha toch ook een alternatief. Onderweg kind(jes) op het deksel. Luifel er vast aan. Keuken gebruiksklaar met gas en water. Staat erg snel, is snel weer ingeklapt

De Trigano Alpha is zeker een alternatief, alleen geen pack&go. Niet onoverkomelijk maar ook niet erg praktisch aangezien we geen oprit hebben. Misschien toch nog maar een keertje gaan kijken.

Citaat
Overigens begrijp ik net uit het andere topic dat de 2.0 tijdelijk niet leverbaar is.
Ja, ik las het ook. Afgelopen weekend las ik op facebook een bericht van de vouwwagenzaak in Zeist dat de Malawi 2.0 half december wordt verwacht. Ben benieuwd wanneer hij echt in de showroom staat.
« Laatst bewerkt op: december 02, 2016, 07:17:19 am door Klapmoose »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #50 Gepost op: december 01, 2016, 09:43:21 pm »

Onze koelkast zit in de disselkist, krijgt stroom via de auto. Heerlijk koude cola onderweg.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18480.msg248534#msg248534
« Laatst bewerkt op: december 01, 2016, 09:50:35 pm door Koenta_kinte »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #51 Gepost op: december 01, 2016, 10:20:33 pm »

Citaat
De verkopen van Aart Kok in Roden beweerde dat je bij de Flexi/ Kavango de gasfles aangekoppeld kon houden. Ik vroeg hem ook naar de veiligheid hiervan, kon het me eigenlijk niet voorstellen. Dat blijkt ook wel uit jullie reacties.
Aangekoppeld kan en mag wel, alleen de kraan moet dicht zitten. Het beste is om de gasfles in de disselbak te zetten, voor het geval je van achteren wordt aangereden. Daar heb ik hem ook staan, en met een 'vaste' aansluiting met de keuken verbonden. Dit is overigens nog gewoon flexibel genoeg om de keuken te verplaatsen dmv. snelkoppelingen en gedeeltelijk slang.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #52 Gepost op: december 02, 2016, 07:12:29 am »

Aangekoppeld kan en mag wel, alleen de kraan moet dicht zitten. Het beste is om de gasfles in de disselbak te zetten, voor het geval je van achteren wordt aangereden. Daar heb ik hem ook staan, en met een 'vaste' aansluiting met de keuken verbonden. Dit is overigens nog gewoon flexibel genoeg om de keuken te verplaatsen dmv. snelkoppelingen en gedeeltelijk slang.

Aah ok, duidelijk en dank voor de toelichting. Dit bedoelde de verkoper van Aart Kok in Roden natuurlijk.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #53 Gepost op: januari 12, 2017, 09:59:37 pm »

En de kogel is door de vouwwagen  8).

We hebben vandaag de Malawi 2.0 besteld met avant garde pakket, voorwand en dankzij de adviezen hier op het forum toch ook.... de keuken. Vooral vanwege de extra bergruimte.

We zijn eerst naar de Vouwwagenzaak in Zeist gereden. Op hun website staat dat de Malawi 2.0 in de showroom staat. Helaas, was dat vandaag alleen de wagentent. De luifel komt bij hun pas vanaf eind volgende week. Teleurstellend en zonde van de tijd.
Op dit forum had ik in een ander topic al gelezen dat de Malawi 2.0 bij de Wit wel staat opgesteld met voortent en luifel. Vanaf de parkeerplaats in Zeist hebben we eerst de Wit gebeld om dit bevestigd te krijgen. Vanwege kans op sneeuw het laatste weerbericht gecheckt en de rivieren overgestoken richting Schijndel. De verkoper van de Wit vertelde overigens dat ze de nieuwe luifel en voortent waarschijnlijk vanaf volgende week kunnen leveren. Blijkbaar hebben ze als sterdealer/ importeur toch een voorsprong.

Bij de Wit hebben we rustig de voor en tegens afgewogen tussen de originele en de 2.0 Malawi. En we zijn toch voor de Malawi 2.0 gevallen.

Wat voor ons de doorslag heeft gegeven is het volgende:
  • Hij lijkt op onze tent (Outwell trout lake 4 met front extension (luifel)). Daar hebben we met heel veel plezier in gekampeerd en geeft ons het goede gevoel. Dit is doorslaggevend geweest. Ik vind de 2.0 overigens mooier dan de originele Malawi, die vind ik wat bedaagd. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
  • De afwerking oogt beter. Dat is voor mij een belangrijk punt. Voorbeeldje, de wagentent onder de luifel loopt bij de 2.0 in één stuk door tot aan de grond. Bij de originele Malawi is dat afgewerkt met  een stuk zeil.
  • Het dak van de wagentent van de 2.0 versie is donker. Ik vind dat chiquer ogen en je wordt niet wakker bij het eerste zonlicht. Ook de achtertent is donker.
  • De luifel is ongeveer 35 centimeter dieper dan de de originele Malawi. Dat maakt hem meer bruikbaar als voortent als je de voorwand erbij besteld. De Malawi 2.0 blijft toch compact genoeg
  • De voorwand is een combinatie van horgaas en een voorwand. Bij de originele zijn dit 2 aparte onderdelen die je moet aanschaffen. Bij de 2.0 kan je de voorwand overigens ook voor de helft afritsen
  • Mijn vrouw werd blij vanwege de extra opbergvakjes in de Malawi 2.0

Er zijn ook een aantal puntjes die in voordeel van de originele variant zijn
  • Door de schuine randen heb je minder stahoogte onder de luifel bij de 2,0. Als ik de keuken op de vouwwagen laat zitten sta ik met mijn hoofd tegen het dak aan (Ik ben ongeveer 1.85). Echter, dit had ik met de tent ook en heb ik nooit als een probleem ervaren. Bij de originele versie van de Malawi is dit geen probleem door de rechte randen
  • De zijkanten van de luifel kunnen worden opgerold bij de originele Malawi. Dat heeft mij laten twijfelen. Bij de 2.0 versie kunnen de zijkanten niet worden opgerold
  • De originele Malawi heeft bij de luifel volgens mij in principe geen scheerlijnen nodig. Bij de 2.0 moet je er wel 2 plaatsen
  • Door het donkere dak heeft het dakraam nut vanwege lichtinval, Maar het dak kan niet open, dat vind ik jammer. Ik denk dat alleen tentdoek zoals bij de originele Malawi duurzamer is

Wij zijn blij met onze keuze en dat de zoektocht die langs vele soorten vouwwagens heeft geleid nu ten einde is. We halen de vouwwagen op 5 mei op. Nu eens kijken waar we naartoe gaan eind juni. Met Pinksteren gaan we proefkamperen. Ik ga natuurlijk onze ervaringen met jullie delen.

edit: typefoutjes en oprollen zijkanten luifel toegevoegd
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2017, 10:11:03 pm door Klapmoose »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #54 Gepost op: januari 12, 2017, 11:15:15 pm »

Wat bedoel je met het stuk zeil aan de wagentent onder de luifel?

Gefeliciteerd met de aankoop, veel plezier er mee!
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #55 Gepost op: januari 13, 2017, 12:00:22 am »

Gefeliciteerd en veel klapplezier!
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?
« Reactie #56 Gepost op: januari 13, 2017, 08:36:52 am »

Wat bedoel je met het stuk zeil aan de wagentent onder de luifel?

Gefeliciteerd met de aankoop, veel plezier er mee!


Dank je wel. De Cabanon 2.0 staat inmiddels ook op de website van Cabanon. Onderstaande afbeeldingen geven meer duidelijkheid.


Hieronder het vooraanzicht van de Wagentent van de originele Malawi. Je ziet de wagenbak. Ik zie op meerdere afbeeldingen dat dit wordt weggewerkt met een stuk (grond)zeil/ kunstof/ plastic)





Bij de Malawi 2.0 loopt aan de voorkant het tentdoek door richting de grond. Ik vind dat mooier. Van de zijkant en achterkant is wel de wagenbak zichtbaar.


Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?!!!!!!
« Reactie #57 Gepost op: januari 13, 2017, 09:34:55 am »

Hoe gaat dat dan bij de uitvoering met keuken? Eerst loshalen en dan pas open klappen?
Gelogd

KeesV

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?!!!!!!
« Reactie #58 Gepost op: januari 13, 2017, 10:56:53 am »

Mooi wagen, die Malawi. Heb hem deze week voor het eerst gezien en was onder de indruk. Wij kijken naar een alternatief voor onze Holtkamper Cocoon, die afgelopen zomer bij een verkeersongeval verloren is gegaan.

Ik heb nog geen vergelijking tot in alle details gemaakt, maar de eerste conclusie luidt dat er meer overeenkomsten zijn dan verschillen. Het meest aanlokkelijke aan de Malawi is - tot dusver - de prijs. Je koopt bij Cabanon twee stuks voor het bedrag waarvoor HK er een levert.

Wij kamperen met zijn tweetjes en doen dat basic. De tijd dat we met onze kinderen van alles in de auto stopten, ligt achter ons. We leven buiten en slapen binnen. Keuken is niet noodzakelijk, want de horeca is een goed alternatief. Een Cobb en een enkel gaspitje  vullen de momenten aan dat we zelf een maaltijd bereiden.

Met de Cocoon hebben we altijd met plezier gekampeerd. Deze tenttrailer verdient een dikke 10, maar er waren ook kleine ergernissen. Bij het plaatsen van de luifel zijn scheerlijnen noodzakelijk. En die staan altijd in de weg. Persoonlijk hebben wij nooit het nut van het membrane-dak begrepen. Allerlei gedoe met stokken en klittenband. Laat je dat doek openstaan als je de camping verlaat en er regen dreigt? Voor het pack-and-go-systeem moesten er bij ons model (2011) heel wat ritsen los.

De Malawi ontbeert innovaties. En dat zie ik voorlopig als een pluspunt. Goede slaapplek, een tentruimte, een luifel en voldoende opbergruimte in de bak, daar draait het bij ons om. Fietsendrager gaat op de dissel.

We gaan ons de komende tijd  verder verdiepen. Een belangrijke vraag is of de Malawi het toestaat om met 130 kilometer per uur over de Franse tolwegen te rijden. Het is 13 inch wielen (Cabanon) tegenover 14 inch (HK). We zullen ons uit laten leggen hoe het opzetten van de Malawi in detail gaat. Dat lijkt op het eerste gezicht iets bewerkelijker, maar de vraag is of dat voldoende reden is om deze Cabanon af te laten vallen.










Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Na lang zoeken toch een Malawi?!!!!!!
« Reactie #59 Gepost op: januari 13, 2017, 12:56:51 pm »

Malawi en 130km/h is geen enkel probleem. Hebben we regelmatig gedaan, ook al omdat je geen verschil merkt of je 100 of 130 rijdt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal