Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen  (gelezen 14951 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WK1966

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Gepost op: mei 24, 2010, 05:58:00 pm »

Ls,

Ik wil de complete tent laten reinigen bij een zeilwasserij. Mijn Holtkamper Spacer heb ik recent tweedehands gekocht en er was geen enkele documentatie beschikbaar. Nu vraag ik mij af waar ik op moet letten om het doekmateriaal uit de wagen verwijderen. Heeft iemand hier ervaringen mee en zijn er nog tips?

Gelogd

Egbert

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2010, 06:33:53 pm »

Persoonlijk zou ik dit nooit laten doen of zelf doen. Ik ben bang voor lekkage en dan moet je gaan impregneren en wanneer je daar eenmaal mee begint......
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2010, 06:56:05 pm »

als je het al laat doen dan gewoon bij een echte tent speciaalist.

muis weet een adresje  :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2010, 09:55:27 pm »

"Laten reinigen" ... heb ej al eens geprobeerd om de tent geheel op te zetten en met een drukspuit geheel nat te spuiten en daarmee de boel schoon te spuiten ?

Dat doet vaak wonderen namelijk. Vooral als je hem daarna in de zon helemaal kan laten drogen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

WK1966

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2010, 09:02:33 am »

Bedankt voor de suggesties en tips.

Waar het mij ook om gaat is: Hoe maak ik de gehele tent los van de 'bak'? Instructies daaromtrent heb ik nergens kunnen achterhalen. Is het gewoon een kwestie van de tent uit de 'goot' halen of zit het wat complexer in elkaar. (Holtkamper staat nu gestald en ik ga deze komend weekeinde even ophalen)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2010, 03:33:05 pm »

Volgens mij kan je daar best niet zelf aan beginnen. Ik heb ons boeltje eens bekeken en eraf halen zou in mijn geval betekenen dat ik hem er nooit meer op krijg ;)
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2010, 03:42:31 pm »

Ik heb ook al ergens gelezen (hier? waarschijnlijk) dat je, als je m "wast" krimp krijgt. Dus beter op de wagen, goed afspannen, dan wassen of reinigen, drogen in wind en zon, dan re-impregneren.
brrrr. wat een werk. Ik geloof dat ik liever een vieze waterdichte tent wil dan een schone die opnieuw geimpregneerd moet... ::)
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2010, 08:28:24 pm »

Ik zou niet gaan knoeien met die tent, Holtkamperdoek staat er om bekend dat het doek vanzelf  'schoonbleekt', dus afspuiten met water is geen slechte tip. En
Anders even Holtkamper bellen om info over schoonmaken van je doek ?
Gelogd

WK1966

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2010, 10:59:42 pm »

Iedereen bedankt voor de reacties. Heeft er iemand zelf ervaring met het reinigen van het tentmateriaal en wat heb je daarbij gebruikt?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2010, 11:01:54 pm »

Wij hebben dat vorig jaar gedaan, gewoon koud water, een hele zachte borstel (te koop bij kampeerwinkels) en veel spoelen. Daarna impregneer aanmaken en met de zelfde borstel opbrengen. Is echt super gelukt :J
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 01, 2010, 10:23:28 pm »

Is er een schoonmaakmiddel voor tenten in de handel ?
Ik heb vandaag mijn Alpen Kreuzer tempo opgezet, deze heb ik 2de hands gekocht, een Joekel van een ding 10 meter lang en bijn 5 meter breed ( voortent met extra tussenstuk)
Maar hier en daar zitten er wat zwarte strepen op, de vorige eigenaar wist mij te vertellen dat de tent onafgebroken een half jaar heeft opgestaan onder een boom en dat het hierdoor komt.

Nou kwam mijn vrouw op het lumineuse idee om de tent lekker met een sopje van allesreiniger af te gaan nemen, ik heb dat gelukkig nog kunnen voorkomen,  maar wil toch graag dat het doek gereinigd wordt.

Ik heb niet het gevoel dat het met water alleen gaat lukken, dus elke tip is welkom.


Wie heeft er een idee ?  I:
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2010, 08:26:55 am »

Niet doen. (aldus mijn advies) Als de tent waterdicht is, lekker zo laten.

Na het wassen moet de tent weer waterdicht gemaakt worden. Het is mogelijk, maar een enorm gedoe. Kost ook best was geld denk ik zo. Wacht even het oordeel van Joseppe af, die heeft in de tentelarij gewerkt en weet er veel vanaf. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

famprima

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2010, 09:39:48 am »

Een tent van 35 kg of meer kost 400 euro reiniging en impregnatie. Heb ik ontdekt. Veel geld dus.
Als je de middelen koopt kost het ongeveer, voor zo´n grote tent, 100/120 euro. Ander bedrag.
In ons geval twijfel ik nog zeer  - de tent moet hier en daar gestikt en hersteld worden, en dan zou ik dat allemaal in éen keer willen doen. Omdat onze tent waarschijnlijk minder weegt, ongeveer 20, schat ik in, zit ik dan in totaal rond de 500 euro, reparatie, wassen en impregneren. Dan is ie wel heel mooi schoon en klaar... maar oh, wat een boel geld zeg.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2010, 12:30:27 am »

Is er een schoonmaakmiddel voor tenten in de handel ?
Ik heb vandaag mijn Alpen Kreuzer tempo opgezet, deze heb ik 2de hands gekocht, een Joekel van een ding 10 meter lang en bijn 5 meter breed ( voortent met extra tussenstuk)
Maar hier en daar zitten er wat zwarte strepen op, de vorige eigenaar wist mij te vertellen dat de tent onafgebroken een half jaar heeft opgestaan onder een boom en dat het hierdoor komt.

Nou kwam mijn vrouw op het lumineuse idee om de tent lekker met een sopje van allesreiniger af te gaan nemen, ik heb dat gelukkig nog kunnen voorkomen,  maar wil toch graag dat het doek gereinigd wordt.

Ik heb niet het gevoel dat het met water alleen gaat lukken, dus elke tip is welkom.


Wie heeft er een idee ?  I:

Die zwarte strepen krijg je er waarschijnlijk niet meer af en verder water, water en nog eens water. Vaak is het namelijk vooral stof, zand ed dat in het tentdoek zit. Bij ons is de tent verkleurd door de zon maar het reinigen met water zag je het echt opfrissen :J

Alles met zeep (ook bellenblaas) uit de buurt van je tentdoek houden. Mocht je dat er toch op krijgen spoelen met water (veel spoelen) daarna weer waterdicht maken

Ik heb nog even gezocht. Wij zweren bij No-Nat voor het impregneren (dit kun je aanlengen) Ik zag dat er ook een reiniger van is HIER de link
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2010, 12:37:32 am door muis »
Gelogd

Sean

  • Gast
Re:Tentmateriaal Holtkamper Spacer (1996) laten reinigen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2010, 03:29:53 pm »

Hallo Waiter,

Mijn vouwwagen moet ook herimpregneerd worden.
Aangezien ik hem toch ga herimpregneren kan ik hem net zo goed gelijk schoon maken.
Dus ik heb (Werd mij aangeraden) 123 Products - Alpha Tentreiniger gekocht.
En om hem te herimpregneren heb ik 123 Products - Omega Waterdichting gekocht.
Dat ga ik deze week gebruiken, en dan kan ik gelijk vertellen of het bevallen is.
Misschien is dat dan een idee.  :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal