Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuze tussen een Family extra of een Ideal  (gelezen 2577 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duivel86

  • Gast
Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Gepost op: juli 24, 2014, 10:13:44 am »

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen.

Ik ben Tiemen 28 jaartjes jong en een gelukkige vader/man met ons gezin dat bestaat uit ik zelf, mama Nathalie en 2 zoons Djamie (bijna 3) en Liam (3 maanden). Werkzaam als vrachtwagenmonteur dus niet bang om wat zelf te doen aan de vouwwagen  :#
Ik lees al een tijdje mee omdat wij op zoek zijn naar een vouwwagen.

Na wat zoeken en mailen staan wij nu voor de keuze om een Ideal of een Family extra aan te schaffen allebei ongeveer even oud 88/89 en zo met hun mankamentjes. Wat ik geen probleem vind omdat dit onze eerste vouwwagen word en ik door mijn werk en intresse leuk vind het op te lossen en veranderen.

Nu mijn vraag aan jullie waar kan ik beter voor kiezen gezien dat wij een gezin zijn met nu nog 2 jonge kinderen.

IK hoor/lees graag van jullie

Groetjes Tiemen

« Laatst bewerkt op: juli 24, 2014, 02:23:23 pm door Duivel86 »
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Reactie #1 Gepost op: juli 24, 2014, 11:08:23 am »

Welkom op dit leuke forum en alvast veel leesplezier.

Om maar meteen op de keuze in te gaan. Het grootste verschil in opbouw is bij dat de Family Extra de wagen in het midden staat en naar 2 kanten openklapt. Bij de Ideaal staat de wagen aan de buitenkant en vouwt dan ongeveer 3 meter opzij open, waardoor het deksel in het midden ligt en bijna de grond raakt.

Verder zit de Ideaal de keuken vast aan de wagen, terwijl bij de Family Extra de keuken open draait.

Voor slaapplaatsen maakt het niet veel uit. Bijde wagen hebben standaard genoeg plaats voor 2 x 2 personen. De Family Extra heeft bankjes in de wagen, maar daar tussen kan in principe ook wel een slaapplaats gemaakt worden. Bij de Ideal kan dat ook en dan voor 2 personen. Maar in beide gevallen is het dan wel oppassen wanneer je vanaf de zijkanten uit bed stapt.

Als Ideal-bezitter, met 2 kids, slaapt er nog 1 in een campingbedje. Zo'n bedje past prima dwars op het deksel, tegen de achterwand aan.

Wat laadruimte betreft is de Family Extra wel beter. De laadruimte kom vrij door het wegdraaien van de keuken. Bij de Ideal moet het bed omhoog om bij de laadruimte te komen, en dat is niet echt handig.

Hopelijk wordt de keuze iets makkelijker :)

Ik ben overigens wel benieuwd naar de mankementjes.
Gelogd

Duivel86

  • Gast
Re: Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Reactie #2 Gepost op: juli 24, 2014, 12:52:17 pm »

hele duidelijke uitleg.

We moeten nog gaan kijken.
ik zie wel fotos en zo maar iemands mening of ervaring geeft vind ik een beter indruik van een plaatje

Wat mankementjes betref is het bij de ene (Family) banden vervangen, 1 achterlicht glas is stuk, een klein gaatje in het doek en een stang iets verbogen.
Bij de andere (ideal) zijn de banden vorig jaar vervangen maar werken de remlichten niet altijd, is er 1 hor stuk.

Dingen waar ik mee kan leven ivm de leeftijd van ruim 25 jaar.
Ik heb al gekeken op internet om bv een hor te vervangen Of een gaatje te laten repareren.
Voor ons is dat Karsten tenten in Zwaag redelijk dichtbij.
Banden regel ik via mijn werk en verlichting kan ik zelf.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Reactie #3 Gepost op: juli 24, 2014, 02:32:11 pm »

Mooizo.. 

25 jaar, dat is die van ons net geworden.

Wat reparaties betreft. Ik zou ook even bij Roadmaster navragen welk soort tentdoek daarvoor geschikt is. Impregneren heeft geen zin en kan het doek juist lek maken.

Als je bij de Ideal de elektra aansluitingen zoekt. Aan de binnenkant van de keuken zit een aluminium afdekplaat, met daar achter een kroonsteen.
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2014, 04:46:17 pm »

Voor het repareren van kleine gaatjes hoor ik hele goede berichten over http://www.tear-aid.nl
Gelogd

Duivel86

  • Gast
Re: Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2014, 09:13:27 pm »

Mavi:  Bedankt voor de tip is zeker een goede om naar te kijken.

Jacodb:  Wij gaan volgende week kijken bij de IDeal omdat die lekker dicht bij huis is.
             Bedank voor de tip van het kroonsteentje van de verlichting.

Dat van niet impregneren heb ik ook al ergens gelezen omdat je het dan juist lek maakt.

Jullie horen/lezen hoe het ging en of het wat geworden is.
Dan maak ik een nieuwe topic in projecten voor de vouwwagen.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Reactie #6 Gepost op: juli 25, 2014, 03:43:32 pm »

Voor het repareren van kleine gaatjes hoor ik hele goede berichten over http://www.tear-aid.nl

Dit kan ik bevestigen, bij onze vorige vouwwagen een hele scheur van 15 cm mee gerepareerd en enkele kleine gaatjes. Is niet goedkoop spul maar werkt wel super!
Gelogd

Duivel86

  • Gast
Re: Keuze tussen een Family extra of een Ideal
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2014, 08:26:26 pm »

Hallo allemaal,

Het is een Ideal geworden omdat we deze voor een bosje bloemen konden overnemen  :J
2 gaatjes er in en 1 hor beschadigt. Nog even goed schoonmaken en dan is dat klaar.

Voor mijn gevoel en veiligheid van het gezin 3 banden vervangen ivm niet te vinden datum.
Gasslang en reduceer vervangen van vm 1997.
Verlichting repareren cq vervangen en moderniseren.
En remmen en wiellagers controleren afstellen.
Zal een topic openen in projecten hier voor.


Ik heb nog 1 vraag kun je een luifel van een runner S aan een Ideal ritsen?


Groetjes Tiemen
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2014, 08:32:50 pm door Duivel86 »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal