Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bedden van de vouwwagen wel stevig genoeg?  (gelezen 3537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikb

  • Gast
bedden van de vouwwagen wel stevig genoeg?
« Gepost op: augustus 26, 2012, 04:41:01 pm »

Hallo allemaal,

Vanwege de komst van onze tweeling (nu 3 jaar) maken wij de overstap van tent naar klapkar. Gisteren voor 525 euro een Trigano Oceane 3.15 GL uit 2000 weten te bemachtigen. Vandaag hebben we alles eens goed bekeken en het ziet er allemaal goed uit. Uiteraard wel wat gebruikssporen, maar dat mag na 12 jaar...

Ik heb alleen wel twee vraagjes waar ik op het net niet helemaal uitkom. Vandaar dat ik de vragen hier even post...

1. Is het bij het opklappen noodakelijk het doek op het dak te leggen en dan de voor/achter en zijkanten?
2. Ik vind de bodemplanken van de bedden nogal aan de dunne kant. Wij wegen samen een kleine 170 kilo...heeft iemand een idee tot welk gewicht de bodems te belasten zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: bedden van de vouwwagen wel stevig genoeg?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2012, 04:57:55 pm »

Welkom hier!
 
Over dat gewicht op die bedplankjes is hier al heel wat geschreven, even de zoekfunctie gebruiken en je zal het snel zien;
Maar die 170kg op een bedplank is volgens mij geen probleem hoor, als ik hier lees worden die wel eens zwaarder belast (200+). Wij zitten samen er een heeeel eindje onder, dus ik spreek niet uit ervaring. Zit er geen metalen frame onder? Bij onze vorige vouwwagen zat onder het dunnen 10mm MDF plaatje een metalen kokerprofiel (iets van 20x20mm)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: bedden van de vouwwagen wel stevig genoeg?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2012, 05:47:16 pm »

2. Ik vind de bodemplanken van de bedden nogal aan de dunne kant. Wij wegen samen een kleine 170 kilo...heeft iemand een idee tot welk gewicht de bodems te belasten zijn?
Ik been geen bouwkundige, maar ik dacht dat elke millimeter plank kwadratisch meer belastbaarheid oplevert. Oftewel, een plank kan heel snel heel veel dragen.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: bedden van de vouwwagen wel stevig genoeg?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2012, 01:09:55 pm »

Hallo allemaal,

Vanwege de komst van onze tweeling (nu 3 jaar) maken wij de overstap van tent naar klapkar. Gisteren voor 525 euro een Trigano Oceane 3.15 GL uit 2000 weten te bemachtigen. Vandaag hebben we alles eens goed bekeken en het ziet er allemaal goed uit. Uiteraard wel wat gebruikssporen, maar dat mag na 12 jaar...

Ik heb alleen wel twee vraagjes waar ik op het net niet helemaal uitkom. Vandaar dat ik de vragen hier even post...

1. Is het bij het opklappen noodakelijk het doek op het dak te leggen en dan de voor/achter en zijkanten?
2. Ik vind de bodemplanken van de bedden nogal aan de dunne kant. Wij wegen samen een kleine 170 kilo...heeft iemand een idee tot welk gewicht de bodems te belasten zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoi mede Oceane klapper, gefeliciteert met mooie compacte klapper en een goede prijs bedongen.

Wat betreft het doek van de wagenbak op het dakleggen voor het opklappen, wij leggen eerst de twee zijkanten op het dak en daarna de twee overgebleven (puntvormige) stukken aan de voor en achterkant, daarna de bedplanken opklappen.

Wat betreft de dikte van de bedplanken, wij behoren ook niet bepaald tot de lichtgewicht klasse (gezamelijk 200+) en je hoeft je gen zorgen te maken, zowel de plank als de bedpoten kunnen het gemakkelijk aan. Wel is het zaak om onder de voetjes van de bedpoten een planke of schotel te plaatsen om verzakken te voorkomen en het waterpas zetten van de wagenbak en de bedpoten zijn van essentieel belang voor je slaap comfort.

Wellicht een tip voor je tweeling, onder tentjes zijn enorm praktisch en voor kinderen ideaal, zitten er geen bij kun je bij bijvoorbeeld de Wit in Schijndel universiele kopen (ca ?30,-), de tenten hang je onder de bedplanken, hebben een kuipzeil en kunnen blijven zitten bij het opklappen.

Veel klap en campeer plezier gewenst.
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: bedden van de vouwwagen wel stevig genoeg?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2012, 01:20:16 am »

hallo mede triganist.

vraag 1.
Mijn ervaring is: gewoon 10 keer achter elkaar uit en in klappen, dan vind je vanzelf de meest ideale manier.

vraag 2.
maak je niet druk, die planken kunnen echt wel wat hebben, tenzij ze echt in belabberde staat zijn natuurlijk.

Laat je echter niet gek maken als de planken rot zijn en koop gewoon een vergelijkbare plank bij de gemiddelde bouwmarkt. worden ze op maat gezaagd en heb je voor minder dan ?30,00 een nieuwe.

have fun en heel veel klapplezier! bier
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal