Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aanschaf Camplet  (gelezen 6083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muisje

  • Gast
Aanschaf Camplet
« Gepost op: augustus 28, 2015, 04:17:54 pm »

Ik ben momenteel vouwwagenloos.  Ik heb een aantal jaren een holtkamper  flyer  gehad.  Ik wil nu  overstappen naar een camplet.  Eerst dacht ik een royal omdat in die keuken en koelkast zit.  Nou lees ik dat die niet werkt en in de nieuwere het een groot opberg vaak is.  Jammer.  Ik heb achterin de auto te weinig ruimte voor een koelbox.  Past en koelbox in de dissel bak. Die lijken niet erg groot de foto's. Dus nu twijfel ik of ik wel een camplet moet kopen.  Jammer want ik vid het een mooie en zeer handige vouwwagen.

Ik verkreeg mij af hoe andere camplet kampeerders dat oplossen.

Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2015, 04:51:34 pm »

Koelkastje in de royal is vrij klein en al aardig wat jaartjes geleden dat ze daar mee gestopt zijn dus de meeste zullen wel kapot zijn. De nieuwste modellen hebben een disselbak waar een koelbox inpast. De oude disselbakken past het zeker niet. Er zijn steunen te koop om een koelbox op de dissel te zetten. Maar geen ruimte in de auto om een koelbox  mee te nemen? Hou er dan rekening mee dat de camp-let niet al teveel bagageruimte heeft voor al je spullen dus kijk goed of je alles wel mee kunt nemen wat je nodig hebt.
Gelogd

Muisje

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2015, 05:26:45 pm »

Dank je wel voor je reactie.  Op zich krijg ik wel een koelbox in de auto maar het is een onding in je achterbak van je auto.  Dus ik wil hem graag in/op/aan de vouwwagen.
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2015, 05:53:08 pm »

Op de modellen vanaf ca 2006 past de grote disselbak. Daar past een koelbox in.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2015, 10:29:28 pm »

Had vd dealer begrepen dat het vanaf 2007 is, of 2008, informeer maar eens. Vanaf toen zijn de dissels pas langer geworden, dus een grotere disselbak bestellen op een oudere camplet heeft geen zin.
Praat je wel al over een andere prijsklasse.
Koelbox rek bovenop de dissel is dan het beste alternatief.
Vaak sjouwt men teveel rotzooi mee op d camping, maar vd camplet is het de bedoeling dat men die zooi het vooral op de wagen transporteerd, lukt prima, kleinere losse dingen in de wagen of auto, dak koffer is ook een goede optie.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2015, 08:20:10 am »

Wij hebben een koelkastrek op de dissel. Daar past precies onze combicool koelkast op! Perfect :).
Ik plaats later nog wel even een fotootje!
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2015, 08:36:49 am door Juttertje »
Gelogd

Muisje

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2015, 08:34:55 am »

Wij hebben een koelkasteek op de dissel. Daar past precies onze combicool koelkast op! Perfect :).
Ik plaats later nog wel even een fotootje!

Ik ben erg benieuwd  :)


Dan nog een vraagje over de bagage in de camplet. De bagage ligt op de matras begreep ik. Zijn er handige bakken passen in de camplet zodat je snel/makkelijk de bagage kan verwijderen als je een tussenstop/overnachting maakt.
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2015, 08:39:43 am »

Ik heb alleen de slaapzakken, de tafel en de stoelen in de bak liggen. ( + alle tentspullen natuurlijk). Bovenop camplet een opvouwbare dakkoffer. Hierin gaan 2 grote platte bakken. De dakkoffer kan je lekker laten zitten bij het openklappen.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2015, 10:31:12 am »

Bij ons liggen voorin de bak de kampeerspullen. Tafel, twee grote en twee kleine stoelen, picknicktafel, luifel, gastencabine en wat klein spul. Achteraan de bak heb ik 50cm over, daar kan ik met de keuken open precies 4 sporttassen inschuiven. Bakken zijn er zat te koop maar kijk eerst wat je allemaal aan groot spul in de bak wilt hebben en meet dan hoeveel ruimte er over is. Dan kan je op zoek naar iets wat goed past!
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #9 Gepost op: augustus 30, 2015, 06:36:21 pm »

De koelkast en hoe deze op de dissel staat. :). We willen hier nog een handige hoes voor maken, zolang ingevouwen met zeil.
Gelogd

Muisje

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #10 Gepost op: augustus 30, 2015, 08:32:30 pm »

Prima oplossing!  Ik vraag me af of de dissel van een royal van ongeveer 2003 voldoende lang is. Als ik lees wat iedereen  hierboven meeneemt,  is een camplet groot genoeg voor ons.

Ik heb ook nog een bagagebox (kleine jetbag) liggen op zolder. Vraag me wel af of die niet te hoog is maar misschien hebben we die ook niet nodig. Ik kampeer altijd met een kleine tafel en compacte stoelen.

Dus ik ga mijn zoektocht naar een royal :J
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2015, 08:36:08 pm »

Ha, succes met de zoektocht. Benieuwd naar het resultaat  :)
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #12 Gepost op: augustus 30, 2015, 09:50:33 pm »

Lengte van de dissel red je wel. Mijn concorde heeft de kortste dissel die ze hebben gemaakt en daar staat een disselbak op van 40x60cm. Modicool is 51x52cm. Iets dieper maar ook wat smaller dus zou moeten passen. Als je hem maar zo ver mogelijk naar achter plaatst.
Gelogd

bas013

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #13 Gepost op: augustus 30, 2015, 10:44:15 pm »

Wij hebben zo iets in onze disselbak:

Samen met de Porta potti, vloerzeil en veel losse spullen.
Gelogd

Muisje

  • Gast
Re: Aanschaf Camplet
« Reactie #14 Gepost op: augustus 31, 2015, 08:20:37 pm »

Zo'n grote disselbak lijkt me wel wat maar dan kom ik in een andere prijsklasse gebruikte camplets omdat ik begrepen heb dat die alleen op de jongere camplets past. Ik ben best handig dus ik ga wel wat maken voor een koelbox/kast op de dissel.

Ik zoek rond bouwjaar 2003. Een Royal met luifel. Gastencabine heb ik niet nodig. Een lattenbodem zou wil wel graag willen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal