Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: doorloopkeuken Jamets  (gelezen 9303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #15 Gepost op: september 02, 2014, 07:46:07 pm »

Nou is dit natuurlijk al een oud topic, maar voor iedereen die zich nu afvraagt of zo'n doorloopkeuken nou echt geen meerwaarde heeft wil ik toch even reageren.
Wij hebben de doorloopkeuken, niet bewust voor gekozen, onze vouwwagen hebben wee tweedehands gekocht en dit was de keuken die erbij zat. Ik was van te voren nogal sceptisch, maar ik kan alleen maar zeggen dat wij er erg blij mee zijn.
Als we op doorreis of ergens kort zijn laten we de keuken aan de wagen zitten. De koelbox zetten we dan gewoon op de grond. Onze kinderen slapen dan samen in de wagenbak en die hebben ook mooi meteen een opstapje om in bed te komen. De wasbak gebruiken we dan nooit, dus ik kan niet zeggen of dat dan ook niet functioneert.
Voor zover ik weet kan je de keuken er gewoon ook afhalen als de tent is opgezet.
Als we ergens voor langere tijd staan halen we de keuken er wel af. De koelbox staat dan ook op de grond en we zetten een koelkastje in het doorloop gedeelte. Doordat dit van de grond staat, kan het deurtje ook goed vrij bewegen.

De bergruimte in de keuken vind ik prima. Ik geloof dat wij 18 borden, 16 bekers, 8 kommetjes, 3 bakjes, vergiet, 4 snijplanken, een tefal pannenset, wok en een gasfles onder het kookgedeelte hebben staan. Daarnaast ligt er nog veel bestek en keukengerei in de 2 lades.

Het kookgedeelte is inderdaad wat krap. Maar wij gaan bijna nooit uiteten, en ik kook eigenlijk altijd op de keuken voor 4 personen en dit gaat prima. Alleen drie grote pannen samen lukt niet. Maar dan gaar ik bijvoorbeeld eerst het vlees en zet ik de pan daarna bovenop een kookpan. Een wok kan makkelijk op 2 branders, door de manier waarop de branders geplaatst zijn, dan gaat het lekker snel. De wok past overigens ook prima op en enkele brander.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2014, 08:58:38 pm door vendome95 »
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2014, 11:43:05 am »

> Voor zover ik weet kan je de keuken er gewoon ook afhalen als de tent is opgezet.

Helaas, dat lukt niet. Zoals iemand al eerder had aangegeven blokkeert het uitgeklapte bed de mogelijkheid om de meest rechter grendel van de keuken los te maken.
Het is idd zo dat de drie pitjes vrij krap zijn. Jamet had beter kunnen kiezen voor twee grotere pitten. Ik heb nog even gekeken of ik dat zelf kan vervangen. Dat kan, echter gezien de kosten (de Smev P919 kan vervangen worden door een Smev 909, kost ca 120 euro) en het feit dat we toch niet zoveel gebruik maken van de keuken laat ik het maar zo.
Een groot voordeel van het doorloopgedeelte vind ik de toegankelijkheid van de laadruimte wanneer de wagen opgeklapt is. Je hoeft de keuken niet te verwijderen tijdens het laden.
Wat ook al aangegeven was: de afvoer van de wasbak zit standaard aan de achterkant van de keuken. Is natuurlijk niet zo handig. Ik heb zelf deze verlegt naar de onderkant naast de bestekbak. Voordeel is dat je dan ook niet op de afvoerslang hoeft te letten, alleen een emmer eronder.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2014, 07:12:44 pm »

Wat ook al aangegeven was: de afvoer van de wasbak zit standaard aan de achterkant van de keuken. Is natuurlijk niet zo handig. Ik heb zelf deze verlegt naar de onderkant naast de bestekbak. Voordeel is dat je dan ook niet op de afvoerslang hoeft te letten, alleen een emmer eronder.

Ik ben er vrij zeker van dat de afvoer bij ons aan de zijkant zit. Daar hebben wij ook onze tanks staan en als we vergeten de afvoer naar binnen te doen onder het rijden, wat dus meestal gebeurt, zie ik hem er aan de zijkant uitsteken.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2014, 07:18:04 pm »

Dan zijn er blijkbaar meerdere versies.  Misschien dat die fransen het ooit gaan begrijpen ;-)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.629
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #19 Gepost op: september 04, 2014, 09:10:27 am »

Dat haal alle charme weg... Rommelig hoort bij Frankrijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FiPe

  • Gast
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #20 Gepost op: oktober 07, 2014, 04:01:31 pm »

Wij hebben in 2011 onze Jamet 4x4 ingeruild voor de Jamet 4x4 CP en hebben daar absoluut geen spijt van.
De hoofdreden om in te ruilen is, voor mijn vrouw, een te zware bermkeuken.

Deze doorloopkeuken heeft in het gebruik bewezen enkele (oplosbare) nadelen te hebben.
1. krappe kookgedeelte,
2. Gootsteen afvoer naar achteren,
3. Deksels kookgedeelte en gootsteen beschadigen frames kookgedeelte en gootsteen.
4. Rechtsachter opbergbak moeilijk bereikbaar door achteraf geplaatste opklapbed op de bak.

Ad 1: Pannenset vervangen door een set die wel in de krappe ruimte passen plus een mini Cadac

Ad 2: Zie mijn Jamet project waarbij ik een oplossing voor de TUV 100 km/u goedkeuring vignet en water toe/afvoer gootsteen

AD 3: Zie mijn Jamet project vervanging frames kookgedeelte en gootsteen.
......... Batterijvoeding waterkraan door een 220V omvormer vervangen
......... Deksels kookgedeelte en gootsteen voorzien van een opengesneden benzineslang gevuld met transparante kit.

AD 4: Rechtsachter opbergbak bevat spullen die niet direct nodig zijn tijdens een kort verblijf.

Het in gebruik bewezen voordelen doorloop keuken.
1. Keuken blijft zitten bij laden/lossen bagageruimte en bij opzetten/afbreken tent,
2. Aansluiten water toe/afvoer en omvormer is binnen minuut gebeurt,
3. Keuken "hangt" 100% stabiel en valt absoluut niet om als er tegenaan gelopen wordt,
4. Keuken "staat" samen met de wagenbak waterpas,
5. Heel gemakkelijk kogeldruk (e-bikes op de dissel) te regelen door gevulde watertank in doorloop te plaatsen,
6. Zeer comfortabel in en uit bed (opklapbed op de bak) stappen,

Is de bermkeuken nooit van de wagen geweest ?
De bermkeuken is slechts twee maal van de bak geweest ten behoeve van opbouwen opklapbed en vervanging frames,

Waar staat de koelkast ?
Samen met een opvouwbare opbergkastje staat (op opvouwbare schraag) het koelkastje op de plek waar de afgehaalde bermkeuken normaliter staat.

Vaste doorloopkeuken versus standaardkeuken op wielen.
- De standaardkeuken op wielen (optie) is op enkele tientjes na net zo duur als de doorloopkeuken,
- De standaardkeuken op wielen moet nog altijd van en op de bak getild worden,

Moraal van de doorloopkeuken is dat met enkele (helaas) doe-het-zelf aanpassingen deze zeer bruikbaar en comfortabel is.

Met kleine kinderen die in de tent rondrennen is een 100% stabiele bermkeuken mijn inziens de meest belangrijke overweging.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #21 Gepost op: oktober 07, 2014, 07:02:06 pm »


Moraal van de doorloopkeuken is dat met enkele (helaas) doe-het-zelf aanpassingen deze zeer bruikbaar en comfortabel is.

Met kleine kinderen die in de tent rondrennen is een 100% stabiele bermkeuken mijn inziens de meest belangrijke overweging.
Ik wil er wel aan toevoegen dat je keuken vervangen door een doorloopkeuken nogal duur uitpakt. Van de dealer heb ik destijds begrepen dat het dekzeil dan te kort is en verlengd c.q vervangen dient te worden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #22 Gepost op: augustus 28, 2015, 08:24:51 pm »

Nog even een aanvulling op dit bericht, het is bij ons wel mogelijk om de keuken eraf te halen als te tent al staat. Je kan niet goed de beugel onder het bed loskrijgen, maar met behulp van een lang dun voorwerp (bijvoorbeeld een spijker haring) krijg je hem wel losgemaakt.
Wij waren vergeten hem eraf te halen en zo is het toch gelukt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: doorloopkeuken Jamets
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2015, 07:03:19 am »

Nog even een aanvulling op dit bericht, het is bij ons wel mogelijk om de keuken eraf te halen als te tent al staat. Je kan niet goed de beugel onder het bed loskrijgen, maar met behulp van een lang dun voorwerp (bijvoorbeeld een spijker haring) krijg je hem wel losgemaakt.
Wij waren vergeten hem eraf te halen en zo is het toch gelukt.
Het blijft prutsen. Als het net iets strakker zit of wat teveel spanning gaat het niet lukken denk ik.
Maar vooruit, maakt niet uit. Wij gebruiken al voor het tweede jaar onze Cocoon
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal