Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Onze Cocoon 2014  (gelezen 110780 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rvesan

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #105 Gepost op: september 01, 2014, 07:03:32 am »

Aanstaande vrijdag gaan wij in Emmen onze nieuwe Cocoon xl mtt ophalen!  :>

Heel veel plezier vrijdag! En hopelijk mooi weer in de herfstvakantie.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #106 Gepost op: september 01, 2014, 07:14:03 am »


Aanstaande vrijdag gaan wij in Emmen onze nieuwe Cocoon xl mtt ophalen!  :>
De afgelopen 30 (?) jaar hebben wij met ontzettende veel plezier gekampeerd. In een bungalowtent toen de kinderen klein waren en de afgelopen jaren met z'n 2tjes in een zogenaamde (4-persoons) koepeltent. Afgelopen zomer nog drie weken in de Pyreneeën gestaan.

Omdat we vaker én langer weg willen én meer willen gaan trekken, zijn we uiteindelijk overstag gegaan voor een tenttrailer en toen we de Cocoon zagen staan waren we direct verkocht. Erg fijn dat we hem komende herfstvakantie nog kunnen gaan 'uitvinden'. We willen een aantal terreintjes gaan bezoeken, wat een heerlijk vooruitzicht!  Met de tent waren we - als we wilden verkassen - toch gauw een dag bezig met afbreken, pakken en weer opbouwen. Daar kwam het meestal niet van dus stonden we de hele vakantie op dezelfde plek.

Gefeliciteerd en veel plezier!
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #107 Gepost op: september 13, 2014, 06:46:20 pm »

even maar via dit topic dan? waarom hebben jullie voor de cocoon gekozen en wat was de reden dat de jametic wegging?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #108 Gepost op: september 13, 2014, 06:55:09 pm »

Kan wel een paar redenen verzinnen.
Voor ons wat het.
Geen keuken meer verzetten , minder haringen,minder stokken, Ons bed had geen drukveer was dus zwaar open te klappen ,we hebben nu een vaste koelkast, geen slikranden meer om schoon te maken, we kunnen nu zonder de fiets eraf te halen opklappen, Hmmmm en dit zijn nog niet eens alle voordelen. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #109 Gepost op: september 13, 2014, 07:21:26 pm »

Tja Marjootje, Alex zegt het al. De Jametic was een heerlijke vouwwagen, daarover niets slechts. Maar we wilden makkelijker en geen gesjor meer met spullen en die zware keuken van de Jametic. Geen kuipzeil meer in en uitritsen. Luifel zit aan de voortent vast en klapt zo mee in. En alle spullen in de Jametic die je mee sjouwt moeten toch uit de wagen om bij de spullen in de bankjes te kunnen. Inderdaad minder haringen en simpeler op te zetten. Doe het nu helemaal alleen. Voorheen hielpen vrouw en puber mee. Het vlak stellen is een stuk eenvoudiger en sneller omdat het bij de Cocoon iets minder nauwkeurig kan. En dan de kwaliteit, je voelt het verschil tussen Jametic en Cocoon. Alles is veel degelijker, ritst makkelijker. Dit jaar hadden we nog te veel spullen mee op de Cocoon, hoewel dat prima kan. Maar dat was ook weer de bottleneck van het snel klappen. Kleedje neerleggen, troep er af en dan klappen. Inklappen in omgekeerde volgorde. Dat ga ik oplossen met de montage van een achterdrager op de Cocoon (geen trailerhitch maar een zelf bedachte oplossing waar ik aan werk) Op die achterdrager komt een grote disselkist als de basekitchen. Daarin kunnen de kano's, wetsuits en alle spullen die we daarvoor nodig hebben. Ik moet zeggen dat de inhoud van de Cocoon minder is dan de Jametic. Maar alle spullen liggen onder het bed, wat een genot om de kisten met spullen lekker in de wagen te laten staan en te pakken wat je nodig hebt. Wel is de bereikbaarheid soms wat lastig als je ver moet reiken. De Cocoon is kleiner dan de Jametic, maar je voelt dat niet omdat de keuken onder de luifel staat en de meeste troep in de wagenbak blijft. En daarnaast vinden we (ik vooral) de Cocoon een geweldig mooie vouwwagen met al zijn mogelijkheden als verandascherm en hoekluifels. Het onder de luifel koken is ons prima bevallen en met de zelfgemaakte disseltafel eigenlijk best ideaal en ruim. De basekitchen is prima bevallen, ik hoef er niet meer op de knieen voor om er spullen uit te pakken zoals bij de Jametic. ONdanks dat de basekitchen ook nadelen heeft zoals de klappen bovenin. Je moet goed nadenken wat je nodig hebt zodat je niet tijdens het koken nog onder het fornuis moet om iets te pakken. Maar dat leer je snel genoeg en je leert om de keuken in te delen op de meest optimale manier. De Cocoon heeft een prima wegligging. Daar waar de Jametic, ondanks door mij gemonteerde schokbrekers welke een hele verbetering gaven, wel eens wat wilde slingeren bij hoge snelheden. Het enige echt grote nadeel is de prijs. Oh ja, de koelkast in de keuken. IDEAAL. Altijd bereikbaar, ook onderweg en altijd koud. Gasfles sluit je op de camping simpel aan met een snelkoppelling.
« Laatst bewerkt op: september 13, 2014, 07:23:16 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #110 Gepost op: september 13, 2014, 08:23:46 pm »

Naast boven genoemde voordelen, is het voor ons, de beleving het grote voordeel. Moeilijk te beschrijven het is gewoon het gevoel je hebt en krijgt bij een Holtkamper. Ik weet niet of je het kent, maar als je in een Astra rijdt en vervolgens in een Audi A6, poeh ook een beleving. Het rijdt allebeide van A naar B, maar wat een verschil met een A6. 
Gelogd
Groeten,

Erik

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #111 Gepost op: september 13, 2014, 08:48:18 pm »

denk dat mn broer en ook zo over denkt dan.. :**
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #112 Gepost op: september 14, 2014, 07:13:15 am »

Naast boven genoemde voordelen, is het voor ons, de beleving het grote voordeel. Moeilijk te beschrijven het is gewoon het gevoel je hebt en krijgt bij een Holtkamper. Ik weet niet of je het kent, maar als je in een Astra rijdt en vervolgens in een Audi A6, poeh ook een beleving. Het rijdt allebeide van A naar B, maar wat een verschil met een A6.
Ook dat speelt nog mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #113 Gepost op: september 14, 2014, 07:14:13 am »

denk dat mn broer en ook zo over denkt dan.. :**
Mss moet je het hem zelf eens laten uitleggen. en hier op het forum uitnodigen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #114 Gepost op: september 14, 2014, 02:27:20 pm »

al gedaan. heb het druk  :?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #115 Gepost op: september 15, 2014, 06:37:51 pm »

Vandaag de Cocoon uit de stalling gehaald. Net een mooie Alutec D400 besteld bij Conrad. Vandaag ook stalen hoeklijn besteld bij Overdie. 40x40x5 mm. Wilde eigenlijk 40x30x5, maar konden ze niet leveren. Nu zal ik een deel moeten bijslijpen om tot 30 mm breed te komen, anders past het niet in het chassis van de Cocoon. Woensdag kan ik de hoeklijn halen en beginnen met  de montage en het laswerk voor het frame van de achterdrager. Lampunits had ik al liggen van toen ik een ander glas had besteld voor de Cocoon met achteruitrijlampglas. Multicon stekker en contrastekker liggen ook nog hier. Alleen nog wat 7 aderige kabel scoren. dat is aanmerkelijk goedkoper dan 13 aderig. Een alu traanplaat van 1600x155 mm had ik hier ook nog liggen toevallig. Is wel 5 traans, HK gebruikt 2 traans. Maar dat mag de pret niet drukken, want die traanplaat is niet zomaar aan te komen. Die alu traanplaat wordt de lichtbalk achter op het frame van de achterdrager. Alleen nog een bedrijf zien te vinden die de einden haaks om kan walsen. Verzinken zit er niet in van het frame. Verzinkerij hier in de buurt berekent voor particulieren Euro 150 startkosten. Dat is me te gortig. Maar misschien kan ik het nog met een bedrijf mee laten verzinken. Betaal dan een kg prijs. Morgen beginnen met montage en aansluiten van contrastekker op de Cocoon.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #116 Gepost op: september 15, 2014, 07:37:30 pm »

Herkennen we jouw cocoon nog wel na al dat geknutsel? ;-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #117 Gepost op: september 15, 2014, 07:47:19 pm »

Herkennen we jouw cocoon nog wel na al dat geknutsel? ;-)
Wordt juist herkend op deze manier.  :# Anders dan de rest.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #118 Gepost op: september 15, 2014, 08:09:39 pm »

Ik hou persoonlijk niet zo van dat geknutsel. Hou het liever origineel. Maar wellicht krijg ik ook wel een idee door jouw geknutsel ;-)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Onze Cocoon 2014
« Reactie #119 Gepost op: september 16, 2014, 06:27:44 am »

Ik hou persoonlijk niet zo van dat geknutsel. Hou het liever origineel. Maar wellicht krijg ik ook wel een idee door jouw geknutsel ;-)
Tja, het is knutselen of veel geld uitgeven aan hele dure accessoires bij HK. Achteraf hadden we wellicht beter een MTT kunnen nemen. Maar ik vond het er niet mooi uit zien met die lompe uitdraaipoten. En het plan was de cocoon in de eigen garage te stallen. Maar dat is inmiddels ook gewijzigd. Als je alles vantevoren wist.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal