Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: wat vragen  (gelezen 16915 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #45 Gepost op: februari 02, 2016, 10:21:05 pm »

ja ik heb al gekeken maar bijv een ccc in hoogseizoen kost 500 euro voor een week huren, ik vind dat erg veel geld. ( zal het ongetwijfeld waard zijn hoor) Ondertussen houden we internet in de gaten.. vandaag alweer een ccc gezien maar daar komen as donderdag al kijkers voor en ik zie nu een holtkamper cocoon op mp staan uit 2009 voor 6500 maar dat is excl keuken en dissel in voortent en dat trekt mij niet ( dissel in voortent) ik weet dat er mensen hier op het forum zijn die dat veranderd hebben maar goed een keuken erbij kost ook weer min 2500 euro dus dan wordt het nog een vrij dure wagen... Ach er komt vanzelf wat op ons pad.. we hebben nog ff  :)
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #46 Gepost op: februari 08, 2016, 08:00:13 pm »

vandaag naar aart kok in heemstede geweest en binnen 5 minuten viel de combi camp al af :Z.. mijn man is vrij lang en moet echt bukken om in de tent te komen en kon in de wagenbak niet goed rechtopstaan. we waren allebei erg gek van de livingstone.. maar ja die ligt prijstechnisch toch een stuk hoger dan de combi camp..we werden er wel prima geholpen en niets werd ons aangesmeerd. de verkoper nam rustig de tijd en vroeg echt wat onze wensen waren waardoor bepaalde wagens voor ons al afvielen. Nog even gekeken bij de combi camp flexi.. prijstechnisch een stuk leuker maar we zijn bang dat onze dochter misschien wel met 2 -3 jaar alsnog weer in der eigen tent gaan en dan hebben we een bed wat overbodig is. daarintegen kan ze nu mbv een knus achtertentje wel in de livingstone.  Het enige minpuntje aan de livingstone vond ik wel de hoogte vh bed. zonder opstapje kom ik daar echt niet in maar goed mijn man had al een mooie kist bedacht die onderweg voor opslag kan dienen en daar voor opstapje... nu hard nadenken wat we gaan doen.... ik vind het nogal wat hoor 13000 euro voor een tent op een karretje :>
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2016, 08:02:04 pm door linda75 »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: wat vragen
« Reactie #47 Gepost op: februari 08, 2016, 08:22:10 pm »

Prijstechnisch zijn de Raclet Panama en Cabanon Malawi dan een goed alternatief. Vergelijkbaar systeem en opties.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: wat vragen
« Reactie #48 Gepost op: februari 08, 2016, 08:22:19 pm »

Tjah, misschien komt nog wel eens zo'n buitenkansje langs als vorige week "van de tweede eigenaar"   Die van vorige week was nog ongebruikt en een zeer lage vraagprijs... was een mooie kans geweest ;)
Sowieso komen ze op marktplaats wel een paar keer per jaar langs, met wat geduld en snel reageren zijn ze best tweedehands te bemachtigen.

Maar het is een fantastische wagen!!
De hoge opstap op het bed hoeft geen probleem te zijn met een uitklapkrukje ben je zo boven.

NB:  De Zambezi River Lodge heeft exact dezelfde tent, alleen een polyester wagenbak en een andere keuken. Maar ook deze komt tweedehands nog wel eens langs.
Misschien ook een optie ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #49 Gepost op: februari 08, 2016, 08:58:04 pm »

het hoort misschien niet meer onder de combi camp topic... :X maar we waren nog langs Heerhugowaard gereden maar helaas was pauw gesloten dus daar gaan we vrijdag nog even heen.. de zambezi met keuken stond er ook maar vinden we minder praktisch..we twijfelen of we een keuken willen aangezien we altijd buiten koken..we hebben enerzijds een idee dat we dan een losse keukenkastje kopen waar we wel de pannen in kunnen doen die we dan in de wagenbak of disselbak vervoeren.. daar gaan we even over nadenken.. de keuken die we bij de livingstone zagen was voor ons al niet praktisch aangezien we de koelbox al los in de auto vervoeren.. op die plek kan evt een spoelbakje maar we twijfelen dus of we dat wel praktisch vinden... daar gaan we nog even over nadenken.. igg wordt combi camp helaas afgevinkt...blijkt dus maar dat live in de winkel kijken een hoop duidelijkheid kan geven..
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: wat vragen
« Reactie #50 Gepost op: februari 09, 2016, 03:07:02 am »

Dan wordt het dus toch een Alpha ;-)
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #51 Gepost op: februari 09, 2016, 06:42:37 am »

ja willen we wel gaan bekijken ja maar enige minpunt is dat een alpha dealer niet bij ons in de buurt zit... dus niet ff een dagje op pad.... voor een holtkamper moeten we ook al 1.5 uur rijden maar voor een lapha wordt het al ruime 2 uur rijden... maar goed we gaan wel ff een keer kijken ja.. heb jij enig idee hoe hoog die doorgang is??
Gelogd

muis

  • Gast
Re: wat vragen
« Reactie #52 Gepost op: februari 09, 2016, 08:30:11 am »

het hoort misschien niet meer onder de combi camp topic...  :X
zet anders je vragen over trigano en Aart Kok even in je topic over het zoeken naar een vouwwagen, die staat in het algemene gedeelte  :J
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
wat vragen
« Reactie #53 Gepost op: februari 09, 2016, 09:08:44 am »

we hebben enerzijds een idee dat we dan een losse keukenkastje kopen waar we wel de pannen in kunnen doen die we dan in de wagenbak of disselbak vervoeren.. daar gaan we even over nadenken..

Een los keukenkastje en een aparte koelkast is wel weer iets waar je mee moet sjouwen... neer zetten bij aankomst, opruimen bij vertrek.
Als jullie plan is om meerdere campings tijdens een vakantie aan te doen, zou ik dit niet verkiezen.

Wat wel weer leuk is van een keuken die tijdens de reis toegankelijk is, is dat je onderweg makkelijk kunt lunchen uit eigen keuken.
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: wat vragen
« Reactie #54 Gepost op: februari 09, 2016, 12:36:09 pm »


ja willen we wel gaan bekijken ja maar enige minpunt is dat een alpha dealer niet bij ons in de buurt zit... dus niet ff een dagje op pad.... voor een holtkamper moeten we ook al 1.5 uur rijden maar voor een lapha wordt het al ruime 2 uur rijden... maar goed we gaan wel ff een keer kijken ja.. heb jij enig idee hoe hoog die doorgang is??
Wijnand heeft je vraag al beantwoord. Een hogere doorgang betekent in dit geval ook een hogere (voor)tent. Er zijn 3 dealers in NL, maar dat wist je vast al.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: wat vragen
« Reactie #55 Gepost op: februari 09, 2016, 12:53:55 pm »

Prijstechnisch zijn de Raclet Panama en Cabanon Malawi dan een goed alternatief. Vergelijkbaar systeem en opties.

De Panama vind ik inderdaad ook een erg mooie vouwwagen. Deze was nog niet leverbaar toen wij de Alpha kochten, maar anders had ik zeker de voor- en nadelen van beide typen bekeken.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: wat vragen
« Reactie #56 Gepost op: februari 09, 2016, 08:19:45 pm »

we twijfelen of we een keuken willen aangezien we altijd buiten koken..
Onder de luifel is toch ook buiten :)  Bij goed weer rits je alleen de luifel aan, je staat dan onder de luifel te koken. Je kunt deze zelfs nog deels wegritsen als je helemaal open wilt staan ;)
Bij slecht weer rits je de zijwanden en voorwand erin en kun je prima binnen koken. Enige is dat je een vaste keuken niet even "in het zonnetje" plaatst.
Wij hebben trouwens een losse kleine scottel Safari chef erbij die we ook vaak gebruiken, die is weer erg mobiel.

Citaat
we hebben enerzijds een idee dat we dan een losse keukenkastje kopen ................. aangezien we de koelbox al los in de auto vervoeren........
Gesjouw met een losse keuken moet je maar willen... Als je een beetje snel wilt klappen is het juist fijn als je keuken kant-en-klaar bereikbaar is.
De koelbox los in de auto? Weer zoiets, ga je met zo'n zwaar apparaat aan de sjouw. Gewoon lekker makkelijk als deze zit ingebouwd in de keuken.
Ook tijdens het reizen op een tussenstop is je keuken en je koelbox zonder problemen bereikbaar. Eenmaal op de camping: Deksel open en koken maar :)

NB: Over het nut van een spoelbakje zijn al meer discussies te vinden op het forum. De een zweert erbij de ander moet er niet aan denken.
Toen wij een Cabanon hadden vonden we het ideaal. Totdat het pompje van de kraan een keer stuk ging. Toen kwamen we erachter dat we met 2 petflessen water ook prima konden redden zonder kraan en zonder spoelbakje. In de Zambezi hebben we dit dus ook niet meer en we missen het niet.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: wat vragen
« Reactie #57 Gepost op: februari 09, 2016, 09:03:33 pm »

Ach ja zoveel mensen zoveel wensen he haha..we zijn er ook nog niet over uit..we twijfelen nog maar goed we strepen gewoon Door en dan komen we Vanzelf tot een conclusie en ondertussen houden we mp ed goed in de gaten.. ondertussen is de ccc en ccv al afgevallen😂
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal