Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Noorwegen  (gelezen 27611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re:rondtrekken in Noorwegen met Holtkamper
« Reactie #30 Gepost op: mei 18, 2011, 09:36:56 am »


Oh ja...dit is het uitzicht van voor de tent op de Saebo-camping in Ovre-Eidfjord, vervelend toch?  :zw:



[/quote]

Wauwwwwwww

Da's een leuke foto ! ;)
Noorwegen is mijn favoriete vakantieland, samen met Engeland/Schotland en we doen om en om: ene jaar Scandinaviƫ en volgende jaar GB(ongeveer)

Als je me even uitlegt hoe je op deze site een foto zo groot en in die kwaliteit hier op de site kunt plempen, ga ik je er ook eentje laten zien.

groeten
Paul
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:rondtrekken in Noorwegen met Holtkamper
« Reactie #31 Gepost op: mei 18, 2011, 10:48:10 pm »

Wauwwwwwww

Da's een leuke foto ! ;)
Noorwegen is mijn favoriete vakantieland, samen met Engeland/Schotland en we doen om en om: ene jaar Scandinaviƫ en volgende jaar GB(ongeveer)

Als je me even uitlegt hoe je op deze site een foto zo groot en in die kwaliteit hier op de site kunt plempen, ga ik je er ook eentje laten zien.
Thanks! Je foto kun je het makkelijkst uploaden naar een dienst als Photobucket en daar kan je dan gelijk de url voorzien van IMG-tags kopieren en plakken in je berichtje alhier... Succes!
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Noorwegen
« Reactie #32 Gepost op: mei 19, 2011, 09:10:11 am »

Oh ja...dit is het uitzicht van voor de tent op de Saebo-camping in Ovre-Eidfjord, vervelend toch?  :zw:





Wauwwwwwww

Da's een leuke foto ! ;)
Noorwegen is mijn favoriete vakantieland, samen met Engeland/Schotland en we doen om en om: ene jaar Scandinaviƫ en volgende jaar GB(ongeveer)

Als je me even uitlegt hoe je op deze site een foto zo groot en in die kwaliteit hier op de site kunt plempen, ga ik je er ook eentje laten zien.

groeten
Paul

wij gaan ook naar deze camping ik hoop dat ik ook zulke mooie foto's kan maken zoals deze van jou.
ik vind hem geweldig mooi
Gelogd
Jevipro

PaulPaul

  • Gast
Re:Noorwegen
« Reactie #33 Gepost op: november 09, 2011, 11:29:10 am »

We zijn in gedachten al bij de zomervakantie 2012. Dat gaat Noorwegen worden. Dat zal wel weer met de Ferry gaan.
Het plan is om hoger te komen dan de laatste keer en dat was Sognefjord: Sogndal.
Een prachtige camping: http://www.kjornes.no/ned/

Zoals ergens anders al beloofd ga ik zo nu en dan een mooie foto van een plekje in Noorwegen plaatsen. En we beginnen nu.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Noorwegen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 07, 2012, 11:21:30 pm »

Wij zijn al meerdere jaren naar Noorwegen op vakantie geweest.

2006 met gehuurde caravan (brrr ;)) heen en terug via Kiel-Oslo
Beklimming Galdhoppigen:




2007 Hutten Heen Hirthals-Stavanger, terug Oslo-Kiel



2009 1ste keer met de Aart Kok Kariba Game drive Heen en terug Hirthals-Kristiansand





2010 idem Heen en terug over Denemarken met de veerboten





2011 in februari met veer/postbootHurtigruten Kirkenes-Bergen






2012 idem Heen en terug over Denemarken met de bruggen en via Zweden omhoog.







Hoe meer je in Noorwegen ben geweest hoe lelijker je de heen en terugreis gaat vinden. Volgende keer lekker weer via Kiel-Oslo. Relaxed 600km naar Kiel 's middags de boot en op de volgende ochtend vaar je al in de Oslofjord.

Tips:
1.  ga op de bonnefooi, er is ALTIJD plaats als je voor 16.00 uur de camping op rijd. De campers komen pas later. ;-)
2. Kies campings waar VEEL Noren staan.. in het algemeen beter weer dan de camping aan de andere kant van de berg zonder vaste plaatsen. Die Noren zijn niet gek

3. Bij verplaatsingen houd rekening met 1 km/minuut...(in het oosten kan et wel wat sneller)
4. Neem de scenic routes..lees Gammle Strynfjelletveien, Auerlandsveien, Peer Gyntsveien etc.
5. Veel 24h benzinepompen weigeren normale betaalpassen!! Dus dan credit cards of andere pomp cash! (bij betaalautomaten nooit problemen)
6. Pas je schema aan de weersites aan.. http://www.yr.no/observasjonar/ dit is een goeie
7. Neem je eigen drank mee...(grenscontroles?? wat is dat al die jaren nog NOOIT gehad)
8. Eten..in de vriezers is de beste keus.. vers is vaak duurder, Vis en garnalen cheapo.. Heerlijk.
9. Sanitair eigenlijk altijd super.. de slechste zijn beter dan de beste Franse  :>
10. Muggen..ga naar een Fjord..zout water = geen muggen en wind= geen muggen. Toch muggen vraag de camping baas wat de lokale muggen haten WW WW
11. regen heerlijk..betekent eindelijk eens een dag ff rustig aan doen of plan een reisdag. Onze ervaring 2-3 echte regendagen in 3-4 weken.
12. warme dekbedden/slaapzakken en kacheltje mee, nachten kunnen wat kouder zijn zeker als je op de hoogvlaktes kampeert. (nachtvorst!)
13. Noors gezegde: Er is GEEN slecht weer slechts slechte kleding!


Camping Tips:

Magalaupet camping voor de Muskusossen
Goksoyrcamping op Runde voor de papagaaiduikers
Hunderfossencamping (voor pertpark Hunderfossen..erg leuk met kids.. heel en dan ook heel anders als elk ander pretpark geen/nauwelijks wachttijden!!!)
Johnsgard camping.. echt middle of nowhere (zie kanofoto 2012, campinggasten vrijgebruik kano's)

Oh ja en Noorwegen is erg duur, altijd regen en je moet er niet naar toe gaan..... (blijft het lekker rustig)
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal